تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: درسال گذشته فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در استان هزارو ۱۸۲ فوتی بوده که با این آمار استان را به خود اختصاص داده است.
رتبه اول فوتی های تصادفات جاده ای کشور به سیستان وبلوچستان اختصاص یافت/ استاندارد نبودن جاده ها عامل اصلی وقوع حوادث
به گزارش عصرهامون، رضا عبدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: بیشترین فوتی های ناشی از تصافات جاده ای در استان مربوط به شهرستان ایرانشهر می باشد.

وی با بیان اینکه اگر تصادفات جاده ای به این شکل پیش برود روزانه ۴ فوتی در استان خواهیم داشت، افزود: مصدوم های ناشی از تصادفات جاده ای سال گذشته در استان ۷ هزار نفر بوده است.

عبدی تصریح کرد: پیش بینی می شود اگر آمار تصادفات به همین منوال ادامه داشته باشد آمار مصدومین ما در سال ۱۴۰۱ به ۸ هزار نفر برسد.

وی استاندارد نبودن جاده های استان، و قانون گریزی را دو عامل مهم تصادفات جاده ای استان عنوان کرد.

۹ پرونده فوتی ناشی از قصور پزشکی

این مقام مسئول در خصوص پرونده های قصور پزشکی گفت: ۹ پرونده فوتی در سال گذشته داشیم که از این تعداد ۷ پرونده تبرئه و برای دو پرونده محکومیت صادر شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ادامه داد: در همین راستا ۲۲ پرونده نقض عضو ناشی از قصور پزشکی داشتیم که 10 پرونده منجر به محکومیت و 12 پرونده تبرئه شدند.

تنها در ۸ شهرستان استان خدمات پزشکی قانونی ارائه می شود

عبدی با بیان اینکه از ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تنها در ۸ شهرستان خدمات پزشکی قانونی ارائه می شود، گفت: در هفته قوه قضائیه با افتتاح مرکز پزشکی و قانونی شهرستان زهک تعداد شهرستان های ارائه خدمات پزشکی قانونی استان به ۹ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا در آینده نزیک با فراهم شدن نیروی انسانی و اعتبارات لازم در شهرستان دلگان هم مرکز خدمات پزشکی قانونی راه اندازی شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjyoevyuqexhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما