تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
نسل جدید و تجهیزات نوین تلفن ثابت با بهره گیری از تکنولوژی جدید بر بستر فیبرنوری جایگزین سیم های مسی در سراوان می شود.
سرویس فیبر نوری (FTTH) جایگزین کابل مسی منازل می شود/ افزایش سرعت، پهنای باند و کیفیت خدمات اینترنتی با سرویس های جدید
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از  شستون؛ طی سال های اخیر بسیاری از ساکنین شرقی ترین نقطه کشور از زیرساخت های مخابراتی در این منطقه گلایه داشتند چرا که در عصر ارتباطات بسیاری از کارهای روزمره به اینترنت گره خورده است.

نبود یا ضعف در اینترنت نیز در زمان همه گیری شیوع ویروس کرونا با توجه به کوچ آموزش به این بستر در این منطقه بیش از پیش خودنمایی کرد و گاها دانش آموزان و دانشجویان از حضور در کلاس درس و آزمون مجازی محروم می شدند.

امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی داشتن اینترنت پرسرعت و بدون اخلال خواسته به حق مردم محسوب می شود و با افزایش کسب و کارهای اینترنتی توجه بیشتر به این حوزه را می‌طلبد.

از سوی دیگر سرقت مکرر فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی در این شهر باعث شده تا خدمات مسئول کمرنگ و گلایه مردم را به دنبال داشته باشد از این رو قرار است تکنولوژی FTTH‌ آن هم به شرط اینکه در هر منطقه حداقل ۱۰۰ متقاضی وجود داشته باشد راه اندازی شود.

راه اندازی نسل نوین تلفن ثابت در سراوان

حسن حسین آبادی رئیس اداره مخابرات شهرستان سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: استفاده از نسل‌های جدید و تجهیزات نوین تلفن ثابت از جمله سافت سویچ در مراکز کم‌ظرفیت در ابتدا و سپس در مراکز پرظرفیت و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید بر بستر فیبر نوری با استفاده از تلفن ثابت از اقدامات انجام شده در این حوزه است و این تکنولوژی جایگزین سیم های مسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی FTTH به عنوان آخرین خدمت مخابراتی در بستر تلفن ثابت و دیتا طی چند سال اخیر در سطح استان به مشتریان ارائه می‌شود، گفت: این مجموعه در راستای اجرای برنامه‌ها و اهداف تعیین شده این شاخص گام‌های بلندی برداشته است که منجر به تحقق برنامه‌های ابلاغی شرکت مخابرات ایران در این حوزه شده است.

این مقام مسئول افزود: تکنولوژی (FTTH) برای افرادی که خط تلفن آنها به سرقت رفته به صورت رایگان جایگزین می‌شود.

حسین آبادی اذعان کرد: برای کاهش و حذف نویز، جلوگیری از قطع و وصل شدن اقداماتی از قبیل افزایش پهنای باند، سرمایه گذاری لازم، ایجاد زیرساخت و تامین تجهیزات بر اساس هدف‌های معین در نقاط مختلف استان اقدام شده است.

وی با اشاره به توسعه کیفی تکنولوژی FTTH گفت: تکنولوژی FTTH  و زیر ساخت های آن قطعا در جهت تامین و رفع نیازهای ارتباطی و کیفیت زندگی مردم موثر است.

رئیس اداره مخابرات سراوان گفت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ سراوان تکنولوژی FTTH ارائه می‌شود به شرطی که متقاضیان این تکنولوژی در هر منطقه بالای ۱۰۰ خانوار باشند.

حسین آبادی با اشاره به برنامه‌های مخابرات منطقه در سال جاری در خصوص ارائه سرویس FTTH به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط در سطح شهرستان سراوان، اضافه کرد: تلاش داریم در نقاط جدیدی که زیرساخت تلفن ثابت نصب و راه اندازی می‌شود طبق استراتژی‌های مدنظر شرکت مخابرات ایران، نسبت به ایجاد زیر ساخت FTTH اقدام نماییم.

وی گفت: در پروژه FTTH ، فیبر نوری جایگزین کابل مسی منازل شده که با این تکنولوژی سرویس و بسته‌های نامحدود مخابراتی به مشترکان ارائه می شود که در این حالت فیبر نوری از مرکز مخابراتی تا ورودی ساختمان از طرف مخابرات تامین و با هماهنگی پیمانکار مورد تایید مخابرات و سازنده ساختمان اجرای فیبر در داخل ساختمان و تمامی واحد ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdzj0f9yt0o56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما