تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۸
قطعی مداوم چراغ های راهنمایی در کلان شهر زاهدان علاوه بر پررنگ کردن گره کور ترافیکی، منجر به سردرگمی مردم شده است.
چراغ هایی که دیگر راهنما نیستند/ سردرگمی ترافیک پشت چراغ های راهنمایی خاموش
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، چراغ راهنمایی وسیله ای یا نمادی در امور راهنمایی و رانندگی است که این چراغ ها در تقاطع های جاده ای، ورودی ها وخروجی های معابر، پیاده رو ها و نیز برخی مکان های دیگر نصب شده و نیز سبب هدایت جریان رفت و آمدها و همچنین به کاهش تصادفات کمک زیادی خواهد کرد.

سیستم های حمل و نقل هوشمند در به حداقل رساندن وقوع تصادفات کمک می کنند و همچنین بر روی کاهش احتمال مرگ و میر در هنگام بروز حادثه تاکید دارند.

یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری شهر زاهدان، معطوف به مباحث ترافیکی بوده که برنامه ریزی هایی برای مدیریت هر چه مطلوب تر آن مدنظر قرار گرفته است.

ترافیک خودروها در شهرها امروزه از جمله معضلاتی است که راننده های وسایل نقلیه، عابران پیاده و ساکنانی که در نزدیکی خیابان های شلوغ شهر زاهدان سکونت دارند را با مشکل مواجه کرده است.

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر زاهدان بسیار مشهود است که توقف و پارک در محدوده ممنوعه، سرعت بالا، حرکت خلاف مسیر از خیابان های یک طرفه، عبور از چراغ قرمز و حرکات نمایشی را می توان به آن اشاره کرد.

مردم: مسئولان زاهدان دغدغه ترافیک ندارند

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در ساعات اوج تردد خودرو ها به ویژه در ظهر و عصر ترافیک در چهار راه های سطح شهر ایجاد می شود که از مسئولین خواهشمندیم در این ساعت از روز چراغ های راهنمایی و رانندگی سطح شهر زاهدان را برای روان شدن ترافیک روشن کنند.

خاموشی چراغ‌های راهنمایی شب‌ها خطرات بیشتری داشته چرا که شب‌ها خیابان‌ها خلوت‌تر و سرعت خودروها بیشتر است.

مشکلات چراغ های راهنمایی و رانندگی معابر برطرف می شود

آسا ریگی، معاون حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ایمنی و ترافیک اجرای مصوبات شورای ترافیک شامل اصلاح هندسی تقاطع ها، نقص و رنگ آمیزی سرعت گیرها، آشکار سازی علائم، نصب تابلو های مورد نیاز برابر دستورات پلیس است.

وی افزود: راه اندازی و هوشمند سازی چراغ های راهنمایی رانندگی به صورت هوشمند انجام می شود.

ریگی تصریح کرد: کار مجموعه مانیتورینگ شهرداری زاهدان دربرگیرنده نصب دوربین ها و پایش تصویری ترافیک است، در این رابطه قراردادی با یک شرکت منعقد شده که نصب و راه اندازی ۱۲ دوربین را بر عهده گرفته، از این تعداد ۶ دوربین طی دو ماه اینده وارد مدار می شود.

محورهای پرترافیکی مثل بزرگراه خلیج فارس در محدوده شهری خیابان دانشگاه که حرکات نمایشی توسط شهروندان داریم نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb8gb8arhbsfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما