تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲
مدرس خیابانی گفت: تا آخرین لحظه برای خدمات رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) تلاش خواهیم کرد و حتی اگر روز اربعین نیاز به ایجاد زیرساختی باشد باید انجام شود.
سیستان و بلوچستان در مدار مغناطیس اربعین/ تا آخرین لحظه برای خدمات رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) تلاش خواهیم کرد
به گزارش عصرهامون،حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی برای ما افتخار است بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی مناطق آزاد برای میزبانی از زائران اربعین، منطقه آزاد چابهار به صورت گسترده آماده خدمت رسانی به این زائران است‌.
 
استاندار با تاکید بر تامین آب مورد نیاز زائران اربعین افزود: از طریق لوله کشی، تانکر سیار و آب معدنی آماده خدمت رسانی به زائران پاکستانی هستیم.
 
وی تصریح کرد: همه دستگاه های خدمات رسان یک نماینده ثابت و تام الاختیار در محل مرز میرجاوه و ریمدان مستقر کنند که حدود یک ماه در مبادی ورود و خروج زائران در این مرز ها حضور داشته باشند.
 
مدرس خیابانی ادامه داد: با اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی تقسیم وظایف صورت گرفته تا در خدمت رسانی به زائران اربعین در مبادی مرزی استان مشکلی وجود نداشته باشد.
 
استاندار تصریح کرد: طبق پیش بینی ها در ایام اربعین حسینی با حجم زیاد مسافر در دو مرز ریمدان و میرجاوه مواجه خواهیم شد لذا طبق دستور وزیر کشور در ستاد اربعین امورات باید با هماهنگی فرماندارها پیگیری شود.
 
وی بیان کرد: ستاد اربعین در همه شهرستان های استان تشکیل شود چرا که مغناطیس اربعین حسینی همه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
مدرس خیابانی گفت: سه جایگاه سیار برای سوخت رسانی به اتوبوس ها پاکستانی تعبیه و جانمایی شود و هر ماشینی که حامل زائران پاکستانی است جایگاه اختصاصی برای سوختگیری در پمپ ها داشته باشد.
 
وی ادامه داد: بیمارستان‌های پشتیبان، آمبولانس هوایی و بیمارستان‌های صحرایی تعبیه شده و دو مرکز سیار بیمارستانی در مرز میرجاوه و ریمدان مستقر خواهند بود.
 
استاندار با اشاره به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مبادی مرزی افزود: با کمک مجموعه هلال احمر و وزارت بهداشت زائران پاکستانی حداقل ایستایی در مرزها را خواهند داشت.
 
انتهای پیام/س
https://www.asrehamoon.ir/vdcen78zzjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما