تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۷
همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز جمعه ۱۴ مردادماه در ۴۳ نقطه از استان سیستان و بلوچستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است.
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۳ نقطه سیستان و بلوچستان/ حجت الاسلام احمدی: حضرت علی اصغر نماد مظلومیت در واقعه عاشورا است
به گزارش عصرهامون، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و کودکان جمعه ۱۴ مردادماه رأس ساعت ۹ صبح در ۴۳ نقطه از استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام منصور باقربیک، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام عزای حسینی(ع) بیان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۵ نقطه از شهر زاهدان برگزار که به صورت محوری در سه نقطه میدان سربازان گمنام زیباشهر، حسینیه سیستانی ها و حسینیه ریحانه الحسین برگزار و در سایر شهرستان ها در هر شهرستان در یک نقطه برگزار می شود.

در این همایش مادران سیستانی و بلوچستانی همراه فرزندان خود همنوا با حضرت رباب در غم شهادت حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و فرزندان خود را بیمه مکتب حسینی کردند.

دستان کوچکی که گره های بزرگی را باز کرد

حجت الاسلام رضایی خطیب دعوتی در همایش شیرخوارگان حسینی که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد با بیان اینکه، امروز روز هفتم از ماه محرم است که به نام شیرخواره اباعبدالله نامگذاری شده است و این همایش در سراسر دنیا و در ایران برگزار شد گفت: برخی از مادران امروز در این همایش شرکت دارند که سالها بچه دار نمی شدند و دکترها جواب کرده بودند اما با حضور در چنین همایش ها و توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) بچه دار شدند و امروز با فرزندانشان در همایش شیرخوارگان حسینی حضور پیدا کردند.

وی افزود: حضرت علی اصغر باب الحوائج است و با دستان کوچکش گره های زیادی را باز کرده است، امروز نباید این فرصت را از دست داد و در خانه باب الحوائج شیرخوار برویم و برای حاجات خود به این دردانه اباعبدالله الحسین متوسل شویم.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: نوزادان در پیشگاه خدا حرمت دارند و فرزندان رحمت و برکت هستند و باید قدردان این نعمت و برکتی که خداوند به ما عنایت کرده است باشیم. 

وی با شااره به اینکه شیردهی به نوزادان خیلی مهم است خطلاب به مادران گفت: در روایت ها ی ما به شیر دهی مادر به نوزاد تاکید فراوان شده است و تا می توانید شیر به بچه های خود دهید چرا که تمام اخلاق و محبت شما از شیر به بچه ها منتقل می شود. 
وی ادامه داد: در روضه امام حسین وقتی با اشک چشم به فرزندان خود شیر می دهید این شیر با عشق به مکتب حسینی آغشته به وجود نوزاد منتقل می شود.

این خطیب بیان کرد: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در همه استان ها ودر دنیا در حال برگزای است و این همایش ها زمینه ساز تربیت سربازان امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه خدا نوزادان را دوست دارد و اگر نوزادی را خوشحال کنیم خداوند و پیامبر را خشنود و شاد کردیم گفت: در روایتی امام علی (ع) در باب اهمیت وجود نوزادان فرمودند: "اگر نبود وجود نوزادان شیر خوار و پیران پشت خمیده عذابی شدیدی خدا برای گناه کاران قرار می داد".

وی در شان مقام مادر در نزد خداوند متعال گفت: مادر در پیشگاه خداوند ارزش و حرمت بالایی دارد به طوری که خداوند یکی از ملاک های بهشتی قرار دادن افراد را منوط به رضایت مادر قرار داده است و رضایت مندی مادر در پیشگاه خداوند بالاتر از رضایت مندی پدر است.

حضرت علی اصغر نماد مظلومیت در واقعه عاشورا است

حجت الاسلام محمود احمدی گفت: روز هفتم محرم متعلق به حضرت علی اصغر، طفل مظلوم امام حسین (ع) است که با لب عطشان به شهادت رسید و شهادتش سندی بر مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) در تاریخ ثبت شد.
حجت الاسلام محمود احمدی کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: یکی از مصیبت های  بزرگ و غم بار کربلا، شهادت کـودک شیرخوار امام حسین(ع) است که در روز عاشورا توسط دشمن ظالم به شهادت رسید.
 
 وی با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر (ع) سندی بر مظلومیت امام حسین (ع) است افزود: این طفل شش ماهه به لحاظ سن کم عملا نقشی در قیام امام حسین (ع) نداشتند، اما از نظر روانی و عاطفی در این قیام نقش بسزایی داشت و با شهادتش همه جهانیان فهمیدند که دشمن بسیار پست است و حتی به طفل شیرخواره هم رحم نکرده است.
 
این کارشناس مذهبی بیان کرد:  هدف سیدالشهدا(ع) از آوردن فرزندش به میدان جنگ و طلب آب برای او بیداری امت اسلامی بود و در واقع امام با این حرکت خود می خواست نشان دهد که یزیدیان انسان های بی رحم و ظالم و سنگ دلی هستند که حتی به طفل شیرخواره هم رحم نکردند.
 
وی تصریح کرذ: رسالت همایش شیرخوارگان حسینی اشاعه فرهنگ حق‌طلبی و مظلومیت امام حسین در مقابل یزیدیان است.

ارتقای بصیرت عاشورایی از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی است
 
وی بیان کرد: امروز مصداق فرمایش حضرت امام خمینی را که فرمودند سربازان ما در گهواره هستند را می توان در همایش شیرخوارگان حسینی ببینیم چرا که این نوزادان خردسال با حضور در چنین همایش ها و مجالسی بیمه شده و پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) خواهند بود و سربازان دلیری برای نهضت حضرت ولی عصر(ع) خواهند شد.
 
احمدی با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) را باب‌ الحوائج می‌خوانند گفت: این کودک  گرچه شیرخوار بود، ولی مقام والایی در نزد خداوند دارد و یکی از توسلاتى که حاجات بسیاری برآورده می‌کند توسل به حضرت علی اصغر (ع) است.
 
وی معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی‌اصغر (ع) را از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد.
 
حجت اسلام احمدی گفت: شهادت علی اصغر(ع) تاثیر بسیاری در تاریخ گذاشت و امروز می بینیم که همایش شیرخوارگان حسینی فقط مختص به ایران و کشورهای اسلامی نیست بلکه نظیر این مراسم را در قلب اروپا نیز شاهد هستیم و این نشان از مظلومیت و خون پاک این طفل شیرخواره است که در سراسر دنیا گسترده شده است.
 
وی کشتار کودکان بی گناه در یمن و فلسطین و سایر بلاد اسلامی توسط استکبار و رژیم صهیونسیتی را برگی دیگر از جنایت یزیدیان زمان برشمرد.
 
حجت الاسلام محمد رضا پیری گفت: شهادت علی اصغر نمادی است برای مظلومیت کودکانی که به وسطه ظلم استکبار به شهادت می رسند و نمونه بارز آن هم کودکان یمنی هستند که هزاران کودک یمنی در بمباران آل سعود به شهادت می رسند و این مظلومیت کودکان یمنی و یمین هاست که در مقابل ظالمان ایستادگی می کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjvyevvuqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها