تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۶
اکبر نیکزاد گفت: با کمک همه نهادهای ذیربط و پیگیری های نماینده مردم زاهدان و استاندار از هفته آینده ستاد بازسازی بنیاد مسکن در شهر زاهدان کار خود را آغاز می کند.
ستاد بازسازی خسارات سیل در زاهدان آغاز به کار می کند/ مدیریت صحیح عامل کاهش خسارات جانی
به گزارش عصرهامون؛ در ادامه سفر اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به شهرستان زاهدان و بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیل، نشستی با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم شهرستان زاهدان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران مربوطه در استانداری برگزار شد. 
 
اکبر نیکزاد در این جلسه بیان کرد: به دنبال بارندگی های اخیر و سیلی که در شهرستان زاهدان رخ داد، با برنامه ریزی مطلوب و امداد و نجات که با محوریت استانداری انجام شد خوشبختانه خسارات جانی چندانی نداشتیم، اما ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن آسیب دیده که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
 
وی تاکید کرد: ستاد بازسازی به فوریت برای بازسازی و رفع آسیب های ناشی از این سیل شروع به کار می کند.
 
 نیکزاد تصریح کرد: برای بازسازی مناطق آسیب دیده بنیاد مسکن به تنهایی نمی تواند کار انجام دهد و قطعاً شهرداری و در روستاها نیز دهیاران و بخشداران و با کمک کلیه بانکهای عامل در قالب پرداخت وام های مصوبی که در اختیار بانک‌ها قرار گرفته باید در بازسازی و رفع این خسارت‌ها کمک کنند.
 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: این اتفاقات ناشی از سیل که در سراسر کشور اتفاق افتاد و دولت پیگیری اجرای مصوبات است اما به خاطر این که زندگی مردم تحت تاثیر این سیل قرار گرفته نباید فوت وقت داشته باشیم و تاکید رئیس جمهوری این است که عملیات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده به سرعت آغاز شود و این اطمینان خاطر را به مردم می دهم که با کمک همه نهادهای ذیربط و پیگیری های استاندار از هفته آینده ستاد بازسازی بنیاد مسکن در شهر زاهدان کار خود را آغاز کند.
 
وی بیان داشت: ساماندهی حاشیه شهر زاهدان نیز که سالیان سال در حال انجام است نیز باید به سرانجام برسد.
 
نیکزاد تصریح کرد: در بحث ساماندهی، اعتبارات بسیار خوبی در سفر ریاست جمهوری مصوب شده که تخصیص آن نیز انجام خواهد شد تا بتوانیم عملیات ساماندهی حاشیه شهر زاهدان را نیز با شتاب بیشتری ادامه دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: اجرای دو طرح بازسازی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد آسیب دیده و همچنین ساماندهی حاشیه شهر زاهدان منجر به این خواهد شد که مردم زیر سقف امن زندگی کنند و شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهر زاهدان ارتقا یابد.

 
برای جبران خسارت های ناشی از سیل باید همه پای کار بیایند

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشکر از پیگیری های نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای خسارت دیدگان در شهرستان زاهدان کمک های محدودی انجام شده که تنها مرهمی اندک برای جبران آسیب های خسارت دیدگان بود.
 
 مدرس خیابانی تصریح کرد: برای جبران خسارات سیل زاهدان باید همانند سیل کنارک تمامی مسئولین کشوری و استانی پای کار بیایند و کمک کنند.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آسیب دیده در شهرستان کنارک، یک هزار و ۸۷۵ واحد فونداسیون، اسکلت و مراحل پایانی انجام شده و در هفته دولت اولین واحدهای تکمیل شده تحویل مردم خواهد شد.
 
خیابانی با تاکید بر اینکه اجرای همه پروژه‌ها باید براساس برنامه زمان‌بندی انجام شود، افزود: بنیاد مسکن استان هم باید برای اجرای پروژه‌ها برنامه زمان‌بندی داشته باشد و هدف‌گذاری لازم در بازه زمانی تعیین شده انجام شود.
 
استاندار تصریح کرد: البته باید سعی کنیم تمامی پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم چرا که همیشه حق با مردم است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال یکی از مهمترین اولویت های استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: با اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن علاوه بر حل مشکل مردم آسیب دیده از سیلاب باید اشتغال هم ایجاد شود.
 
 مدرس خیابانی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در دو موضوع اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان وارد عمل شده است، افزود: یکی از موضوعاتی که باید مورد ارزیابی و پیگیری قرار بگیرد موضوع پرداخت تسهیلات بانکی است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های هادی در روستاها شاخص مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سطح استان نیز ارتقا و بهبود پیدا می کند.
 
انتهای سایت/س
https://www.asrehamoon.ir/vdccmxqsm2bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها