تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳
نذروراه ۷۲ خان حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دشت نینوا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در سطح شهر زاهدان انجام میشود.
برگزاری برنامه های تاسوعا و عاشورا در زاهدان/نذرواره ۷۲ دیگ به نیت ۷۲ تن
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی خیور، مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به برنامه های تاسوعا و عاشورا بیان کرد: جلسه محرم در شهر زاهدان با مسئولیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی و بنیاد خاتم الاوصیا که به صورت استانی محوریت این کار را داشتند، تشکیل شد.

وی افزود: جهت ساماندهی و توانمندی شبکه، مردم پای کار آمدند و برنامه های مذهبی و جریان محرم به صورت مردمی تشکیل شد.

مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان بیان کرد: امسال زاهدان را به چند منطقه و محله تقسیم کردیم که بر پایه آن بخشی از هیئت ها در تاسوعا و عاشورای حسینی در هسته مرکزی شهر بلوار خرمشهر، بخشی در منطقه شهرک جهاد و غدیر شهر درجوار آستان مقدس شهدای گمنام به عزاداری می پردازند، دسته دیگر هیئات در محله بابایان و بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا تجمع خواهند داشت.

وی هدف از واقعه کربلا را اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست، در همین راستا نماز ظهر عاشورا به صورت محوری در میدان امام حسین(ع) زاهدان برپا می شود.
 
خیور بیان کرد: برای هر چه با شکوه برگزار کردن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) طبق جلساتی که با شورای تامین برگزار شد، قرار است خیابان های سیستان، سعدی، آزادی، طالقانی، شریعتی، امیرالمومنین، بهشتی و مولوی جهت روان سازی حرکت هئیت ها آماده سازی شوند.

وی از برگزاری مراسم شام غریبان در آستانه مقدس شهدای گمنام و گلزار شهدای زاهدان خبر داد و گفت: مراسم خیمه سوزان نیز در چند نقطه از شهر زاهدان پیش بینی شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی زاهدان ادامه داد: امسال نیز طرح نذرواره ۷۲ خان حسینی در سطح شهر زاهدان انجام که به این منظور دیگ های با نامئهر یک از شهدای کربلا در آستان مقدس شهدای گمنام و منطقه شهرک برق، جهاد و غدیر شهر زاهدان پخت و بین نیازمندان توزیع می شود.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdch-vnzk23nmkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها