تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۶
پایین بودن سرانه فضای سبز به دلیل کمبود و مشکلات تامین آب، نبود گلخانه و امکانات از استانداردها فاصله زیادی دارند.
پارک های زاهدان از استاندارها فاصله زیادی دارند/ سرانه فضای سبز کمتر از ۲ متر مربع
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، کلان شهر زاهدان بدون در نظر گرفتن پارک های محله ای از نظر فضای سبز، فقیر بوده و سرانه فضای پارکی آن هم با استانداردها فاصله زیادی دارد.

آبیاری فضای سبز نیز متاثر از شرایط آب و هوایی و گیاهان سازگار با این وضعیت جوی هستند و شهر زاهدان به عنوان مرکز استانی گرم و خشک با مشکلات عدیده ای در نگهداری فضای سبز مواجه است.

پايين بودن سرانه فضاي سبز به دليل مشكلات موجود در زمينه تامين آب به عنوان يكي از مهمترين معضلات شهر زاهدان مطرح است.

پايين بودن سرانه فضاي سبز به دليل كمبود و مشكلات تامين آب، فرسودگي ماشين آلات آبياري و نبود گلخانه و امكانات براي استفاده از آبياري قطره ‌اي موجب شده تا فضاي سبز زاهدان از وضعيت مناسبي برخوردار نباشد.
 
کمبود آب و پایین سرانه فضای سبز معضلی بزرگ برای شهروندان زاهدانی

شهروندان زاهدانی از کمبود فضاهاي فرهنگي تفريحي و پايين بودن سرانه فضاي سبز گلايه دارند، به گفته آنان کلان شهر زاهدان به عنوان مرکز استان در مقایسه با بقیه استان های دیگر پارک و فضاي سبز متناسب با جمعيت بي شمار آن ندارد.
 
یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در بعضی خیابان‌های شهر زاهدان درختان اکالیپتوس دیده می‌شود که به سرعت رشد می‌کنند و آب‌های زیرزمینی را می بلعند که کاشت درختان زیتون و پسته در میادین، بلوارها و خیابان‌ها جایگزین شود.
 
وی ادامه داد: برخی شهروندان به کاشت نهال در مقابل منازل خود می‌پردازند و این شیوه در خیابان‌های دانشگاه، دانشجو و زیباشهر بیشتر از دیگر خیابان‌ها دیده می‌شود.
 
کمبود سرانه فضای سبز در زاهدان نبود اعتبار و مشکلات فرهنگی است
 
محمد مهدی مرعشی؛ رئیس سازمان سیما و فضای سبز شهری شهرداری زاهدان با اشاره به سرانه فضای سبز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: درحال حاضر سرانه فضای سبز شهر زاهدان ۳/۸مترمربع می باشد این درحالی است که سرانه فضای سبز کشوری ۱۴متر مربع می باشد.
 
وی افزود: سازمان سیما، فضای سبز شهری از ابتدای سال جاری پروژه بازسازی و توسعه باغ خانواده به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، احداث بوستان شورا به مساحت ۲۸ هزار متر مربع  و بهسازی و تعمیرات تاسیسات میدان آزادی و همچنین بهسازی میدان پاسداران را اجرایی نموده است.
 
مرعشی تصریح کرد: برای اولین بار در حال حاضر پروژه احداث پارک گذر سبز هنر و غذا واقع در ضلع شرقی بوستان بانوان را به مساحت ۸ هزار متر مربع  در دستور کار جهت اجرا قرار داده که در ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: بیشترین سرانه فضای سبز شهری زاهدان واقع در بلوار شهدای انتظامی(فرودگاه)، ضلع شمالی بلوار مطهری و کوی قدس می باشد.
 
وی با اشاره به پایین ترین میزان فضای سبز در زاهدان را گفت: سرانه فضای سبز شهری در سطح منطقه چهار به میزان۰۹/۱ مترمربع می باشد که پایین ترین میزان فضای سبز در سطح کلان شهر است.
 
وی افزود: مسائل پیش رو جهت افزایش سرانه فضاهای سبز شهری در زاهدان کمبود اعتبار، مشکلات فرهنگی، منابع آبی و سختی بالا می باشد.
 
وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی سال جاری جهت احداث پروژه های پارک سازی، روشنایی و آبرسانی مبلغ ۱۵میلیارد تومان می باشد.
 
مرعشی با اشاره به پروژه های امسال گفت: این سازمان از ابتدای سال جاری پروژه احداث بوستان شورا به مساحت تقریبی ۲۸ هزار مترمربع، بهسازی میدان آزادی شامل نصب پایه چراغ های روشنایی، ترمیم و تجهیز آبنماهای میدان، رنگ آمیزی مبلمان، ترمیم کفپوش و اجرا فرش گل و همچنین گل کاری فرش گل های میدان پاسداران را اجرا نموده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbagb85rhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما