تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۸
میثم برازنده فرماندار هیرمندگفت: به منظور کمک به کشاورزان هیرمند در آنسوی مرز ،جهت تأمین آب اراضی کشاورزی 200 حلقه چاهک برای رفع مشکلات کشاورزان حفر می شود.
احداث200حلقه چاهک کشاورزی در آنسوی دیوار امنیتی شهرستان هیرمند
به گزارش عصر هامون، میثم برازنده فرماندار شهرستان هیرمند در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و در دسترس نبودن آب برای کشاورزان، با پیگیری های صورت گرفته و رایزنی های انجام شده با مجموعه امور آب کشور مجوز حفر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ چاهک برای مصارف کشاورزی در آن سوی دیوار امنیتی برای کشاورزان و دامداران هیرمندی صادر گردید.

برازنده افزود : امید است با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و امور آب استان و درراستای کمک به مردم تدابیر لازم برای تامین اعتبار در این حوزه نیز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به عدم آورد رودخانه هیرمند برای جلوگیری از خشک شدن و کشت اراضی کشاورزی و همچنین مزارع یونجه با تامین اعتبار وحمایت سازمان جهادکشاورزی، این چاهک‌ها حفر و شرایط حفظ بخشی از اراضی کشاورزی شهرستان هیرمند را فراهم خواهد نمود که عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

فرماندار هیرمند ادامه داد : ظرفیت سازی برای حفرچاهک در راستای اشتغال پایدار و تقویت مشاغل خرد و خانگی و به منظور حمایت از کشاورزان و دامداران مرزنشین پیگیری خواهد شد. https://www.asrehamoon.ir/vdcef78zojh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها