کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت و گوی تفصیلی با رییس کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد؛

وضعیت کرونا در استان مطلوب نیست/به استاندار نمره قبولی نمی دهم/ سازمان برنامه و بودجه درتخصیص اعتبار همکاری نمی کند

23 مرداد 1401 ساعت 13:22

رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گوی ویژه خبری خود به بررسی مسائل سیستان و بلوچستان از قبیل سیل، مسائل پزشکی، کرونا و عملکرد استاندار ویژه دولت در استان پرداخت و عنوان کرد: به استاندار نمره قبولی نمی دهم.


حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با حضور در پایگاه خبری عصرهامون و در گفت و گوی ویژه خود با این پایگاه خبری با اشاره به سیل اخیر در زاهدان و هدر رفت مقدار زیادی آب گفت: از 10 سال پیش پیگیر ساخت سد در منطقه لار بودیم تا بتوانیم آب ناشی از باران و سیلاب را مهار و بخشی از مشکلات آب شرب زاهدان را رفع کنیم.
 
شهریاری در خصوص اینکه آب منطقه ای استان عنوان کرده است که مطالعه سد ها به اتمام رسیده است اما معطل تامین بودجه هستیم افزود: اینکه مطالعه سد به اتمام رسیده است و مشکل تامین منابع دارد را مسئولین دست اندرکار تا کنون به ما مراجعه نکردند و اعلام نکردند که مشکل دارند تا این مسئله را در سطح کلان پیگیری کنیم.
 
وی با اشاره به خشکسالی های اخیری و آخرین بارندگی شدید و سیل آسا در زاهدان  که در دهه هفتاد رخ داد است بیان کرد: بعد از آن باران ها جدی نبوده است، شاید به این دلیل بوده که سازمان آب منطقه ای ساخت سد را جدی نگرفته است.
 
شهریاری پیش بینی کارشناسان برای ساخت سد در منطقه را ۶۰۰ میلیارد تومان  بیان کرد و افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها در استان و در این مقطع اگر منابع مالی قابل توجهی هزینه شود و بعد سالها باران نیاید شاید یک عده تصور کنند که هدر رفت منابع مالی است؛ اما در این شرایط بهره آن نمود پیدا خواهد کرد.
 
در سیل کسی به سیستان و بلوچستان توجه نکرد
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان اولین استانی بود که گرفتار سیل شد و خسارت های زیادی به بار آورد اما هیچ یک از مسئولین سطح کلان کشور به این استان نیامدند بیان کرد: فیروز کوه سیل آمد ، رئیس جمهور، معاون اول، وزرا ، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور رفتند اما این استان که اولین استان گرفتار سیل بود متاسفانه هیچ کس نیامد و این گلایه را از تریبون مجلس نیز اعلام کردم.
 


شهریاری خاطر نشان کرد: در بحث خسارت ها و جان باختن افراد در سیل استان ما هم برابری با استان یزد داشت و انتظار داشتیم که مسئولین کشوری جهت بازدید و رسیدگی سفرهایی را به این استان انجام می دادند که حتما این گلایه را به رئیس جمهور منتقل خواهم کرد.
 
وی در خصوص عملکرد مدیران استان در مدیریت سیل گفت: با امکاناتی که در استان بود بهتر از این نمی توانستند مدیریت کنند و نیاز است که امکانات استان تقویت شود.
 
از وضعیت زندگی مردم در حاشیه شهر شرمنده شدیم
 
این نماینده مردم در مجلس گفت: در جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم از وزیر در خواست کردیم در خصوص بازآفرینی شهر زاهدان و جبران خسارت های ناشی از سیل در این مناطق ۲ هزارتن قیر و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد تا بتوانیم بخشی از مشکلات حاشیه شهر را حل کنیم که این موارد در همان جلسه موافقت و دستور خورد.
 
وی با بیان اینکه ۴۶ درصد جمعیت شهر زاهدان حاشیه نیشین هستند بیان کرد: در بازدیدی که در چند روز گذشته از حاشیه شهر زهدان به همراه برخی مدیران کل جهت بررسی خسارت های سیل داشتیم واقعا از وضعیت زندگی مردم شرمنده شدیم که در چنین منطقه ای زندگی می کنند.
 
وی ادامه داد:  مناطقی که بازدید کردیم خارج از محدوده شهری بود و زیر مجموعه شهرداری هم نیست و منازل مسکونی در محدوده فضای سبز قرار گرفته است که برای رفع این معضل راه و شهرسازی ۱۰ هکتار زمین را مشخص کرده که باید با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ادارات مربوطه منازل مسکونی جهت انتقال افراد از حاشیه شهر ساخته شود.
 
وی عدم سند قانونی برای برخی منازل مسکونی، شهروندان ایرانی فاقد شناسنامه و همچنین وجود قابل توجهی از افغانه را از دیگر مشکلات حاشیه شهر زاهدان برشمرد که در بازدیدهای اخیر جهت رفع این معضلات و مشکلات برنامه ریزی هایی شده است.
 

وی همچنین بیان کرد: جهت ساماندهی به وضعیت مسکن حاشیه شهر زاهدان از دکترنیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخواست سفری به زاهدان را داشتم تا از نزدیک این مشکلات را ببیند و بررسی های لازم انجام شود؛ که با پیگیری های  صورت گرفته در سفر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان این سفر در روز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه انجام شد و نیکزاد از نزدیک خسارت های وارده ناشی از سیل به منازل مسکونی حاشیه شهر زاهدان را مورد بررسی قرار داد و جهت بازسازی بیش از 2 هزار واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل دستورات لازم را صادر و بر بازسازی هر چه سریعتر این منازل تاکید کرد.
 
اجرای طرح آبرسانی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد اعتبار است
 
وی ادامه داد: در رابطه با رفع مشکل آب زاهدان و آب استان جلساتی را با متخصصین این بخش برگزار و طرح ها و ایده های خوبی ارائه کردند که این طرح ها را به وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون آب و کشاورزی مجلس هم جهت بررسی ارجاع داده شد و پیگیر هستیم در صورت تایید و تامین منابع مالی برای بهبود مشکلات آب در استان این طرح ها عملیاتی شود.
 
وی در خصوص پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ هزار میلیارد منابع نیاز است و از نظر زمانی هم زمان بر است، متخصصین پروژه های آب با ارائه طرح های مدعی هستند که سه ساله مشکل آب سیستان را حل کنند و مدعی هستند که با مقدار آب موجود در چاه نیمه ها برای حدود دو سال مشکل آب شرب و حتی مقداری از آب کشاورزی سیستان را حل کنند.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان توجه ویژه ای دارند افزود: برای ۴۶ هزار هکتار اراضی زیر کشت سیستان که حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود، حضرت آقا دستور دادند همچنین برای راه آهن چابهار به زاهدان ۳۰۰ میلیون دلار دستور دادند و برای انتقال آب هم ۱۰ هزار میلیارد نیاز است که تقریبا با وضعیت فعلی شاید بین ۳۰۰  الی ۴۰۰ میلیون دلار است که اگر به نتیجه واقعی برسد قطعا تاثیر گذار خواهد بود و می بایست از حضرت آقا این را بخواهیم که این مساعدت را بکنند تا  این مشکل هم حل شود و ما باید پیگیری کنیم.
 
وضعیت کرونا در استان مطلوب نیست
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در رابطه با کرونا مردم عادی انگاری پیشه گرفته اند و بر رعایت پروتکل ها توجه نمی شود بیان کرد: متاسفانه شاید حدود ۳۰ درصد جمعیت استان حتی یک دوز واکسن هم نزدنند علی رغم اینکه توصیه می شود دوز چهارم، یادآور را تزریق کنند.
 
شهریاری تصریح کرد: در رابطه با وضعیت رنگ بندی استان که گفته می شود قرمز نیست، به این معنی نیست که بگوییم وضعیت مطلوب است، بسیاری از افراد و خانواده ها درگیر این بیماری می شوند اما چون شدید نیست به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و به همین دلیل آمار دقیق ثبت نمی شود.
 
نماینده مردم زاهدان با تاکید بر واکسیناسیون به موقع گفت: کسانی که دوز سوم را زدند حتما برای دوز یاداور اقدام کنند و افرادی که دوز دوم را تزریق کردند و یا افرادی که اصلا واکسن نزدند حتما روند واکسیناسیون را تکمیل کنند و به این شایعات و حرفا های غیر علمی که بعضی از افرادی که هیچ تخصصی ندارند میزنند، توجه نکنند.
 
وی ادامه داد: در سویه جدید که تقریبا بر دنیا قالب شده است در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی آمار مرگ و میر به بالای ۱۰۰ نفر و ۲۰۰ نفر رسیده است.
 
 قانونی که مناطق محروم را خالی از پزشک متخصص کرد
 
وی گفت: در سال ۹۲ قانون عدالت آموزشی تصویب و اجرا شد و بسیاری از پزشکان تخصص گرفتند و تعهد حضور در مناطق را دادند اما بعد از اجرای قانون جوانی جمعیت بسیاری از پزشکان متخصص خصوصا پزشکان زن به تبعیت از همسر از مناطق تعهد خود رفتند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در قانون جوانی جمعیت گفته شده است خانم ها به تبعیت از همسر و به ازای هر فرزندی که می آورند از تعهداتشان کم می شود که بسیاری از پزشکان خانم از این قانون استفاده و یکباره حدود ۸۰۰ نفر از متخصصین زنان و زایمان آن هم بیشتر از مناطق محروم رفتند، و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.
 
وی با توجه به اینکه خانم ها از نبود متخصص زن در برخی رشته ها شکایت دارند گفت: این شکایت ها به حق است چرا که ما سونوگرافی برای خانم ها نداریم و خیلی جاها با توجه به آموزش های دینی که داریم واقعا هم حق دارند که نگذارند یک متخصص مرد بخواهد سونوگرافی و یکسری کارها را انجام دهد.
 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب در سال ۶۵ و ۶۶ وجود خانم ها در تمام رشته های تخصصی افزایش یافت و عنوان شد باید خانم ها در تمام رشته ها باشند و در رشته زنان هم فقط متخصص زن مجاز به شرکت بودند آن هم بخاطر مسائل آموزه های دینی که داریم .
 
شهریاری با اشاره به اینکه در بعضی رشته ها که رشته های خاصی هستند مشکل کمبود پزشک زن داریم بیان کرد: در رشته رادیولوژی در کل کشور متخصص رادیولوژی خانم در اکثر شهرستان ها کمبود داریم و مشکلی که در خصوص پزشکان خانم داریم قبل اینکه تعهد بدهند ازدواج می کنند و بعد جابجا می شوند ومتاسفانه هنوز نمی دانیم باید چه راهکاری برای رفع این مشکل پیدا کنیم.
 
داوطلبی مراجعه نکرده است!
 
وی در خصوص اینکه وزارت بهداشت ظرفیت پذیرش رشته های تخصصی را کاهش داده است گفت: ظرفیت نسبت به سال گذشته کمتر نشده در سال قبل حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که امسال ۴ هزار و ۳۰۰ است فقط برخی فضاسازی ها انجام شد، ضمن اینکه مقرر شد وزرات بهداشت این اختیار را به دانشگاه ها بدهد تا خارج از برگزاری آزمون تخصصی هر دانشگاه بر حسب نیاز خود برای رشته های خاص مثل اورژانس، اطفال، داخلی ، بیهوشی و هر رشته ای که نیاز دارند، در صورت وجود داوطلب خارج از امتحان سراسری با همان تعهدات تعیین شده پذیرش کند که متاسفانه هنوز کسی مراجعه نکرده است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: امسال برای برخی از رشته های حساس اصلا داوطلب نداشیم، مثلا برای رشته بیهوشی که حساس است برای رشته اطفال برای پزشک اورژانس (طب اورژانس ) و برای جراحی قلب متاسفانه داوطلبی نبود که شرکت کند.
 
تربیت یک پزشکی حدود یک و نیم میلیون دلار هزینه دارد
 
شهریاری با اشاره به اینکه در یکی دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از پزشکان ما از کشور خارج شدند گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس دستمزد یک پزشک عمومی در ماه ۱۵۰ میلیون است و مسکن و امکانات زیست هم در اختیارش می گذارند قطعا پزشکی که تعهدات قانونی اش تمام شده قانونی می رود و کسی نمی تواند جلویش را بگیرد.
 
این مقام مسئول گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به رئیس جمهور گفتم شما برای جلوگیری قاچاق نخود و لوبیا و عدس وآرد و روغن قیمت ها را افزایش دادید که قاچاق نشود ولی جلوی قاچاق نخبگان را نگرفیتد و روز به روز هم دارد بیشتر می شود و نخبگان و پزشکان ما مهاجرت می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: تربیت یک پزشکی حدود یک و نیم میلیون دلار هزینه دارد و خیلی از کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند به جای اینکه بیایند و برای تربیت یک پزشک هزینه کنند از پزشکان آماده به کار از سایر کشورها استفاده می کنند.
 
وی بیان کرد: پزشکان ایرانی به علت توانمندی و مهارت های لازم در حرفه پزشکی دارند بسیاری از کشورها طالب این پزشکان هستند و حقوق و مزایای خوبی برای آنها در نظر می گیرند، طبیعتاً پزشکان با این روند مهاجرت می کنند.
 
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پزشکان ما باید در حدی حقوق و مزایایشان باشد که قابل قبول باشد و بتواند بعد از حدود 10 سال کار در روستا یک مسکن در شان خود در شهر تهیه کند.
 
مانع بزرگ حمایت از پزشکان مجلس است؛ با مالیات ۳۵% مخالفیم
 
وی ادامه داد: متاسفانه مانع بزرگ این بخش مجلس است، بعضی مواقع همکاران ما یک فضای هیجانی در مجلس به وجود می آورند، خصوصا همکاران بزرگوار  و نمایندگان تهران، ما طرح را در کمیسیون  تصویب می کنیم و در صحن که می آید یک فضای هیجانی ایجاد می شود که همه باید یکسان باشد و طرح رای نمی آورد.
 
شهریاری با اشاره به اینکه در سال های قبل قانون بود کسانی که تمام وقت در بخش های دولتی مشغول هستند تنها مجاز به پرداخت ۱۰ درصد مالیات بودند اما امسال پرداخت مالیات در این بخش به بالای ۳۵ درصد رسیده و قطعا مخالفیم و این موضوع را خدمت رئیس جمهور مطرح کردیم وهم به رئیس مجلس که دولت در این خصوص تا کنون مخالفت نکرده است.
 
حذف ارز نیمایی برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو حرفی غیر واقعی است
 
وی در خصوص افزایش قیمت دارو نیز بیان کرد: برای جلوگیری از قاچاق دارو دولت دارو را ارز نیمایی می کند و فشار افزایش قیمت دارو بر مردم تحمیل می شود، اینکه بیاییم و بگوییم ارز ۴۲۰۰ را حذف می کنیم که دارو گران نشود حرف غیر واقعی و غیر منطقی است.
 
شهریاری ادامه داد: ارزی که برای دارو در نظر گرفته شده فقط برای مواد اولیه است که تنها ۳۰ درصد ارزش دارویی است که به دست ما می رسد، نمیشود به شرکت تولیدی بگوییم دارو را با همان ارز ترجیجی بدهد در این صورت یا تولید نمی کند یا اگر تولید هم بکند کیفیت مطلوبی ندارد. 
 
 
سازمان برنامه و بودجه درتخصیص بودجه همکاری نمی کند/دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 35میلیارد کسری بودجه دارد!
 
وی با اشاره به مشکلات تامین بودجه در حوزه بهداشت و درمان گفت: دانشگاه های علوم پزشکی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شدند و در خرداد ماه تا روزهای ۵ و ۶ ماه قادر به پرداخت حقوق کارکنان نبودند و کسری بودجه داشتند در صورتی که منابعی که در بودجه دیده ایم قابل توجه است و نباید کسری داشته باشند ولی برنامه و بودجه همکاری نمی کند و تخصیص نمی دهد.
 
شهریاری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۵ میلیارد تومان، دانشگاه کردستان ۶۵ میلیارد کسری بودجه داشت.
 
وی بیان کرد: در این رابطه کلیه مسئولین مربوطه را به کمیسیون خواستیم و نامه به وزیر اقتصاد و وزیر بهداشت و حتی به رئیس مجلس مکاتبه کردیم که تکلیف را مشخص کنند که بعد از تعطیلی یک هفته ای مجلس باید برویم و نتیجه مکاتبات را بررسی کنیم.
 
  
سیستان و بلوچستان از نظر تجهیزات پزشکی نسبت به استان های دیگر پیش رو است
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در مقایسه با دیگر استان ها از نظر تجهیزات پزشکی وضعیت قابل قبولی دارد گفت: استان یک "پت اسکن" کمبود دارد که تا آبان ماه قول دادن که در استان نصب شود، از این دستگاه در کل کشور شاید حدود 10 دستگاه وجود داشته باشد.
 
وی همچنین ادامه داد: یک دستگاه "رادیو تراپی های انرژی" یک ماه پیش مناقصه اش انجام و به زودی وارد استان می شود همچنین یک دستگاه "سی تی انژیو" خریداری شده به زودی نصب می شود و یک دستگاه "ام آر آی" برای بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان هم خریداری شده و نصب می شود.
 
رییس کمیسون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فضای فیزیکی بیمارستانی قابل قبول در استان گفت: با اتمام ساخت بیمارستان ایرانشهر و بیمارستان چابهار از نظر فضای فیزیکی بیمارستانی سیستان و بلوچستان شاید از متوسط کشوری هم بالاتر برود که تحقق این امر نیاز به زمان است.
 
وی با اشاره به اینکه یک بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی هم در زاهدان کلنگ زنی شده است گفت: زاهدان چون به لحاظ تخت بستری فعلا کمبود ندارد تاکید دولت بر اتمام بیمارستان های چابهار و ایرانشهر است.
 
 
مسئله قاچاق باید در کلان حل شود
 
وی با اشاره به اینکه در کل کشور وقتی خودروی فردی سهیمه ۶۰ لیتر بنزین آن به اتمام می رسد می تواند روزی ۱۰۰ لیتر با بنزین لیتری ۳ هزاری استفاده کند گفت: متاسفانه برای سیستان و بلوچستان اگر بیشتر از سهمیه مصوب خودرو استفاده شود قاچاق محسوب می شود وکاهش سهمیه  به این دلیل  بهانه درستی نیست.
 
این نماینده مردم ادامه داد: به نظر من قاچاق توسط مردم ما نیست، که بخواهند ۳۰ لیتر بنزین یا ۶۰ لیتر بنزین را بفروشند بلکه قاچاق سوخته مدیریت شده است و متاسفانه مسئله مدیریت قاچاق در سطح کلان را حل نمی کنیم و دائم فشار بر مردم وارد می شود.
 
جای استاندار بودم مدیر ناکارآمد را از استان بیرون می کردم
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار سیستان بلوچستان به عنوان استاندار ویژه محسوب میشود بیان کرد:  بارها این مسئله را به رئیس جمهور مطرح کردم وقتی استاندار ویژه ای تعیین می کنید وزرا هم باید استاندار را ویژه ببینند؛ در سیل اخیر هم به رئیس جمهور نامه ای نوشتم و یادآوری کردم که برای سیستان و بلوچستان استاندار ویژه قرار داده اید اما با چه اختیاراتی؟
 
شهریاری اعتقاد داشت: فرقی میان استاندار سیستان و بلوچستان که استاندار ویژه است با استانداران خراسانی جنوبی، هرمزگان و تهران وجود  ندارد بلکه دسترسی استاندار تهران به دولت راحت تر است و صرفا نام ویژه برای آن انتخاب شده است.
 
عضو مجمع نمایندگان استان افزود: شخصا گلایه ها را به شخص استاندار انتقال داده ام و گفتم چرا با برخی مدیران برخورد نمی کنید، اگر بنده جای ایشان استاندار ویژه بودم قطعا مدیر ناکارآمد را از استان بیرون می کردم.
 
 
 
این نماینده با اشاره به اینکه استاندار بیان می کند که به وزرا جهت جابجایی مدیران نامه می نویسد اما وزیر توجه نمی کند گفت: این به نظر من برای استانی مثل سیستان و بلوچستان آسیب رسان است، وقتی استاندار تشخیص می دهد این مدیر باید جابجا شود و توانایی ندارد و وزیر قبول نمی کند باید با وزیر هم برخورد شود.
 
در هیچ انتصابی دخالت نکردم

وی بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند من شخصا این را رعایت کردم و در هیچ انتصابی دخالت نکردم در صورتی که هنوز بعضی از مدیران دولت روحانی سرکار هستند بعضی از آنها هم ناکارآمد اند؛ اگر کسی  کار آمد باشد ما این نگاه را نداریم که برای کدام دولت است .
 
نمره قبولی به مدرس خیابانی نمی دهم
 
شهریاری با بیان اینکه با استاندار بومی برای سیستان و بلوچستان موافق هستم گفت: آقای مدرس خیابانی قطعا زحمت کشیده است ولی اگر قرار باشد به وی نمره دهیم بنده نمره قبولی به ایشان نمی دهم.
 
وی ادامه داد: روز معارفه استاندار در صحبت هایم گفتم ما خیلی نیروهای بومی توانمندی داریم که خیلی از این وزرا هم توانمند تر هستند و این را با اعتقاد قلبی می گویم با شناختی که از نیروهای بومی استان دارم.
 
وی با اشاره به اینکه استاندار بیش از ۹ ماه است که به این استان آمده است بیان کرد: از وی انتظار داشتیم در این مدت یک گزارش کار به مردم در صدا و سیما بدهد و یا جلسه ای با خبرنگاران بگذارد و گزارش کار دهد، بنده اطلاع ندارم آقای استاندار در رابطه با اشتغال چکار کرده است و برای مشکلات استان چه قدم های بزرگی را برداشته که ما بی اطلاع هستیم.
 
کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به انتقاداتم از دولت روحانی است
 
شهریاری به پخش کلیپ های انتقادی  خود از دولت اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم انتقاداتی که به این دولت دارم این کلیپ ها مربوط به انتقادات من از دولت روحانی است که امروز در فضای مجازی منتشر می شود و آن را مرتبط به دولت آیت الله رییسی عنوان میکنند؛ با این وجود در مجلس در  این خصوص هنوز نطقی نکردم و معتقدم جبران نواقص نیازمند زمان است، اما در جلسات خصوصی انتقاداتم را به آقای رییسی رسانده ام.

انتهای پیام/س


کد مطلب: 150616

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/150616/وضعیت-کرونا-استان-مطلوب-نیست-استاندار-نمره-قبولی-نمی-دهم-سازمان-برنامه-بودجه-درتخصیص-اعتبار-همکاری-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir