تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

عاشورای حسینی حرکتی هدف دار و اصولی است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم بامری گفت: عاشورا فقط فاجعه غم‌انگیز نیست بلکه حرکتی هدف دار و اصولی است که باید مسلمانان عصر حاضر با تبیین ابعاد آن اهدافشان را تحقق بخشند.
عاشورای حسینی حرکتی هدف دار و اصولی است
به گزارش عصر هامون، حجت الاسلام و المسلمین کاظم بامری ضمن تسلیت بمناسبت ماه پیروزی خون بر شمشیر و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در باب اثر بخشی و تاثیرات فرهنگ حسینی در حفظ کشور در مقابل تهاجم دشمنان در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: پیوند عمیق و عاشقانه انقلاب اسلامی ایران با نهضت عاشورای امام حسین(ع) را با هیچ نمونه‌ای از مکتب ها، نهضت ها و انقلاب ها نمی توان مقایسه کرد و همچنین صفحه سیاسی عاشورای حسینی قابل قیاس با دیگر نهضت های انقلابی نخواهد بود.
 
وی افزود: ظهور انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که امام خمینی( ره) بنیان فکری و نظری نهضتش را شروع کرد و در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ آن را محقق نمود، برگرفته از عاشورای حسینی است. 
 
 بامری ادامه داد: دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور حتی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی قصد داشتند انقلاب اسلامی را متزلزل و تخریب کنند اما به برکت عاشورای حسینی که انقلاب اسلامی برگرفته از آن است نتوانستند این انقلاب را ویران کنند. 
 
یک کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در هر مرحله‌ای امام حسین(ع) را سرلوحه اعمال خویش و ازطرفی مصباح الهدی و سفینة النجاة این انقلاب میداند، به همین جهت به این باور رسیدیم که مکتب عاشورای حسینی و نهضت امام حسین(ع) همیشه حافظ انقلاب اسلامی بوده و دشمنان داخلی و خارجی نمی توانند هیچ خطری برای انقلاب اسلامی ایجاد کنند. 
 
بامری در مورد تاریخ و مکتب عاشورا تصریح کرد: رهبر یگانه انقلاب اسلامی با شفاف‌سازی نهضت امام حسین(ع) و ارجاعات تاریخی به مکتب عاشورا، این نهضت را سرچشمه همه قهرمانی ها دانسته و تاثیر عملی نهضت را در رهایی از ظلم و رسیدن به سعادت و آزادی در برابر جهانیان آشکار می سازد.
 
وی با بیان این موضوع که امام حسین(ع) برای رهایی از ظلم و رسیدن به سعادت و آزادگی قیام کرده است گفت: انقلاب اسلامی باید برگرفته از قیام عاشورا باشد در واقع امام خمینی (ره) میدانست که اگر انقلابش برگرفته از مکتب عاشورایی باشد هیچ تهدیدی علیه ملت ایران وجود نخواهد داشت.
 
  بامری با درورد بر روح شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی گفت: در مکتب عاشورایی تخریب، شکست و حمله معنا ندارد،  وقتی مکتب عاشورا را سرلوحه کار خودمان قرار می دهیم به این معناست که ما بدنبال پیروزی هستیم و اگر در جنگ تحمیلی  پیروز شدیم به جهت متوسل شدن به مکتب عاشورایی بود. 
 
وی اذعان کرد: اگر امروز ابرقدرت های جهان در جلسات فوق سری برای ایران نقشه می کشند، به این معناست که ایران قوی است و قوی بودن ایران برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین(ع)است. 
 
حجت‌ الاسلام والمسلمین کاظم بامری خاطرنشان کرد: تاریخ پر تلاطم بشریت انقلاب‌های خونین بسیاری را تاکنون به خود دیده است اما تنها پیام حیات بخش عاشوراست که از عرصه زمانی و مکانی فراتر رفته و همچنان پس از گذشت قرن ها جان زنده دلان را روشن نگه داشته و همچون خورشیدی فروزان بر راه انسان های آزاده پرتو افشانی می کند. 
 
بامری در پایان افزود: عاشورا فقط فاجعه غم‌انگیز نیست بلکه حرکتی هدف دار و اصولی است که باید مسلمانان عصر حاضر با تبیین ابعاد آن اهدافشان را تحقق بخشند.
 
 
انتهای پیام
https://www.asrehamoon.ir/vdcjxyevouqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما