تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

قیام و نهضت حسینی (ع) مصداق بارز هدایت بشری است/ عملکرد دولت باید در زندگی مردم احساس شود

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: قیام و نهضت کربلای حسینی (ع) مصداق بارز هدایت بشری است و هر کسی با نگاه به آن می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.  
قیام و نهضت حسینی (ع) مصداق بارز هدایت بشری است/ عملکرد دولت باید در زندگی مردم احساس شود
به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به هفتم محرم و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر زنده نگه داشتن نهضت حسینی و الگو گیری از سیره امام حسین در زندگی و جامعه تاکید کردند و همچنین گفتند: خون سید الشهدا اسلام را بیمه کرد.
 
تعامل ائمه جمعه با یکدیگر اتحاد و انسجام اسلامی را تقویت می کند
 
آیت‌الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قیام امام حسین علیه یزیدیان گفت: کاری که امام حسین (ع) انجام داد منحصر به فرد است اما در میان همه فضیلت‌هایی که این حماسه حسینی به جامعه بشری عرضه کرده است موضع برجسته آن مقاومت بود.
 
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در حضور رئیس جمهور افزود: جدایی‌ها و عدم شناخت از یکدیگر زمینه سوء استفاده دشمن و تبلیغات منفی آن‌ها را فراهم می‌کند اما هر چه این تعاملات و جلسات مشترک بیشتر شود اتحاد و انسجام امت اسلامی نیز تقویت می‌ یابد.
 
آیت الله محامی تصریح کرد: اگر این‌گونه تعاملات، تعارفات و پشتیبانی‌ها صورت گیرد، زمینه ابراز وفاداری و مشارکت بیشتر این بزرگواران را در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم فراهم خواهد کرد.
 
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: علیرغم گزارش‌ها و آمار خوبی که ارائه می‌شود وضعیت مردم خوب نیست و باید تلاش شود تا مردم آمار و گزارش‌های خوبی که ارائه می‌شود را در زندگی خود احساس کنند زیرا تا به حال دولت‌های مختلف با هنرمندی گزارش‌های خوب ارائه دادند اما آنچه مردم در زندگی خود احساس می‌کردند با آمارهای ارائه شده متفاوت بود.
 
دولت فعلی دیپلماسی عزت‌مندانه در دستور کار دارد
 
حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: امروز چهاردهم مرداد ماه مصادف به حقوق بشر اسلامی است که مقام معظم رهبری درباره  انسانیت و کرامت انسان می فرمایند: این آزادی نباید در تقابل با اخلاق، قانون و ارزش الهی و حقوق عمومی تعریف شود گاهی مشاهده می‌کنیم بعضی ها بعد از این آزادی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و دولت و حکومت در قبال بی‌بند و باری باید به وظیفه خود عمل کنند.
 
حجت الاسلام بزمانی عنوان کرد:  در زمینه حقوق‌ بشر غربی ها از این مسئله سوء استفاده می‌کنند و در خدمت منافع خود آن را به کار می‌گیرند و آن را حقوق‌بشر می‌دانند و آن را به دو حقوق‌ بشر خوب و بد تقسیم می‌کنند که منفعت خود آنان را دنبال می‌کند.

وی تصريح کرد:  سفر بایدن به عربستان و بن‌سلمان به فرانسه نشان‌دهنده همین مطلب است که از حقوق‌بشر استفاده شخصی و ابزاری می‌کنند و هم‌ زمان با طرح پیشنهادی اروپا و آمریکا در مورد برجام  تعدادی از افراد و شرکت‌ها مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند و آمریکایی‌ها غافل‌ هستند که اهداف آن‌ها با دولت فعلی ما محقق نخواهد شد چرا که ما وقتی مراجعه می‌کنیم به این مسئله دیپلماسی قبل دورانش به سر رسیده و در دولت فعلی دیپلماسی عزت‌مندانه در دستور کار است.
 
ایران اسلامی تحریم ها را خنثی می کند

خطیب جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها عده‌ای را تحریم کردند و یا شرکت‌هایی را مورد تحریم قرار دادند جمهوری اسلامی هم ساخت سانتریفیوژهای جدید را در دستور کار خود قرار داده و غربی‌ها بدانند دوران تکبر و لجاجت گذشته و ایران اسلامی به سمتی حرکت می‌کند که تحریم‌ها را خنثی کند‌.

وی بابیان این که ایام عاشورا و تاسوعای حسینی را  پیش رو داریم، اذعان کرد: حضرت ابالفضل (ع) در راه مواسات دین برای برادرش نهایت ازخودگذشتگی را نشان داد.

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله محامی در جمع امامان جمعه نیازهای استان را با رئیس‌جمهور به‌ خوبی مطرح کرد.

محرم فرصت مناسبی برای تزکیه نفس

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت بمناسبت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: افرادی که سیاه پوش امام حسین(ع) هستند و برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند و اشک می ریزند در واقع به نقطه عطفی جهت بندگی خداوند دست می یابند.
 
وی ضمن اشاره به مباحثی که در جلسه ائمه جماعت با رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی مطرح شد، گفت: در مسیر اهل بیت و پیغمبر ثابت قدم باشید و در ایام محرم ارتباط و بندگی خود را با خالق بیشتر کنیم و از هر آنچه که انسان را از مسیر ولایت فقیه منحرف می سازد دوری کنیم.
 
وی در باب جایگاه نماز جمعه و فضیلت های آن افزود: نماز جمعه یکی از عبادت های استثنایی است و شاید هیچ عبادتی در اسلام این ویژگی را نداشته باشد روایات بسیار زیادی از اینه اطهار در باب اهمیت شرکت کردن در این فریضه اللهی که هم ذکر خداوند است و هم باعث حضور مستمر و هفتگی مردم می شود، داریم.
 
تاکید بر توجه به جهاد تبیین
 
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری تصریح کرد: به مقابله با شبهه پراکنی دشمن بپردازیم، جهاد تبیین را جدی بگیریم و با دشمنان انقلاب اسلامی برخورد کنیم وهمچنین مسئولین در این زمینه کم کاری نکنند و اگر کوتاهی کنند قطعا باید پاسخگو باشند.
 
رسیدگی به مشکلات مردم در راس امور قرار گیرد
 
وی با اشاره به این موضوع که نانوایی ها در سطح شهرستان منصفانه کار نمی کنند ادامه داد:  کیفیت نان در شهرستان سراوان بسیار ضعیف است و صف ها بسیار طولانی است، نیاز است که دست اندرکاران این موضوع را بررسی و رفع کنند.
 
بامری بیان کرد: بحث دو بانده شدن جاده سراوان-خاش که قرار بود تا آخر تیرماه محقق بشود ولی با گذشت چند روز هنوز محقق نشده است، با توجه به آمار بالای تصادفات در این محور این اقدام جز ضروری ترین کارهاست که باید هر چه سریع تر محقق شود.

 امر به معروف و نهی از منکر جوهره اصلی قیام سیدالشهداء

حجت الاسلام والمسلمین حیدری پارسا امام جمعه شهر بنجار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: اوج غم و مصیبت و اندوه در این ایام است و ما با شرکت در مراسمات عزداری امام حسین(ع) و الگو گیری از نهضت و قیام حسینی درس های فراموش نشدنی کربلا را در زندگی  پیاده کرده و امروز که ندای جهانی هل من ناصر ینصرنی  بر همه عالم طنین انداز است  باید خودمان را برای امروز بسیار بزرگ آماده کنیم.
 
خبرنگاری پر دغدغه ترین حرفه است
 
وی با اشاره  به هفدهم مرداد ماه و تبریک روز خبرنگار افزود: یکی از پر دغدغه ترین و پیچیده ترین حرفه ها، حرفه خبرنگاری است و مطالبه گری به حق و به دور از جانبداری باعث موفقیت خبرنگاران خواهد شد و  در منطقه سیستان باید مطالبه‌گری افزایش پیدا کند تا مشکلات حل شود
 
وی با اشاره به مشکلات آب در منطه سیستان بیان کرد: آب آشامیدنی مردم شمال استان در معرض خطر قرار گرفته است  و روییدن جلبک ها و کم شدن حجم آب چاه نیمه باعث تغییر طعم و مزه و بوی آب شده است،  و الان وقت ان رسیده  که از منابع آب اضطراری که همان چاه ژرف است استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولین وعده خود مبنی بر راه اندازی و وارد مدار کردن آب چاه های ژرف را  قبل از اینکه دیر شود باید عملی کنند و وقت را تلف نکنند.
 
حجت الاسلام مجتبی حیدری پارسا افزود: مسئولین وزارت کشو ر نسبت به تعیین و مشخص شدن بخشداران سطح منطقه زودتر اقدام کنند چرا که نمی شود مدت طولانی یک مجموعه را با سرپرست اداره کرد و قطعا باعث نارضایتی مردم خواهد شد و افرادی را به عنوان بخشدار انتخاب کنند که روحیه جهادی و انقلابی و بسیجی در وجودشان موج بزند و وابسته به حزب و جناح و گروه خاصی نباشند

امام حسین (ع) بر احیای سنت رسول الله (ص)قیام کرد

مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر با بیان اینکه امام حسین (ع) برای سه هدف اجرای احکام پروردگار ، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و برپایی عدالت قیام کرد گفت: ماه محرم ماه قیام امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/
 
 
  https://www.asrehamoon.ir/vdcb5gb85rhbsap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما