تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۴
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید در معرفی ظرفیت‌های تمدنی و میراث‌فرهنگی استان، بخش خصوصی را روی کار بیاوریم.
لزوم همکاری بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌های تمدنی سیستان و بلوچستان 

به‌گزارش عصرهامون، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان بیان کرد: بحث هویتی و تمدنی ایران اسلامی در این موزه کاملا آشکار است، و اینکه آثار تمدنی پنج یا هفت هزار ساله از پیشرفت در همه حوزه‌ها از جمله پزشکی، فنی مهندسی، سازه‌ها و حوزه شهری در این موزه وجود دارد به خود می‌بالیم و این یک دستمایه و پشتوانه‌ای است تا بتوانیم به اعتبار همین توسعه و تمدن غنی که داریم پیشرفت را در ایران اسلامی بیشتر از گذشته ایجاد کنیم.

مدرس خیابانی افزود: از جاهایی که می‌توانیم تمدن‌های بالای پنج هزار سال و هفت هزار سال که در منطقه شهرسوخته سیستان است را به نمایش بگذاریم همین جاست، اما به نظر می‌رسد که به اندازه آثار باستانی و میراث‌فرهنگی در نقاط دیگر کشور آن‌طور که لازم است معرفی نشده که بخشی متاثر از منابع مالی و بخشی دیگر متاثر از روی کار نبودن بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های خلاقانه و حضور بخش خصوصی بتوانیم آثار تمدنی را اول به مردم استان و بعد به سایر هم‌وطنان مان معرفی کنیم تا مثل سایر شهرهای باستانی از جمله اصفهان، یزد، خوزستان و غیره بتوانیم این استان را به عنوان یک ظرفیت تمدنی و باستانی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: مادامی که نتوانیم سه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را با حوزه میراث‌فرهنگی و آثار تمدنی متصل کنیم و یک ارتباط منطقی و پیوند مستمری برقرار کنیم و یک اقتصاد پایدار را برای این حوزه‌ها تعریف نکنیم آثار باستانی و میراث‌فرهنگی ما نامکشوف می‌ماند که ناخودآگاه از بین می‌رود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه نمادسازی باعث ایجاد هویت می‌شود، تاکید کرد: باید از نمادهای باستانی خودمان در آثار صنایع‌دستی استفاده کنیم و برای اعتلای هویت سیستانی و بلوچستانی نمادسازی کنیم تا از این ظرفیت بزرگ یک اقتصاد پایدار و ثروتی برای مردم استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما در این استان ایجاد اشتغال است، بیان کرد: دولت و حاکمیت برای معرفی تمدن و هویت ایران اسلامی، یک وظیفه و ماموریت اصلی دارد اما به دلیل اینکه اولویت‌های ما در استان اغلب برطرف‌کننده شاخص‌های محرومیت‌هاست باید از بخش خصوصی کمک بیشتری بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حضور و میدان‌داری بخش خصوصی همه حمایت‌ها را از مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام می‌دهیم همچنانکه امروز در حوزه صنایع‌دستی از تمام ظرفیت مولدسازی در استان استفاده کردیم و سوله‌های مختلفی را به بانوان اختصاص دادیم.

انتهای پیام/س https://www.asrehamoon.ir/vdcaown6e49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما