تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۹
محمد جواد سجادی گفت: در حقیقت حقوق بشر آمریکایی به نوعی گروگان گرفتن حقوق بشر در جهان است.
آمریکا با تبلیغات رسانه‌ای کذب خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند/آمریکائیان بارزترین گروگان گیران نقض حقوق بشری هستند
به گزارش عصرهامون محمد جواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: حقوق بشر، بنیادی‌ترین حقوقی بوده که هر شخصی به ‌طور ذاتی، فطری و به‌ صرف انسان بودن از آن بهره‌مند است.
وی افزود: از سوی دیگر آمریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد، نه‌ تنها علیه مردم کشورهایی دیگر فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را اعمال می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به طوری که امروزه مشاهده می کنيم چگونه حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجرین، حقوق اقلیت‌های دینی به خصوص مسلمانان و حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا نقض می‌شود. 
وی اضافه کرد: در راستای حقوق بشر آمریکایی ها خود را سردمدار این مسئله می دانند و این موضوع را به نوعی به عنوان مستکبران دنیا برای خودشان تعریف می کنند که فقط منافع شخصی شان را در بر می گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: مهم ترین علت مرگ و میر سیاه پوستان در آمریکا، ساختار نژاد پرستانه‌ است که در عرصه‌های مختلف حاکمیتی این کشور نهادینه شده است.

وی عنوان کرد: وقتی سخن از حقوق بشر زده می شود باید اسمی از کشور آمریکا بیان نشود چون آمریکایی ها به هیچ حقوق بشری پایبند نبودند و نیستند.
به گفته سجادی، جای تاسف دارد که برخی افراد در کشور ما آمریکا را طوری جلوه می دهند که انگار این کشور در راستای حقوق بشر اقدامات فراوانی انجام داده اما باید بدانیم که آمریکا یک طبل تو خالی است و فقط به دنبال ضایع کردن حقوق مردم است.
وی عنوان کرد: آمریکا کشوری که بیشترین موارد نقض حقوق بشر در جهان را دارد امروزه مدعی حمایت از حقوق بشر بوده و جالب تر آن که رسانه‌ های این کشور به کذب و به گونه ای آمریکایی ها را حافظ و مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کنند.
وی اضافه کرد: اما باید بدانیم آمریکایی ها با کمال پررویی بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می‌شود و کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

سجادی تصریح کرد: مستکبران و استعمارگران هر زمان که می خواهند قوانین حقوق بشری را به نفع خود صادر می کنند و به مردم جهان نیز القا می‌کنند.

سجادی خاطرنشان کرد: در مناطق خاورمیانه و به خصوص حوزه عراق،سوریه و بمب انداختن روی مدرسه یمن و حمایت  از آل سعود، متجاوزین به یمن این ها همه به نوعی نشان دهنده بارزترین و بدترین نوع نقض های حقوق بشری است و نتیجه می گیریم حقوق بشر آمریکایی یک حقوق بشر بسیار مسخره و به نوعی گروگان گرفتن حقوق بشر در جهان است.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdch-wnz623nkid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما