تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۷
در گفت و گو با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مطرح شد:

آخرین‌خبرها از جزئیات اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان در سیستان و بلوچستان تا اواسط تیرماه به صورت یکپارچه در سطح نانوایی های کل استان اجرایی خواهد شد.
آخرین‌خبرها از جزئیات اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، دولت به منظور جلوگیری از قاچاق آرد و عرضه خارج از شبکه و با هدف توزیع عادلانه آرد، تصمیم به اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان کرد، که ابتدا این طرح در استان زنجان به صورت آزمایشی اجرا شد که موفقیت آمیز بود.

دولت باید برای دستیابی به این هدف نانوایی‌ها را به کارتخوان‌های هوشمند مخصوص این طرح مجهز کرده تا از طریق این تراکنش‌ها حجم مصرف آرد و حجم تولید نان را به صورت لحظه‌ای رصد کند.

تحلیل این داده‌ها با توجه به معیارهایی از جمله موقعیت جغرافیایی و تمکن خانوارهای هر منطقه می‌تواند باعث شناسایی رفتارهای غیرمتعارفی مانند خرید حجم زیادی از نان برای مصارف دام یا تناسب نداشتن حجم دریافت آرد و فروش نان توسط یک نانوایی شود.

طرح هوشمند سازی یارانه نان اواسط تیر ماه اجرایی می شود

غلامعلی گنجعلی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه، این طرح بسیار خوب، جامع و کامل است، گفت: اجرای این طرح یکی از تصمیمات بسیار خوبی است که دولت در حوزه آرد و نان اتخاذ کرده که باید پیش تر از این اجرایی می شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نانوایی باید کیفیت نان خود را بالا ببرد تا مردم از آن خرید کنند، افزود: یکی از مزایای این طرح این است که یارانه اختصاص یافته برای نان به جیب نانوا خواهد رفت و در همین راستا نانوا مجبور به ارتقای کیفیت نان است.

این مسئول بیان کرد: با اجرای این طرح، نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می‌کند و یارانه آرد به ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می‌شود.

مدیر کل اداره غله سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: اگر طرح به خوبی اجراء شود صدرصد جلوی رانت و قاچاق آرد و عرضه خارج از شبکه گرفته خواهد شد.

اجرای طرح هوشمند سازی نان جلوی قاچاق و رانت را می گیرد

غلامعلی گنجعلی با بیان اینکه بعید می دانم این طرح را بتوانیم ۱ تیر ماه جاری اجرایی کنیم، افزود: پیش بینی کردیم بتوانیم این طرح را تا اواسط تیرماه در استان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت یکپارچه در کل استان اجرا خواهد شد، گفت: تا کنون از هزار و ۶۷۹ نانوایی سطح استان تقریبا هزار و ۵۰۰ واحد شناسایی، اطلاعات کامل مسئولان نانوایی ها اخذ و در اختیار ستاد قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: تمامی زیر ساخت ها و زیر بناها انجام شده است و آمادگی کامل را داریم تا به محض دریافت دستگاههای هوشمند از طرف بانک سپه به نانوایی ها این طرح را در استان اجرا کنیم.

تا کنون بیش از هزار واحد نانوایی در استان شناسایی شده اند

وی با اشاره به اینکه قطعا هر طرحی در زمان اجراء با  ایرادات و مشکلاتی روبرو خواهد شد، بیان کرد: در حوزه مرکز هر شهرستان یک ستاد پاسخگویی، جهت رفع ابهامات و سوالات اتحادیه صنف خبازان، نانوایی ها و حتی مردم عادی راه اندازی که با سوالی در خصوص این طرح مواجه می شوند به این ستاد تسهیل مراجعه و پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه در استان جمعیت اتباع بیگانه در حاشیه های شهر سکونت دارند و برخی از این افراد فاقد کارت های بانکی هستند، گفت: قطعا دولت برنامه ها و تدابیری را برای این افراد در نظر خواهد گرفت.

طرح هوشمند سازی یارانه نان تا 45 روز آینده در کل کشور اجرایی می شود

محمد جلال مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی که اخیرا به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود در نشست تبیین طرح هدفمندسازی و مردمی سازی یارانه ها در شهرستان خاش گفت: این سطح در زنجان ۹۰ درصد و در قزوین بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم که فراگیری آن بین ۳۰ تا ۴۵ روز آینده در کل کشور اتفاق بیفتد.

وی افزود: طرح هوشمندسازی نان ضمن جلوگیری از مصارف غیر معمول آرد و عرضه خارج شبکه آن، مدیریت و نظارت بیشتر بر مصارف و توزیع آرد و نان و نیز حمایت و تشویق خبازی های با عملکرد مطلوب را در دستور کار قرار می دهد.

این مسئول ادامه داد: در فاز اول اجرای این طرح به زودی نانوایی‌های استان به کارتخوان هوشمندسازی یارانه مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchz6nzw23nkqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما