تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
هادی اوین با بیان اینکه آمریکایی ها صلاحیت ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها را ندارند، گفت: آمریکا، کشوری سلطه گر و زورگویی که تابع هیچ مقررات حقوقی و بین المللی نیست و مدعی حقوق بشر در دنیا ادعایی کذب است.
آمریکا در برخورد با حقوق بشر بزرگترین پارادوکس تلقی می‌شود
به گزارش عصرهامون، هادی اوین؛ کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: ایالات متحده آمریکا از گذشته‌های دور همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و موضوع حمایت از حقوق بشر را یکی از مهم ترین شعارهای خود قرار داده، اما حوادث و جنایت هایی که آمریکا در دنیا انجام داده خلاف این ادعا را به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همواره به دنبال فرصتی برای کسب منافع زیاده خواهانه خویش است و در این مسیر همیشه به نقص حقوق ملت ها و جوامع انسانی می پردازد، افزود: حقوق بشر آمریکایی موضوعی پوچ و بیهوده است و نباید به ادعای دروغین غرب در این زمینه اعتنا کرد.

اوین با اشاره به اینکه آمریکا نه تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت های ضد حقوق بشری انجام می دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را اعمال می کند، افزود: همانطور که شاهدیم چگونه حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجرین، حقوق اقلیت های دینی به خصوص مسلمانان و حقوق سیاه پوستان در آمریکا نقض می شود.

کارشناس سیاسی ترور شهید بهشتی توسط ایادی استکبار را نمونه دیگر از نقض حقوق بشر آمریکایی عنوان و تصریح کرد: این شهید در ابتدای انقلاب با تشکیل یک حزب بسیار قدرتمند به نام حزب جمهوری اسلامی و متشکل از نیروهای انقلابی، تفکر خوب و محکمی را پایه گذاری کرد و آمریکا که از پیشرفت و حرکت های خوب آنها احساس خطرمی کرد، به وسیله ایادی خود در کشور اول شهید بهشتی را ترور شخصیتی و در پایان هم این شهید بزرگوار و 72 تن از یارانش را مظلومانه به شهادت رساند و عوامل ترور این جنایت را در کشور خود مورد حمایت قرار داد.

وی با اشاره به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، گفت: جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی چنان روشن است که حتی کسانی که تخصص اصلی آنها حقوق بین‌المللی نیست نیز به روشنی متوجه ابعاد غیر قانونی آن می‌شوند.

اوین با بیان اینکه آمریکایی ها صلاحیت ارزیابی وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها را ندارند، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی هایشان به این مسئله اشاره داشته و فرمودند " هرکس دیگری درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند".
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcf11dytw6djxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما