تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۹
حجت الاسلام و المسلمین جواد قنبری گفت: باید سیره علوی، حسینی و زینبی را در خانواده‌هایمان پیاده کنیم و درس مقاومت را از اباعبدالله‌الحسین یاد بگیریم و به جامعه‌مان تزریق کنیم.
مراسم عزاداری حسینی، کانون جهاد تبیین است/محرم فرصت تنظیم زندگی به سبک سیره حسینی
به گزارش عصرهامون حجت الاسلام والمسلمین جواد قنبری، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن عرض تسلیت تسلیت ماه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) بیان کرد: در حقیقت محرم ماه معرفت و دانشگاه به کمال و به سعادت رساندن بشریت است.

وی افزود: درس‌های فراوانی در دانشگاه ماه محرم می‌توانیم یاد بگیریم و کسب کنیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از جمله درس‌های ماه محرم می توان عرصه ایثار و شجاعت، دفاع و جهاد، مقاومت، دفاع از ناموس و ناموس‌پرستی را نام برد.

حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: یکی از درس‌های مهمی که باید از واقعه عاشورا الگوی همگان قرار بگیرد درس مقاومت بوده و اگر دشمن نیز اکنون فشارهای اقتصادی و تحریم ها را بر مردم تحمیل می کند و هدف پایین آوردن قدرت تحمل آنان است و در حقیقت این مسائل را مقدمه ای برای شکست ما قرار دادند.
وی عنوان کرد: ملت ایران باید از ارزش‌های اسلامی در برابر دسیسه های دشمنان اسلام دفاع کنند و مقاومتزا سرلوحه کار خود قرار بدهند.

حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: حفظ چادر و حجاب حضرت  زینب(س)  برای اباعبدالله‌الحسین (ع) از حفظ جان علی‌اصغرش مهم‌تر بوده و این عملکرد آن حضرت نشان دهنده  آن است که مسئولین بیشتر به این مسئله توجه داشته باشند که این موضوع شامل درس مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن تا پای جان و پیام دومش متوجه خانواده‌ ها بوده که پدران و مادران و مردان مسلمان باید نسبت به حفظ خانواده و ناموس و حجاب مادران و خواهران و دختران باید حساسیت نشان بدهند.

وی اضافه کرد: باید با نهایت آگاهی و هوشیاری نقشه‌های دشمن را بشناسیم و ترفند ها و مقر های دشمنان را بشناسیم و واکنش نشان بدهیم.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: امروز مقام معظم رهبری ما را مکلف به توجه به جهاد تبیین کردند که در حقیقت این موضوع امید را در جامعه تزریق می کند.

وی عنوان کرد: باید سیره علوی، حسینی و زینبی را در خانواده‌هایمان پیاده کنیم و درس مقاومت را از اباعبدالله‌الحسین یاد بگیریم و به جامعه‌مان تزریق کنیم.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccxxqs02bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها