تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۴
در نشست هیات اندیشه ورز« ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مطرح شد؛

اجرای سیاست های جمعیتی به مردم به عنوان یک محور مهم، هدف‌گذاری شود

اجرای سیاست های جمعیتی به مردم به عنوان یک محور مهم و با هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی باید هدف‌گذاری شود.
اجرای سیاست های جمعیتی به مردم به عنوان یک محور مهم، هدف‌گذاری شود

زهرا ابراهیمی، دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نشست هیات اندیشه ورز «ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» بیان کرد: جوانی جمعیت یکی از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است و لزومه تحقق آن رفع موانع،ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی میان خانواده هاست.

وی افزود: با توجه به نقش ائمه جمعه در تنویر افکار عمومی، ضرورت دارد اهمیت اجرای سیاست های جمعیتی را به مردم تاکید کنند و در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی این مسأله به عنوان یک محور مهم، هدف‌گذاری شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده بر لزوم هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی برای ترویج فرهنگ و ابلاغ سیاست های جمعیتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان می تواند با برگزاری سمینارها و کرسی های هم اندیشی به صورت تخصصی به اهمیت مسأله تحکیم خانواده و چرایی موانع توسعه جمعیت، ارایه راهکارها بپردازد.

چگونگی استفاده از ظرفیت صدا و سیما،شهرداری، نهادهای مردمی و نخبگان علمی نیز برای تحقق سیاست های جمعیتی از دیگر مسایلی بود که در این نشست مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

گفتنی است هیات اندیشه ورز مذکور با هدف تحقق و عینیت بخشی به اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل و به صورت مستمر با بررسی، آسیب شناسی، احصای مشکلات و ارایه راهکارها تشکیل شده است.

این نشست با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده سازمان های مردم نهاد در استان و نمایندگان مجمع ملی جمعیت و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcd9n0f9yt0oz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما