تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

مواضع رهبر انقلاب در دیدار پوتین و اردوغان قدرت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد

ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: مرور مواضع مقام معظم رهبری در دیدار سران کشورهای روسیه و ترکیه قدرت جمهوری اسلامی را به‌خوبی نشان می‌دهد.
مواضع رهبر انقلاب در دیدار پوتین و اردوغان قدرت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد
به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه هایعبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با بیان اینکه محور همه حرکت های پیامبران و مصلحان در طول تاریخ مردم بوده‌اند، گفتند: مرور مواضع مقام معظم رهبری در دیدار سران کشورهای روسیه و ترکیه قدرت جمهوری اسلامی را به‌خوبی نشان می‌دهد.

 شرکت در نماز جمعه ثواب یک حج را دارد

حجت الاسلام و المسلمین خلیل حسینی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های این هفته بیان کرد: جمعه 22 ذی الحجه مصادف با شهادت میثم تمار در ال 60 در کوفه و به وسیله عبید بن زیاد بعد از اینکه جناب مسلم به شهادت رسید 9 نفر از بزرگان کوفه و از اعیان شیعه که همه آن ها از پاکیزه ترین و با تقوا ترین مردم بودند همچون میثم تمار در شهر کوفه به شهادت رساندند.

وی افزود: یکشنبه 2 مرداد و مصادف با 24 ذی الحجه روز مباهله است، خاتم بخشی امیرالمونین و نزول آیه 55 سوره مائده در این مورد است، دوشنبه 3 مرداد و 35 ذی الحجه نزول سوره العطا یا همان سوره انسان که در شان امام علی (ع) به حضرت زهرا و امام حسن (ع) و حسین (ع) و همچینی روز تکریم خانواده و بازنشستگان است.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: پذیرش خلافت ظاهریه توسط امیرالمومنین و پس از کشته شدن خلیفه سوم این بزرگوار خلافت ظاهریه را پذیرفت که حدود 4 سال طول نکشید.

وی گفت: سه شنبه 4 مرداد و 26 ذی الحجه روز بزرگداشت یکی از مفاخر اسلام شیخ صفی الدین اردبیلی است که از علما و عرفا قرن 7 و 8 است، چهارشنبه 5 مرداد و 27 ذی الحجه همز مان است با اقامه اولین نماز جمعه رسمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در تهران و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت نماز جمعه افزود: این فرمایش پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که هر روز جمعه یک حج و عمره برای شما فراهم است که اگر بخواهید می توانید از آن استفاده کنید، حجی که برای شما آماده شده است هجرت و حرکت به سمت نماز جمعه دارید.

قدرت نمایی آمریکا بر علیه ایران ناکام ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی بامری، امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: بالاترین لذت برای انسان بندگی خداوند است، کسی که راه همکاری با شیطان را انتخاب می کند در مقایسه با فردی که مسیر با خدا بودن را انتخاب می کند سرانجامش متفاوت است، بدین معنا که فردی که با شیطان همراه می شود در آخرت به عنوان نامسلمان شناخته می شود ولی فرد با تقوی در آخرت سربلند است.

وی ضمن اشاره به  سفرهای رئیس جمهور مخطوط آمریکا که در سرزمین های اشغالی وصول یافته و از آنجا به کشور عربستان سفر کردند، بیان کرد: در واقع این سفر دارای اهدافی بود که هیچ کدام محقق نشد و باعث رسوایی آمریکا و دیگران شد، از جمله اهداف این سفر همراه کردن صهیونیست ها در انتخابات پیش رو در آمریکا و تحکیم ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی بود تا بتوانند یک اجماع بین کشورها بر علیه ایران ایجاد کنند.

وی افزود: تمام رسانه های غربی در هفته ی اخیر به صورت یک عملیات پرحجم برای بزرگ نمایی دستاوردهای این سفر  تبلیغ می کردند.

وی ادامه داد: اما با ورود رئیس جمهور فراموش کار آمریکا یک اندوه در دل همه نشست زیرا هیچ کشوری از کشورهای عربی در باب اجماع سازی بر علیه نظام قدرتمند انقلاب اسلامی ایران توافق نداشتند و یکه تازی آمریکا که از دیر وقت در جهان رو به افول است در این موضوع نیز خودنمایی کرد.

بامری تصریح کرد: ایران اسلامی امروز قدرتمند است و دولت جدید به دلیل تحرک و فعالیتی که در جهت دست دوستی با همسایگان دارد باعث شده است تا اعتمادی که همسایگان امروز به ایران دارند به آمریکا نداشته باشند .

وی اذعان کرد: دشمن تلاش دارد تا دستاوردها و جایگاه ایران را زیر سوال ببرد و این موضوع را از چشمان همگان دور کند.

 وی با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران و دیدارشان با رهبر انقلاب اسلامی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با رییس جمهور ترکیه یکسری تذکرات درباره مباحث نظامی سوریه مطرح کردند و ضمن اشاره به موضوعاتی که کشورشان در گذشته در مخمصه افتاده و ایران به آن ها کمک کرده است فرمودند که امنیت ترکیه را مانند امنیت کشور خودمان می دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی همیشه هوشیار و هوشمندانه عمل می کند، افزود: رهبر انقلاب همچنین در دیدار با رئیس جمهور روسیه فرازها و فرموده های زیبایی را بیان کردند که نشان از درایت، شجاعت و فهم ایشان دارد.

وی خاطر نشان کرد: تجمع رییس جمهور ترکیه و روسیه در ایران که نشان از عظمت و قدرت انقلاب اسلامی ایران و رهبر فرزانه وعبور از تحریم ها دارد، پیام اصلی این سفر توجه انقلاب اسلامی به همسایگان است و این ظرفیت عظیمی است که ما را از یاوه گویی های غربی ها بی نیاز می کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری افزود: انقلاب اسلامی ایران در هر بعدی دارای یکسری ظرفیت ها است که  کشورهای جهان و بخصوص اروپایی ها و آمریکایی به آن ها نیاز دارند و این سفرها باعث ایجاد رعب و وحشت در دل آن ها می شود .

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzz0fzyt0kz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما