تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۱
در ادامه پیگیری مشکلات صیادان سیستان و بلوچستان؛ نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها در دیدار با جمعی از مسئولین چابهار و کنارک از پیگیری و ساماندهی مراحل قانونی صدور مجوز قایق ها تاکید کرد.
ساماندهی و تسهیل مراحل قانونی صدور مجوز قایق ها در دستور کار شیلات قرار گیرد
به گزارش عصرهامون، فاروق اعظمی، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استان به ویژه جنوب از طریق صید ماهی ارتزاق و هم اکنون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند، بیان کرد: وجود بسیاری از مشکلات ناشی از تصمیمات غلط در طول این سالها بوده و این تصمیمات بر زندگی و معیشت صیادان بی اثر نبوده است و بی توجهی به این قشر باعث ورشکستگی بخش مهمی از اقتصاد کشور می شود.

وی با اشاره به ظرفیت فراوان در حوزه شیلات کل کشور افزود: وجود ظرفیت های فراوان در حوزه شیلات که یکی از محرک های مهم توسعه اقتصادی در استان است میتواند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از طرح های نوآورانه نقش مهمی در تولید و اشتغال داشته باشد.

نماینده شورای عالی استانها ضمن تاکید بر ساماندهی و تسهیل در روند انجام مراحل قانونی جهت صدور مجوزهای قایق و لنج تصریح کرد: توسعه زیرساخت های حوزه شیلات، استفاده از ظرفیت نخبگان استانی و کشوری در حوزه شیلات، توجه به خواسته ها و وضعیت معیشتی صیادان در دستور کار ماست.

وی گفت: صدور مجوز برای بیش از ۳۰۰ قایق در مرحله اول، رفع موانع جهت صدور مجوز قایق و لنج صیادان جنوب استان، حمایت از طرح های نوآورانه در صنعت شیلات و آبزی پروری در سیستان و بلوچستان باید در دستور کار قرار گیرد.

نشست مشترک سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها، شورای اسلامی چابهار و کنارک با محوریت بررسی مشکلات صیادان استان برگزار شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjiyevmuqeiiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما