کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه صف های شلوغ نان در کشور؛

پای مافیا به نانوایی ها هم باز شد/ خرید بیش از 40 عدد نان علت شلوغی ها!

30 خرداد 1401 ساعت 8:28

شلوغی صف های نان یا تعطیلی نانوایی ها این روز ها موضوعی است که نه تنها در سیستان و بلوچستان بلکه در سراسر کشور به وضوح دیده می شود.


 به گزارش عصرهامون، در حالی این روزها گزارشات نان و شلوغی صف‌ها در اکثر نقاط کشور به یک سناریوی تکراری تبدیل شده است که نه کمبود آرد، نه افزایش قیمت نان و نه حتی خبری از افزایش قیمت آن است با این حال هر بار شاهد گزارش یا خبری مبنی بر افزایش صف نانوایی ها یا تعطیلی آن ها در اکثر خبرگزاری ها منتشر می شود.
 
بعد از افزایش صف ها در شهرهای شلوغ سیستان و بلوچستان اینبار شهرستان دلگان هم شاهد صف های طولانی بود که جهت پیگیری و علت ماجرا ،خبرنگار ما به سراغ شهروندان دلگان رفت.
 
فروش فله ای نان به دست فروشان

نادرعبداللهی یکی از شهروندان دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طی چند روز گذشته به نانوایی های سطح شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان مراجعه کردم که اکثرا تعطیل بودند و یا اینکه به مردم نان تحویل نمی دادند.
 
وی با بیان اینکه برخی شهروندان اقدام به خرید بیش از 40 عدد نان می کنند، ادامه داد: برخی از این خبازی ها نان را به صورت فله ای به دست فروشان می دهند تا آنها با قیمتی دو برابر به مردم بفروشند.
 
عبداللهی تصریح کرد: از فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی و رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان دلگان تقاضا داریم تا نسبت به فعال سازی و برخورد با خبازی های متخلف برخورد کنند.

 

عدم فروش نان در برخی نانوایی های دلگان

وی گفت: بیشترین گلایه ها از محدود شدن تعداد نان به هر نفربود، با توجه به جمعیت مردم این شهرستان پنج یا 6 قرص نان برای هر خانوار با جمعیت بالا قطعا کافی نیست، قوت غالب این مناطق نان است و باید مسؤولان اهتمام بیشتری برای تامین به موقع و کافی نان داشته باشند.
 
شهروند دیگری با بیان اینکه نانواها این روزها کمتر پخت می کنند، ادامه داد: عدم برخورد با نانوایی ها و کسبه متخلف در دلگان موجب ترویج گرانفروشی شده است.
 
وی گفت: عدم توزیع عمدی نان توسط برخی از خبازی ها در این شهرستان باعث افزایش صف های نان در این شهرستان شده است.
 
صف های طولانی نان غیرمتعارف در دلگان مشاهده نمی شود
 
بهزاد بامری، فرماندار دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما در زمینه خبر کمبود نان در این شهرستان گفت: در بازدیدهایی که با تیم نظارت و بازرسی انجام شد صف های طولانی غیر متعارف مشاهده نشد.
 

وی افزود: با صراحت اعلام می کنم در چند روز گذشته که بنده شخصا در حال کنترل و بازرسی بودم فقط در یکی از نانوایی ها 10 نفر در صف بودند که پس از آن برای بررسی بیشتر معاون جهادکشاورزی اعزام شد.
 
نانواها مجاز به فروش بیش از 5 عدد نان به شهروندان نیستند
 
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده در بحث نان در شهرستان دلگان، خرید نان به تعداد زیاد توسط شهروندان از شهرستان های همجوار و روستاهای اطراف و دوردست است.
 
وی ادامه داد: یکی از مدیریت هایی که در خصوص کم شدن این صف ها گرفته شد این بود که به هر نفر پنج عدد نان داده شود و اگر تعداد بیشتری خواستند در ساعات دیگر روز به خرید نان اقدام کنند.
 
بامری اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان دلگان، فروش نان به دست فروشان است که این افراد نان را به نرخ آزاد می فروشند و یک کسب درآمد برای خود داشته باشند و با کنترل این موضوع و نظارت اکیپ ها صف ها روان و شکسته شد.
 

کمبود نان در این شهرستان نداریم
 
وی گفت: پس از اجرای هدفمندی یارانه ها، عده ای به دنبال زیاده خواهی بودند که با مدیریت و نظارت به موقع در بحث توزیع آرد و نان مشکلی دیگری وجود ندارد.
 
فرماندار دلگان با بیان اینکه خبازی ها در 24 ساعت ایام کار در چهار نوبت توسط دستگاه های نظارتی با اکیپ مشترک کنترل می شوند خاطرنشان کرد: پخت نان در این شهرستان روال عادی را طی می‌کند، هیچگونه کمبود نان در این شهرستان نداریم و روال پخت نان در خبازیها عادی است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 148800

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/148800/پای-مافیا-نانوایی-هم-باز-خرید-بیش-40-عدد-نان-علت-شلوغی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir