کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاگری ترویج حجاب یا نمایش برهنگی؛

حراج حجاب به قیمت لایک!/ ضعف فرهنگی و حضور کمرنگ نهادهای نظارتی بر شبکه های اجتماعی

24 تير 1401 ساعت 2:41

این روزها شاهد ورود دختران و بانوان با عنوان بلاگر در عرصه مجازی هستیم که با نمایش گذاشتن بخشی از فعالیت های خود و برای بدست آوردن تعداد لایک بیشتر حجاب خود را به حراج می گذارند؛ اگرچه تعداد از این افراد زیست سالمی دارند اما نباید فراموش کرد که میان تبرج و حجاب واقعی یک خط باریک قرار دارد.


به گزارش عصرهامون، حجاب و عفاف؛ یکی از محورهای زندگی و از نمودهای عینی فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران است و زیبایی ها و خوبیها برای افراد جامعه و خانواده مفید است و زشتی ها و بدی ها هم به همه آسیب می رساند و اثرات خود را بر همه ارکان جامعه، برجای می گذارد.
 
یکی از محورهای زندگی قرآنی حجاب و عفاف است اما این مهم همواره مورد هجمه دشمنان واقع شده و خانواده که به عنوان الگوی عملی و تاثیر گذار، روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به ویژه دختران نقش اساسی دارد.
 
مادر می تواند فرزندان را به گونه ای تربیت کند که منشاء خوبی و برکت برای جامعه باشند و یا موجب آسیب جامعه شوند، نقش و جایگاه تربیتی مادر و خانواده در توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، این ارزش والای اسلامی و ایرانی در بین دختران جامعه، این مادران نسل های آینده اهمیت بسزایی دارد.
 
در سال های اخیر با رونق و همه گیری صفحات خصوصی در شبکه های اجتماعی به خصوص «اینستاگرام» حجاب و عفاف هم دست مایه کسب و کارها قرار گرفته و طراحان به اصطلاح حجاب به اسم «حجاب استایل» و «مد» که با عکس و کلیپ همراه است زنان و مردان را به سمت دیده شدن به پیش می‌برد و بلاگرهایی که در این فضا انواع پوشش‌ها را به نمایش گذاشته و برای مناسبت های مختلف تبلیغ و از این راه کسب درآمد می کنند.
 
کسب درآمد بلاگرها در شبکه های اجتماعی حتی به قیمت حراج حجاب

یکی از بانوان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در دنیای امروز افرادی با نام بلاگر روزانه فعالیت های روزمره و زندگی شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارند و این افراد در دنیای مجازی به دنبال کسب درآمد هستند حتی به قیمت حراج حجاب!!
 
وی افزود: متاسفانه کشف حجاب در چند سال اخیر در اینستاگرام بسیار مشهود است و زنان و دختران بسیاری تصاویرشان را بدون رعایت حجاب و حتی گاها با پوشش غیرمتعارف در اینستاگرام به نمایش می گذارند که به دور از عرف ایرانی است.
 
این بانوی محجبه تصریح کرد: این بلاگرها برای نمایش گذاشتن اتفاقات زندگی خود حتی مراعات حال افراد دیگر را نمی کنند و با گرفتن گوشی به دست در بعضی از مکان ها مانند سالن های زیبایی و مکان های ورزشی در حال ضبط تصویر و فیلم هستند که باعث نارضایتی مردم می شود.
 
 
زن در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه والایی دارد
 
زکیه براربختی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه زن در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه والایی دارد، گفت: جایگاه و ارزش انسانیت زن در جامعه حائز اهمیت است و از لحاظ رشد کمال انسانی تفاوت چندانی ندارد، البته زن و مرد تفاوت‌هایی دارند اما نباید منشأ برتری شود.
 
وی ادامه داد: اساساً زن در دنیای غرب و مدرنیته جایگاهی جز جذابیت‌های ظاهری خود نمی بیند و حتی نمی‌تواند تصور کند، چراکه ذهن زنان را مطیع و حقیر پرورانده‌اند و از همین رو است که عده‌ای عزت و ارزش وجودی خود را فکر می کنند در دنیای جدید می توانند پیدا کنند.
 
حجاب و عفاف نه فقط یک نوع پوشش بلکه نوعی تفکر است
 
این کارشناس تصریح کرد: حجاب و عفاف نه فقط یک نوع پوشش بلکه نوعی تفکر است که در عصر حاضر خاص جامعه زنان نیست بلکه مردان هم باید با عفاف، پاسدار حریم خود و خانواده خود در همه ابعاد فردی و اجتماعی باشند.
 
وی با بیان اینکه بی حجابی در جامعه اسلامی به اوج خود رسیده است، ادامه داد: در شبکه های اجتماعی، بانوانی که به اسم بلاگر در این فضا فعالیت می کنند در ترویج بی حجابی نقش پررنگی دارند و این نشان می دهد متولیان فرهنگی در این زمینه کوتاهی و نظارت ندارند.
 
نقش کمرنگ و عدم نظارت نهادهای فرهنگی در امر حجاب
 
براربختی گفت: در بسیاری از موارد هنگامی که به این افراد در مورد پوششان تذکر داده می شود اکثرا فحاشی کرده و حتی مشاهده شده آمرین به معروف را مورد حمله فیزیکی قرار می دهند.
 
وی اذعان کرد: نهاهادی فرهنگی کارگروه تشکیل می دهند، جلسات می گذارند و مسئولان زیادی زیر آن مصوبات را امضا می کنند اما خروجی آن در جامعه و در محیط شبکه های اجتماعی برعکس می شوند که نشان می دهد نظارت های اساسی در این زمینه وجود ندارد.
 
کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای متعدد و پیشرفته سعی در تضعیف فرهنگ ایرانی دارند، تشریح کرد: دشمن با برنامه ریزی در عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و بهره‌مندی فزاینده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با ترویج فرهنگ اباحه‌گری و تسامح و مبارزه با گوهر ناب حیا و عفاف و حجاب به شدت در حال مبارزه شبانه‌روزی علیه کرامت انسانی در جامعه هستند.
      
انتهای پیام/


کد مطلب: 149688

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/149688/حراج-حجاب-قیمت-لایک-ضعف-فرهنگی-حضور-کمرنگ-نهادهای-نظارتی-شبکه-های-اجتماعی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir