تاریخ انتشار :جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۶
در حالی پان یا همان مواد مخدر ناس که لقب چهارمین روانگردان جهان رابه خود اختصاص داده است آزادانه توسط دستفروش ها و دکه ها در سیستان و بلوچستان به فروش می رسد که عدم مقابله جدی با این موضوع سب شده این روزها کودکان و نوجوانان هم یکی دیگر از مصرف کنندگان آن باشند.
فروش آزادانه چهارمین روانگردان جهان در جنوب شرق کشور!/ خوشبو کننده دهان یا پان
به گزارش عصرهامون به نقل از چهاربهاران،اعتیاد همانطور که از نامش پیداست به معنای  وابستگی شدید انسان به چیزی است اما عامه مردم اعتیاد را با نام مواد مخدر می شناسند حال هرنوع مواد مخدری که می خواهد باشد.

اعتیاد به موادمخدر هم برای جامعه و هم برای فرد مصرف کننده بسیار خطرناک است وموجب بیماریهای روحی و جسمی زیادی می شودکه گاها تاسال ها غیر قابل جبران است.

موادمخدر جدیدی ک این روز ها در شهرهای استان های جنوب شرق کشور به صورت گسترده در حال توزیع است و موجب شده تا اغلب جوانان به آن اعتیاد پیدا کنند پان پراگ و گوتگا است، که به علت طعم خاص و نئشگی که دارد در بین جوانان و کودکان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ماده مخدر پان در دست کودکان و نوجوانان چابهاری

وجود گسترده مخدر پان پراگ در شهرچابهار باعث شده تا عده ای زیادی ازنوجوانان و کودکان نسبت به آن اعتیادپیدا کنند؛ هر چند فروش این ماده مخدر در اقصی نقاط استان سیستان وبلوچستان رویت می شود.

شهرستان چابهار به علت همسایگی با کشور پاکستان و تاثیر پذیری از فرهنگ وآداب رسوم این کشور یکی از شهر هایی است که مقصد ورود این مخدر است که به صورت قاچاق از کشور پاکستان وارد کشور و سپس این شهر می شوند.

اگر در شهرچابهارگشت وگذرای کرده باشید به خوبی قرمزی روی زمین ودیوار های شهر گواه اعتیادجوانان را به این مخدر می دهد؛که علت اصلی آن قیمت پایین و گستردگی زیاد این مخدر است.

همچنین درمواردی در برخی از مناطق این شهر کارگاهی کاملا غیربهداشتی در حومه شهر وجود داشته که این مخدر را تولید و سپس  به فروش می رساندند.

فروش مخدر پان در بسته های خوشبو کننده دهان 

درهمین خصوص محمد رضایی کارشناس بهداشت درگفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آسیب های زیاد این مخدر،اظهار کرد:در ترکیبات پان پراکو نوع جدید این مخدر یعنی گوتکا مواد سرطان زایی چون آرسنیک، کبنات، منیزیم و سرب مشاهده شده که به نوعی همان مواد تشکیل دهنده مخدر ناس است.

وی با بیان اینکه این مخدر در بسته بندی شیک با توجیه خوشبو کننده دهان راهی بازار شده، تصریح کرد:این مخدر آسیب جدی به بدن انسان وارد میکند و خرابی وعفونت دهان و دندان و همچنین سرطان معده از اصلی ترین عارضه های این مخدر خارجی است.

رضایی با بیان اینکه آلوده شدن محیط یکی دیگر از عوارض مصرف این مخدر است،خاطرنشان کرد: مواد به کار رفته در این مخدر باعث می شود که بزاق دهان بیش ازحدتولید شود و فرد با ریختن بزاق دهان خود پیاده رو و معابرعمومی علاوه بر آن که باعث زشتی شهر می شود موجب افزایش سرایت بیماری هایی همچون هپاتیت می شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchk6nzk23nkwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما