کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان:

مرور تاریخ ترورهای تیرماه جمهوری اسلامی ایران گویای واقعیت های حقوق بشری امریکا است

12 تير 1401 ساعت 12:56

محمد ناظری گفت: مرور تاریخ ترورهای تیرماه در دهه ۶۰ جمهوری اسلامی ایران گویای واقعیت های حقوق بشری امریکا در حق ملت ما است.


به گزارش عصرهامون، محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در یادواره شهدای سالگرد حمله ناو آمریکایی به ایرباس مسافری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شماره پرواز ۶۵۵، بیان کرد: امروز سالروز حادثه دردمنشانه ای که از طرف امریکای جهانخوار بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس رخ داد.
 
وی افزود: تاریخ تیر ماه در جمهوری اسلامی جنایت های ظالمانه، تبعیض، توطئه ها و ترفندهایی است که آمریکای جنایتکار، انگلیس و صهیونیست بین الملل از گذشته های دور تاکنون در حق ملت ها روا داشته اند و در اذعان تداعی می شود.
 
وی ادامه داد: بعد از دهه ۶۰ تاکنون و هفته دوم تیر ماه با مرور تاریخ، پی به جنایت های دردمنشانه استکبار به خصوص از ششم تا ۱۲ تیرماه می بریم و رخدادها و اتفاقات خاصی که استکبار جهانی مستقیم یا غیرمستقیم بر حق ملت ایران روا داشته است.
 
مدیرکل بنیاد شهید تصریح کرد: برای روشنگری و آگاهسازی و همچنین تنویر افکار عمومی مردم ایران به خصوص نسل جوان و جهانیان این جنایت ها باید بازخوانی و افشا شود، این توطئه ها و ترفندهایی که امریکای جنایتکار در حق ملت ایران و دیگر ملت ها به بهانه حقوق بشر دارد.
 
وی گفت: امروزه امریکا و صهیونیست بین الملل حقوق بشر را به عنوان یک ابزار در دست گرفته و با سواستفاده از این واژه های قشنگ به اهداف خود می رسند، البته متاسفانه به گونه ای عمل می کند که اقدامات دولت و جهان ضد حقوق بشر است و با شعارهایی پرطمطراق رنگ و لعاب داده و به گونه ای القا می شود که کاملا به نفع بشریت است.
 
ناظری افزود: امریکا در طول عمر خود با راه اندازی ۲۷۰ جنگ در منطقه و جهان ایجاد بحران بر علیه مستضعفان وکشورهای مختلف کرده است که اکثر این جنگ ها به بهانه حقوق بشر اتفاق می افتد اما کاملا ضد حقوق بشر است.
 
وی تشریح کرد: ۱۲تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری که از تهران عازم بندرعباس با یک توقف کوتاه عازم دبی می باشد و هنوز اوج نگرفته توسط ناو وینسس از نیروی دریایی امریکا با شلیک ۲ موشک هدایت شونده این هواپیما را در هوا و بر فراز خلیج فارس ساقط می کند و ۲۹۸ نفر از هموطنان بی گناه ما پرپر و به شهادت رسیدند.
 
مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: این شعار حقوق بشری است که امریکا در تبلیغات خود برای جهانیان عرضه می کند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 149278

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/149278/مرور-تاریخ-ترورهای-تیرماه-جمهوری-اسلامی-ایران-گویای-واقعیت-های-حقوق-بشری-امریکا

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir