تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک گفت: ستاد مردمی محرم در تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی این استان تشکیل و نشست‌های مختلفی پیرامون ویژه برنامه‌های محرم برگزار شده است.
امسال ویژه برنامه‌های متنوعی در ایام محرم الحرام در سطح استان اجرا خواهد شد
به گزارش عصر هامون ،حجت الاسلام منصور باقربیک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام عزای حسینی(ع) بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۵ نقطه از شهر زاهدان برگزار که به صورت محوری در سه نقطه میدان سربازان گمنام زیباشهر، حسینیه سیستانی ها و حسینیه ریحانه الحسین برگزار و در سایر شهرستان ها در هر شهرستان در یک نقطه برگزار می شود.
 
وی افزود: همایش احلی من العسل فردا همزمان با سراسر کشور و در شش محرم به یاد حضرت قاسم (ع) ویژه نوجوانان پسر ۱۳ در زاهدان برگزار می شود.
 
باقربیک همکاری با جهاد کشاورزی جهت  پخش نذورات ، ضبط و پخش ۲۰ منبر تحت عنوان منبر امید با رویکرد جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، بزاری جلسات حضوری و مجازی با مدیران ادارات و کارشناسان فرهنگی برای بهتر برگزارشدن برنامه های محرم، خرید اقلام فرهنگی برای هئیت ها توسط خیرین، برگزاری جلسات توجیهی و برنامه ریزی برای مدیران هئیت ها در سطح استان، تهیه و ابلاغ شیوه نامه ای بهداشتی برای هئیت های مذهبی، تشویق و ترغیب عزاداران برای تزریق واکسن توسط مداحان و وعاظ، هماهنگی با شبکه بهداشت جهت استقرار تیم های سیار برای تزریق واکسن کرونا در سطح هئیت ها را از جمله مهم ترین برنامه های این اداره کل برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام برشمرد.
 
وی با اشاره به خدمات رسانی هئیت های مذهبی در سیل اخیر زاهدان با بیان اینکه ۲۰ هئیت مذهبی پای کار بودند و در همان ساعات اولیه در صحنه بودند افزود: در ایام سیل ۳۰ هزار پرس غذا توسط گروههای جهادی و هئیت های مذهبی تهیه و بین سیل زدگان توزیع شد و در این ایام تهیه موکت و پتو توسط مساجد به سیل زدگان انجام شد.
 
باقر بیک بیان کرد: مراسم تاسوعای حسینی در چند نقطه برگزار خواهد شد که محوریت مراسم در بلوار خرمشهر و مراسم محوری عاشورا هم در میدان امام حسین برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین گفت: ساعت مجاز برگزاری عزاداری در هئیت ها مذهبی از ساعت ۲۱الی ۲۳ خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: رویداد ماه نشان به مناسبت فرا رسیدم ایام سوگواری و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان از طریق سایت اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
 
وی بیان: برگزاری رویداد محله حسینی با محوریت سیاه پوشی و آماده سازی محلات به منظور استقبال از ماه محرم در شهرهای مختلف این استان برگزار شده است.
 
باقر بیک گفت: پویش عهد جهاد با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی و مداحان در راستای جهاد تبیین در استان برگزار شده است.
 
 
انتهای پیام/س
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcg7z9qxak9nw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما