تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان:

مدیریت سیلاب پایان یافت/۱۰۹۰۰ آسیب دیده از سیل امدادرسانی شدند

علیرضا میربهاءالدین از پایان عملیات امدادرسانی ‌به ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی مانسون خبر داد.
مدیریت سیلاب پایان یافت/۱۰۹۰۰ آسیب دیده از سیل امدادرسانی شدند
علیرضا میربهاءالدین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: به همت نیروهای امدادگر و نجاتگر عملیات امدادرسانی به  ۲هزار و ۴۹۰  خانوار آسیب دیده  توسط  ۶۴۲ تیم عملیاتی به پایان رسید.

وی افزود: از ۲۸ تیر ماه لغایت  ۱۵ مرداد ۳۱۶ روستا و ۲۱ شهرستان تحت پوشش در ۱۳ شعبه  این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدند.

این مقام مسئول  ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۲ هزار و۹۷۱ نفر روز نجاتگر در قالب ۶۴۲ تیم روز عملیاتی صورت گرفت.

وی گفت: در این مدت ۳ هزار و ۶۴۴ نفر به تعداد سه هزار و ۶۴۴ خانوار از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادرهای این جمعیت اسكان اضطراری  یافتند، همچنین ۸۴۳ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، ۲ هزار و ۲۹۰ تخته موکت، چهار هزار و ۸۲۳ تخته پتو و۶ هزار و ۱۱۹ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.
 
میربها ءالدین به توزیع۲ هزار و ۲۲۵ بسته مواد غذایی اشاره كرد و افزود: علاوه بر بسته های غذایی مقدار هزار و  ۱۰۹قوطی کنسرو ،  ۹۲۱ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل‌  ۹۸ کیلوگرم  چای، ۴۲ کیلوگرم قند و شکر، ۳۸ شعله فانوس، هفت شعله والور، ۲۳ ست ظروف بین سیل زدگان توزیع شده است.

وی اظهار کرد:  ۴۳ نفر آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی توسط نجاتگران هلال احمر به مناطق امن انتقال داده  شدند و ۲ خودرو گرفتار در سیل نیز رهاسازی شد، همچنین به منظور استقرار برخی خانوارهای آسیب دیده در شهرستان زاهدان هفت اردوگاه با ظرفیت ۸۵خانوار برپا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطر نشان کرد: با عنایت به پایان بارندگی در شهرستانهای متاثر از بارندگی مانسون شامل  سرباز، دلگان، فنوج، چابهار، میرجاوه و کنارک، سراوان خاش ایرانشهر، سیب و سوران، زاهدان، نیکشهر و مهرستان و با توجه به پایدار شدن اوضاع جوی عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در این مناطق پایان یافته است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbzgb8zrhbsap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها