تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
حمید رضا اله بداشتی با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز بسیج راهگشای حل مشکلات است، گفت: کیفی‌سازی محصولات ایرانی را برای رقابت در بازارهای جهانی با جدیت پیگیری می‌کنیم.
هیئت اندیشه ورز بسیج راهگشای حل مشکلات است/ کیفی‌سازی محصولات ایرانی راهی برای ورود به بازارهای جهانی
به گزارش عصرهامون، به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک ظهر امروز مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، جانشین فرمانده سپاه سلمان، مسئول بسیج کارخانجات سپاه سلمان و مدیران ادارات صمت، شهرک های صنعتی، تامین اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی از شماری از واحدهای تولیدی و کارخانجات سیستان و بلوچستان بازدید و از نزدیک با کارکنان و حوزه فعالیت هر واحد آشنا شد.

حمید رضا اله بداشتی، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در جریان بازدیدی که از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان داشت، بیان کرد: این قشر از بسیج بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب در راهبرد سال که تحت عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده برنامه های خود را در استان های کشور برای کمک به تولید و رفع موانع پیش روی تولید در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در بازدید که صورت گرفت بیشتر واحدها فعال و در عرصه تولید مشکل نداشتند، اما برخی واحدها در بحث بازاریابی و فروش، در حوزه سرمایه در گردش و مسائل تامین اجتماعی مشکلاتی داشتند که با حضور مسئولین رایزنی هایی صورت گرفت، در این زمینه مشکلاتی که در سطح استان قابل حل بودند مطرح و حل و فصل شدند، برخی مسائل به مباحث کشوری بر می گردد که بنده قول همکاری برای پیگیری آنها را داده ایم.

به گفته این مقام مسئول؛ با این اقدام در نظر داریم کمک حال تولیدکنندگانی باشیم که در سنگر اقتصاد فعالیت می کنند چرا که آنان مجاهد فی سبیل الله هستند، از سوی دیگر امیدآفرینی برای کارگرانی است که در هوای گرم این استان مجاهدانه فعالیت کرده تا چرخ تولید با کیفیتی مناسب بچرخد.
 

 
وی با بیان اینکه با کمک هیئت اندیشه ورز بسیج مشکلات حل و فصل خواهند شد، اظهار امیدواری کرد با همدلی و همراهی ارگان‌های مختلف شاهد رشد و پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

بداشتی اظهار کرد: تمام همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات بر این است که کمک حال تولید باشد و به رونق تولید کمک کند، کالای ایرانی که بهترین جنس است بتواند قابلیت رقابت با اجناس خارجی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: با کمک دستگاه های قادر بر پشتیبان و با روحیه بسیجی و جهادی مدیران این چرخه می تواند هدفمند تر به کار خود ادامه دهد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: لیست کارخانه هایی که به جهت مشکلات بدهی و سرمایه در گردش مشکل دارند در اختیار بسیج کارگری قرار گرفته، با همکاری متولیان امر واحدها را ارزیابی خواهیم کرد و آنچه در توان داریم را به سرعت به چرخه تولید برمی گردانیم؛ همت ما بر این است مسائل و مشکلات را موردی برطرف و از ظرفیت های موجود برای رفع آنها بهره مند شویم.

اقتصاد دانش‌بنیان کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد که در این زمینه به دنبال کیفی‌سازی محصولات ایرانی برای رقابت در بازارهای جهانی هستیم.
 

 
به گفته این مسئول؛ به دنبال آن هستیم تا کمک به کارفرمایان و حمایت از کارگران را برای ارتقای تولید و اقتصاد مقاومتی رقم بزنیم که در این زمینه سازمان بسیج کارگران ظرفیت ویژه‌ای برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی کشور دارد.
 
بداشتی افزود: یکی از موضوعات مهم در سطح کشور بحث رسیدگی به وضعیت بیکاری و اشتغال‌زایی است که باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کارگیریم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.
 
 
غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در حاشیه این بازدید، بیان کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بخشی از امورات پیرامون کارگروه تخصصی پیشگیری از مشکلات و حل موانع تولید پیگیری می شود که کارخانه ها  و واحدهایی که به تعطیلی کشیده شده اند را تسهیلگری کرده تا مجددا به چرخه فعالیت بازگردند.

وی افزود: در این زمینه از توان اقشار بسیج استفاده می شود تا مشکلات جامعه کارگری حل شود.

ورود بسیج کارگری به رفع مشکلات کارخانجات و مطالبات کارگران

محمد قورزایی، مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان نیز بیان کرد: بسیج کارگری به عنوان محور ارتباط و تعامل قشر کارگر و کارفرما نقش آفرینی می کند.
 

 
وی افزود: قشر کارگر در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی همواره پیشرو و پیشقدم بوده و همواره در عرصه‌ای که مورد نیاز کشور بوده است حضور فعال داشته است.

به گفته این مسئول، رسالت اصلی بسیج کارگران و کارخانجات، و پیگیری و رفع مشکلات قشر کارگر است و بسیج کارگری به عنوان محور ارتباط قشر کارگر و کارفرما به ایفای نقش بپردازد و راه حل های اجرایی را به مسئولان ارائه کند.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcfexdyxw6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها