کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قطعی آب در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد؛

شنای سارقان در آب شرب مردم/ انشعابات غیر مجاز ، آب روستاهای بمپور را قطع کرد

11 تير 1401 ساعت 8:59

بحران آب در حالی به مهم ترین مشکل در سیستان و بلوچستان تبدیل شده که این معضل با آمدن روزهای گرم و داغ تابستان آن هم در مناطق جنوب شرق شدت بیشتری می گیرد.


به گزارش عصرهامون به نقل از پهره، یکی از ضروریات زندگی هر جامعه ای، داشتن آب شرب پایدار و بهداشتی بوده به گونه ای که مردم برای رسیدن به این مایه حیات دچار رنج و زحمت نشوند.

نزدیک به چندین ماه است که برخی مناطق شهرستان بمپور از نبود آب شرب رنج می‌برند و کسی هم پاسخگوی رفع اساسی این مشکل نبوده است که این مسئله ساکنان این منطقه را کلافه کرده و مشکلاتشان را دو چندان کرده است.

مسئولین معضل بی آبی را عمقی و اساسی پیگیری کنند

در این راستا سعید امیری، یکی از شهروندان سی از روستاهای بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم روستاهای بخش های مختلف شهرستان از نبود آب شرب سالم گلایه مند هستند و مدیران و مسئولین دستگاه های ذیربط در قبال مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان بمپور مربوط به یکی دو روز نیست و به یک معضل طولانی مدت تبدیل شده است.

این شهروند بمپوری اضافه کرد: چندین روز است که به طور پیوسته مردم در منازل با مشکل آب مواجه هستند.

وی عنوان کرد: هر گاه مسئولی را در راستای کمبود آب و بی آبی در شهرستان بمپور ملاقات می کنيم می گویند تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم بست تا این معضل را سریعتر حل کنیم  و مشکل آب روستا ها رفع شود.

کشف و جمع آوری۳۰ فقره انشعابات غیرمجاز در روستاهای حومه شهر بمپور

در این راستا علیرضا بهشتی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در پی تأکید معاون خدمات مشترکین و درآمد استان نسبت به توزیع عادلانه آب شرب، ۳۰ فقره انشعاب غیرمجاز کشف و جمع‌آوری شد.

وی افزود: با حضور نیروهای پلیس آب سیستان و بلوچستان در شهرستان بمپور و بازدید میدانی از روستاهای حومه شهر این تعداد انشعاب غیرمجاز کشف شد.

خط قرمز آبفا عدالت در توزیع آب شرب است

این مقام مسئول تصریح کرد: جریمه اولیه مشترکان متخلف بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: خط قرمز آبفا عدالت در توزیع آب شرب است، از این رو با مشترکان متخلف که حقوق سایر مشترکان را تضییع می‌کنند و با این اقدام به تأسیسات آب شرب خسارت وارد می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

بهشتی از همه مشترکان خواست، در این روزهای گرم سال با رعایت الگوی مصرف و حقوق شهروندی، به بهره‌مندی همه مشترکان از آب شرب کمک کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 149215

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/149215/شنای-سارقان-آب-شرب-مردم-انشعابات-غیر-مجاز-روستاهای-بمپور-قطع

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir