تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۶
غلامرضا محمدقاسمی گفت: برای اولین بار پس از سال ها پیگیری مجوز راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان چابهار از وزات علوم صادر و از اول مهر دانشجو می پذیرد.
دانشگاه آموزشکده فنی و حرفه ای در چابهار افتتاح شد/ آموزش بیش از چهار هزار هنرجو در دانشکده های فنی سیستان و بلوچستان
غلامرضا محمدقاسمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نقش مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغالزایی در جامعه بیان کرد: بخش زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جهت توانمندی و مهارت آموزی، جذب کار می‌شوند و برای اولین بار پس از سال ها پیگیری مجوز راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان چابهار صادر و از اول مهر دانشجو می پذیرد.

وی افزود: هنرجویان هنرستانی که در دانشگاه  فنی و حرفه ای استان مشغول به تحصیل هستند فاصله ۷۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر به زاهدان و زابل را طی می کردند تا بتوانند در آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به دانشگاه تحصیل کنند.

وی دامه داد: جهت رفاه حال هنرجویان هنرستانی در شهرهای جنوبی استان آموزشکده فنی حرفه ای در شهرستان چابهار راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان مستقل از اداره کل فنی و حرفه ای است و این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دروس آکادمیک و دانشگاهی تدریس می کند اما اداره کل فنی و حرفه ای زیر نظر اداره کار و بخش آموزش آن به صورت دوره ای برگزار می شود.

وی گفت: در حال حاضر چهارهزار دانشجو در سراسر استان در پنج آموزشکده فنی و حرفه ای در حال تدریس هستند و آموزشکده فنی و حرفه ای چابهار از ابتدای مهر دانشجو می پذیرد و در آینده ای نزدیک در شهرستان ایرانشهر هم راه اندازی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه بیشتر پذیرش هنرجویان ما از جنوب استان هستند اذعان کرد: با پیگیری وزارت علوم مجوز راه اندازی دانشکده در جنوب استان گرفته شد تا دیگر هنرجویان ۷۰۰ کیلومتر به مرکز استان برای تحصیل نیایند.

محمدقاسمی با اشاره به تجهیز این آموزشکده عنوان کرد: این دانشکده برای آموزش مهارت های فنی در کنار ارتقای فرهنگ منطقه گام بر می دارد پس همت و مشارکت خیرین و مسئولین شهرستانی می طلبد تا با تعامل و همکاری لازم در جهت راه اندازی و تجهیز کارگاه های این آموزشکده همراهی کنند تا آرزوی دیرینه هنرجویان هنرستان که پس از سالها محقق شده بتوانند از این فضا بهره کافی را ببرند.

وی گفت: از چهاردهم لغایت ۲۱ تیرماه جاری ثبت نام آزمون سراسری که توسط سازمان سنجش در رشته های فنی در مقطع کاردانی، کارشناسی و بدون آزمون و با آزمون ثبت نام می شود و آزمون در چهارم شهریور ماه جاری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی ها و مزایای تحصیل در آموزشکده های وابسته در این دانشگاه افزود: آموزش همزمان علم و مهارت با هم است و ۷۰ درصد درس های عملی ۳۰ درصد تئوری هستند و بیش از ۶۰ درصد دانشجویانی فارغ التحصیل جذب بازار کار می شوند.

وی با بیان اینکه تحصیل در دوره های روزانه رایگان و برای همه سنین فراهم است، ادامه داد: دانشگاه های فنی و حرفه ای از کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز برخوردار است و سالن های ورزشی، خوابگاه دانشجویی و سلف سرویس رایگان در اختیار دانشجویان می گذارد و همچنین هنرجویانی که علاقمند به دریافت وام دانشجویی هستند تعلق می گیرد.

محمدقاسمی با اشاره به فعالیت پنج آموزشکده در سطح استان خاطرنشان کرد: آموزشکده باهنر زاهدان و شماره ۲ در رشته برق و قدرت، سخت افزار، نرم افزار شبکه های کامپیوتر، معماری، عمران و دختران زاهدان با هزار دانشجو در رشته های انیمشین، گرافیک، طراحی دوخت، تربیت کودک، مدیریت خانواده و حسابداری مالی و همچنین ۲ آموزشکده پسران و دختران در شهرستان زابل مشغول تدریس هستند.

انتهای پیام/

  https://www.asrehamoon.ir/vdcfvcdyxw6dj1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما