تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
ایرج حسن پور، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: استفاده و تقویت بازارچه‌های مرزی استان که موجب توسعه بخشیدن به تجارت و رونق اقتصادی را در پی دارد از اولویت های مهم سازمان صمت سیستان و بلوچستان است.
تجارت خارجی و معدن از اولویت های مهم سازمان صمت سیستان و بلوچستان است/ احیای واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید
به گزارش عصرهامون، ایرج حسن پور؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استفاده و تقویت بازارچه‌های مرزی استان موجب توسعه بخشیدن به تجارت و رونق اقتصادی دارد، بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی صمت تجارت خارجی است که با توجه به شاخص های متعددی که در کلیه حوزه ها در استان موجود است و هم مرزی با دو کشور پاکستان و افغانستان و مرزدریایی باید از مرز و موقعیت آن به صورت ویژه استفاده کرد.
 
وی افزود: هم اکنون در سه نقطه بازارچه مرزی کهک، پیشین و ریمدان بازارچه های خرده فروشی در راستای ایجاد درآمد برای مرزنشینان در جوار مرز با پاکستان در حال فعالیت هستند.
 
وی افزود: در استان ۲۲ واحدهای صنعتی بزرگ، ۴۹ متوسط  و ۱۰۶۴ واحد کوچک فعالیت می کنند و از مهم ترین تولیدات استان تورماهی گیری، کنسروماهی، پای بند ریل آهن، سموم دفع آفات، پاکت سیمان است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به احیا واحدهای صنعتی راکد تصریح کرد: در جلسات کارگروه ستاد تسهیل که با هدف رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی با تشکیل ۶۸ جلسه تخصصی برگزار شد و در این جلسات تعیین تکلیف مسائل بانکی، امور مالیاتی، سوخت، مواد اولیه و امور زیربنایی که باعث راکد، کند شدن و یا تعطیل شدن واحدهای صنعتی بررسی می شد.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین امور تکمیل پروژه های نیمه تمام است، زیرا این پروژه ها سرمایه های ملی و مردمی بوده که معطل مانده و لازم است هر چه سریعتر در جریان اقتصاد قرار گیرد.
 
وی گفت:  در سال گذشته ۲۵ واحد راکد به چرخه تولید با اشتغال ۴۷۸ نفر باز گذشت و از ۲۰۳ واحد راکد تولیدی در استان امسال ۴۴ واحد باید فعال شود که در سه ماهه ابتدایی سال سه واحد با اشتغال ۲۵ نفر فعال شد.
 
حسن پور با اشاره به وضعیت صدور پروانه بهره برداری در استان اذعان کرد: در سال گذشته ۱۱۴ واحد با میزان اشتغال ۹۸۹ نفر و در سه ماه ابتدای سال ۱۹ واحد با میزان اشتغال ۱۳۳ نفر پروانه بهره برداری صادر شده است.
 
وی با اشاره به جایگاه معدن سیستان و بلوچستان در کشور اظهار کرد: ۴۰۹ معدن در استان در حال حاضر با ۳.۴ میلیارد تن ذخیره قطعی با اشتغال هفت هزار نفر فعال است که مهم ترین ذخایر معدنی استان شامل مس، کرومیت، منگنز، سنگ آهن، گرانیت، تیتانیوم و طلا است و رتبه یک انتیموان، رتبه ۲ منیزیت، رتبه ۲ تیتانیوم و رتبه سه طلا در کشور سهم سیستان و بلوچستان می باشد.
 
حسن پور با بیان اینکه بیش از ۴۷ هزار واحد صنفی در سطح سیستان و بلوچستان فعالیت دارند، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ۱۸ شهرستان سیستان و بلوچستان، دارای اداره و نمایندگی بوده و ۹ شهرستان این استان دارای اتاق اصناف هستند و در رسته‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی در قالب ۱۶۲ اتحادیه صنفی فعالیت دارند.
 
وی گفت: اصناف نیروهای مطمئن و پای کار و مردمی و خط مقدم برای نظام و انقلاب هستند و نباید اصناف فراموش کرد و مشکلات آنان باید حل شود.
 
مدیرکل صمت با اشاره به اینکه روزانه ۲ هزار بازرسی در سطح استان انجام شده است، افزود: ۳۲ هزار و ۷۷۲ بازرسی با ۴۰۰ اکیپ مشترک از ادارات در سه ماه ابتدای سال جاری انجام و ۲ هزار و ۸۳۱ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 
وی گفت: هوشمندسازی نانوایی ها در سطح کشور در حال انجام است و در حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان در سطح استان توزیع شد، که وضعیت نان بهبود پیدا کند و از قاچاق آرد جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/

  https://www.asrehamoon.ir/vdchmwnzz23nkvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما