تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
سکینه نارویی گفت: محبت به امام حسین (ع) در میان اهل سنت موج می‌زند.
محبت به امام حسین (ع) در میان اهل سنت موج می‌زند/حضرت زینب (س)، قهرمان کربلا، از پیام آوران قیام عاشورا
به گزارش عصرهامون سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت دانشگاه کربلا باز است و شاگرد می پذیرد، از هر جا و هر شخصی باشد را پذیرا است.

وی افزود: امام حسین (ع) پیام های شفا بخشش را، همه ساله بر بالهای سرخ شهادت می نویسد و ماه محرم از راه می رسد با خاطراتی بس تلخ، زمین و آسمان به عزا مي نشينند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا در جنگ با لشکر یزید به شهادت رسیدند.
این مدیر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شهادت امام حسین(ع) آثار قابل‌ توجهی بر رفتار مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ داشته و الهام‌بخش مبارزات، انقلاب‌ها و قیام‌های متعددی بوده است.
وی اضافه کرد: یاران حسینی همچون پروانگانی شیفته نور هستند که شمع محفل آرای خود را یافته و از شعله شمع، پیراهنِ عشق پوشیدند و آماده جان باختن و پرسوختن و فدا شدند.
وی عنوان کرد: حضرت زینب (س) که زینب کبری نیز نامیده می‌شوند در زندگی خود وفات پدربزرگش حضرت محمد (ص)، بیماری و به شهادت رسیدن مادرش فاطمه زهرا (س)، شهادت پدرش امام علی (ع)، شهادت برادرش امام حسن مجتبی (ع)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و بسیاری از بستگانش، همچنین به اسارت رفتن در کوفه و شام را تجربه کرد که به دلیل تحمل این سختی‌های بسیار به ام المصائب معروف است و به دلیل فداکاری و قهرمانی در واقعه کربلا، در بین شیعیان به لقب قهرمان کربلا نیز شناخته می‌شود.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaawn6m49nmy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما