تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی دارای ظرفیت های بی بدیل است که با بهره گیری از آن علاوه بر توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال می تواند ارز آوری مناسب برای کشور را به ارمغان آورد.
بزودی در زاهدان دهکده نوآوری کشاورزی راه اندازی می شود
به گزارش عصرهامون، خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور طی بازدید در روز گذشته از مرکز توسعه کسب و کارهای روستایی و کشاورزی در محل مرکز آموزش شهید خیابانیان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری است و گسترش شیوه های کشاورزی پایدار موثرترین روش در پیشبرد اهداف توسعه این بخش است، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد به منظور بهره گیری از ظرفیت های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مجوز دهکده نوآوری کشاورزی داده شود تا پژوهشگران استان با دراختیارداشتن تمام ظرفیت ها از این فرصت برای توسعه بهترین بهره را ببرند.
وی ادامه داد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهمترین پتانسیل‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده است به طوری که در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.
محمد علی نیکبخت با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین این استان در زمینه تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می شود کمک کند.
رئیس سازمان کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر طرح های بزرگ بخش کشاورزی با حضور سرمایه گذاران کلان کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
وی تاکید کرد: آمادگی در مراکز تحقیقاتی و آموزش و ترویج جهاد کشاورزی استان وجود دارد تا در کنار سرمایه گذاران به تولید هر چه بهتر محصولات کشاورزی کمک نمایند و اثر گذار باشند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdkj0foyt0oo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما