کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه مطرح شد؛

واقعه عظیم عاشورا نقش آفرینی جوانان در صحنه است

21 مرداد 1401 ساعت 14:15

آیت الله مصطفی محامی گفت: یکی از صحنه های زیبا عاشورا حضور جدی و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در لشکر ابا عبدالله الحسین (ع) است.


به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.
 
وی افزود: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی زنده نگه داشتن یاد  تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) است.
 
آیت الله محامی تصریح کرد: مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) بعد از دوسال که به  دلیل کرونا برگزار نشد امسال به لطف خدا با شور و نشاط در سراسر کشور به خصوص استان ما برگزار شد و از همه مردم که در این مراسم شرکت کردند و بر شکوه این مراسم افزودند تقدیر و تشکر را دارم.
 
امام جمعه زاهدان تبیین کرد: مردم به خصوص سخنرانان، مداحان هیئت های عزاداری، مساجد و هیئت امنا و ائمه جماعات و سازمان هایی که زحمت کشیدند و مجموعه های بزرگ مثل سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که امنیت مراسم را برعهده گرفتند از همه آنها تقدیر و تشکر میکنم.
 
وی ادامه داد: از علما و خطبه های اهل سنت که در این ایام به ذکر پیامبر و اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماجرا عاشورا و درس هایی که گرفتند پرداختند، تقدیر و تشکر را دارم.
 
آیت الله محامی افزود: تقاضا دارم از سخنرانان، مداحان و هیئت داران که در هیئت های عزاداری تلاش کنند از این فرصت دلداگی مردم و حضور در مراسم عزاداری حداکثر استفاده کنند و آشنایی مردم با معارف اسلامی و درس ها و پیام ها عاشورا را همچنان زنده نگه دارند و نقش آفرین باشند.
 
نماینده ولی فقیه استان بیان کرد: جمعه 21 مرداد روز جهانی جوان نام گذاری شده یکی از صحنه های زیبا عاشورا حضور جدی و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در لشکر ابا عبدالله الحسین (ع) است و این لشکر مجمع نخبگان است که از هر مدل و گروهی در مراسم امام حسین (ع)  حضور دارند.
 
وی افزود: حتی کسانی که در جبهه مخالف بودند در این مراسم شرکت و و در این جمع کوچک تعداد زیادی جوانانی هستند که حضور و نقش آفرینی جدی دارند.
 
آیت الله محامی گفت: جوانان می توانند نقش آفرینی کنند و تاثیرگذار، پیشرو و پیشتاز باشند افتخاری برای جوانان است و مسئولیتی که برای جوان و نوجوان می آورد در عرصه های مختلف جتماعی حضور داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به مناسبت شنبه 22 مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یکی از درس های عاشورا همین تشکیلاتی و سازمان یافته است علی رغم اینکه تعداد افراد کم است.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکشنبه 23 مرداد روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده و درس بزرگ نهضت عاشورا این است که مقاومت و مجاهدت مخلصانه برای خدا باشد.
 
وی گفت: چهارشنبه 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان است پیام دیگر واقعه عاشورا و ویژه خانواده شهدا و بازماندگان از واقعه عاشورا است و و رنج آفرینی خانواده شهدا و آزادگان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 150589

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/150589/واقعه-عظیم-عاشورا-نقش-آفرینی-جوانان-صحنه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir