تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
معاون اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

استفاده از ظرفیت های نوین کسب و کار دانش بنیان در بازآفرینی شهری

ابوالفضل مهدیار گفت: راه و شهرسازی و جهاد دانشگاهی قرار داد همکاری استفاده از روشهای نوین کسب و کار دانش بنیان در بازآفرینی شهری امضا کردند.
استفاده از ظرفیت های نوین کسب و کار دانش بنیان در بازآفرینی شهری
ابوالفضل مهدیار، معاون اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به منظور توسعه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سالجاری این اداره کل با جهاد دانشگاهی استان قرار داد همکاری جهت آموزش مدیران و کارشناسان مداخله گر در مناطق حاشیه شهر زاهدان امضاء کرد.

وی توسعه کسب و کار را عاملی اساسی در افزایش اشتغال و کاهش فقر در محلات و مناطق حاشیه نشین برشمرد و افزود: این اداره کل در مناطق مورد هدف طرح‌های بازآفرینی استان علاوه بر اجرای طرح های زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف، ساخت فضاهای تفریحی و تکمیل بازارچه‌های محله‌ای توانمندسازی افراد برای ورود به بازار کار را از طریق برگزاری دوره های آموزشی مورد توجه قرار داده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در این راستا اخیرا دو قرار داد همکاری به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به منظور آموزش مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مداخله گر در جهت آموزش روش های استفاده از دانش نوین در توسعه کسب و کارهای خرد و نو پا در محله های حاشیه شهرهای استان بین این اداره کل و جهاد دانشگاهی استان منعقد گردیده است.

وی گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته پیش بینی می شود در قالب این قرار داد همکاری حدود ۷۰ نفر از مدیران شهری استان آموزش های لازم را جهت تسهیل در ورود شهروندان به بازار کار فرار گیرند.

مهدیار با بیان اینكه توانمندسازی مردم مناطق حاشیه نشین در دستور كار است، خاطر نشان كرد: اقتصاد ریشه بسیاری از مسایل اجتماعی است كه اگر الگوی اقتصادی را در جامعه تغییر دهیم مشكلات در بسیاری از بخش ها و امور نیز رفع می شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb89b89rhbagp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما