تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۰
روستای لوتک در نزدیکی شهرستان زابل سال هاست که با غروب آفتاب کوچه و معابر آن رنگ تاریکی به خود می گیرند و مردم آن همچنان از نبود روشنایی مناسب در معابر و خیابان های این شهرک رنج می برند.
لامپ هایی که روشنایی ندارند/ روستای لوتک زیر پونز نقشه سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، طراحی روشنایی معابر روستایی نه تنها موضوعی صرفا تزئینی نیست، بلکه روشی در جهت تامین امنیت و آرامش بیشتر محیط است  و روشنایی مناسب کوچه ها و معابر باعث ارتقای امنیت و رضایتمندی ساکنین می شود. 

وجود زیرساخت‌های لازم اولیه برای رفاه حال شهروندان و مخصوصا عزاداران عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام  در ابعاد مختلف به خصوص تامین مناسب و کافی روشنایی معابر در شب ،حداقل نیازهایی است که باید برای آن اقدام مناسب توسط مسولین صورت گیرد.
 
تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده است و در مقابل، استفاده از نور برای روشنایی در فضاهای ناایمن و فضاهای بی‌دفاع موجب افزایش امنیت می‌شود.

نبود روشنايي در برخي معابر دهستان لوتک از جمله روستای لوتک موجب گلايه ساكنان شماری از اهالی  اين روستا و روستاهای همجوار که در تماس با این پایگاه خبری از نبود روشنایی در شب که مشکلات عدیده ای را برای رفت و آمد به مسجد به ویژه برای بانوان و کودکان به وجود آورده ابراز گلایه کردند. 

تامین روشنایی معابر روستایی ابتدایی ترین نیاز مردم است

یکی ازاهالی روستا به خبرنگار ما گفت: تعدادی از لامپ‌های بلوار سوخته و یا خاموش است و حتی شب ها در تاریکی مطلق به سر می برد و همچنین اصلا نمی‌تواند روشنایی کافی مورد نیاز مردم و  کسبه را  پس از غروب آفتاب تامین کند.

وی ادامه داد: مسئولین خودشان را به جای ساکنین بگذارند چرا باید روستانشینان  که از اقشار زحمت کش جامعه هستند از نعمت روشنایی معابر که کمترین توقع است بهره مند باشند ،امیدواریم مسئولین شهرستان هامون هر چه سریعتر در راستای تامین روشنایی معابر روستای لوتک اقدام نمایند.

یکی دیگر از شهروندان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: روشنایی کوچه های روستا به ویژه مناطق حاشیه و کوچه‌های منتهی به مسجد شب هنگام، خاموش است و این مناطق در تاریکی کامل است و مردم شب‌ها برای رفت‌وآمد با مشکل روبه‌رو هستند.

مشکل روشنایی معابر روستای لوتک رفع خواهد شد

خبرنگار ما جهت پیگیری این مطالبه مردمی به سراغ سجاد کیخا بخشدار مرکزی شهرستان هامون رفته که  با تایید سخنان شهروندان به خبرنگار اوشیدا گفت: تامین روشنایی معابر و میدان‌ها در تمام محلات بر حسب ضرورت از جمله برنامه‌های این نهاد مدنی است که از سوی دهیاری و پیمانکار در دستور کار قرار دارد و تاکنون در برخی معابر و روستاها اقدام‌های خوبی هم صورت گرفته است .

وی افزود: بررسی و رصد روشنایی در سطح شهرستان و از جمله روستاها به طور مرتب صورت می‌گیرد، و با توجه به تاکید به دهیاری و شورای روستا جهت رفع این اقدام، مشکل رفع نشده اما در سریعترین زمان به طور جدی پیگیری و اقدام صورت خواهد گرفت و مشکل روشنایی معابر روستای لوتک رفع خواهد شد.

کیخا ادامه داد: خدمت رسانی به شهروندان و تأمین روشنایی معابر برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام انجام می گیرد و همه ما در خدمت مردم هستیم.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcg3z9qnak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما