ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی شناسدارادت ویژه اهل سنت به سیدالشهدا(ع) | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
مولوی عبدالصمد کریم زایی گفت: عزاداری ماه محرم فقط مختص شیعیان نیست بلکه برادران اهل سنت هم ارادات ویژه ای به آن حضرت دارند و در ماه محرم به سوگواری می پردازند.
عشق به امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی شناسد/ارادت ویژه اهل سنت به سیدالشهدا(ع)
به گزارش عصرهامون مولوی عبد الصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت امام حسین(ع) مظهر آزادی‌خواهی بوده و شهادت این بزرگوار در اوج مظلومیت، دل هر آزادی‌خواهی را به درد می‌آورد و سبب ناراحتی می شود و این عزاداری فقط مختص به اهل تشیع نیست بلکه عشق و ارادت برادران اهل سنت به آن حضرت ویژه و خاص است.
وی با بیان این که زنان و مردان اهل سنت با عمق جان نسبت به اهل بیت رسول اکرم(ص) علاقه دارند، افزود: در حقیقت امام حسین (ع) در مسیر احیای دین مبین اسلام، عدالت  در برابر باطل مقاومت کرد و به شهادت رسید.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: در حقیت ماه محرم زمان قیام امام حسین (ع) بوده و زمانی که مردم کوفه نامه‌های متعددی برای آن بزرگوار نوشتند و از او خواستند تا آنان را در مقابل ظلم و استبداد رهبری کند و حضرت قیام کرد.
وی خاطرنشان کرد: اما قبل از قیام حضرت امام حسین (ع) برای تفحص و جست‌و‌جو، مسلم بن عقیل را به سوی کوفه گسیل داشت تا از حقیقت ماجرای کوفه اطلاع یابد و نتیجه این شد آن حضرت به سوی آن شهر روانه شد، اما وقتی که اما وقتی که او با هفتاد و دو تن از یارانش قیام کرد مردم کوفه از یاری و همیاری با امام سرباز زدند و او را تنها گذاشتند.
مولوی کریم زایی خاطرنشان کرد: حضرت استاد مفتی محمد شفیع عثمانی رحمه‌الله می‌نویسد، امام حسین (ع) برای سه هدف عمده قیام کرد که اجرای احکام پروردگار مهرورز، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و دیگری عدالت بود.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjoyevxuqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما