تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
روز گذشته یک کودک 3 ساله در یکی از هوتگ های روستاهای اطراف شهر چابهار غرق شد تا آمار مرگ و میر در هوتگ های جنوب سیستان و بلوچستان به 42 نفر برسد.
"هوتگ" قتلگاه مردم تشنه سیستان و بلوچستان / گودال های آب جنوب استان چهل و دومین قربانی خود را غرق کردند
به گزارش عصرهامون، عبدالباسط حوت دهیار ر‌وستای للوبازار بخش پلان در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران در این خصوص بیان کرد: روز گذشته پسر بچه ۳ساله اهل للوبازار که برای بازی سمت درختان خرما این منطقه رفته بود به دلیل نزدیکی درختان نخل به این هوتگ ها به داخل هوتگ افتاده و غرق شد.

وی ادادمه داد: پس از مفقود شدن این کودک، اهالی روستا شروع به جستجو می کنند که بعد از سه ساعت جسد بی جان بچه ۳ ساله را در هوتگ پیدا می کنند.

حوت با اشاره به اینکه در روستای للوبازار بیش از ۱۰ هوتگ کوچک و بزرگ وجود دارد، یاد آور شد: تا زمانی که برای تهیه قریب به ۱۴۰۰ متر حصار سرمایه گذاری نشود در آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

چندی پیش مهرداد آرام بخشدار پلان از توابع شهرستان اقیانوسی و ساحلی چابهار گفت: 41 نفر از کودکان و نوجوانان زن و مرد روستاهای مختلف چابهار و دشتیاری در 11 سال اخیر حین بازی، تهیه آب و یا گذراندن اوقات فراغت در هوتگ‌ها(گودال کنده شده برای جمع آوری آب باران جهت استفاده آب شرب، کشاورزی و احشام) غرق شده و جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccsxqse2bqpi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما