تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
محمد هادی اوین گفت: حلقه وصل مقاومت‌ها و نهضت‌های منطقه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در باورهای دینی است که این باورها نیز ریشه در نهضت عاشورا دارد.
مقاومت اسلامی حزب الله نشات گرفته از عاشورا است
به گزارش عصرهامون، محمد هادی اوین، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید، روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد.

وی افزود: حزب الله لبنان پس از حمله صهیونیست‌ها توانست با جنگی که ۳۳ روز طول کشید سربلند بیرون بیاید و هیمنه اسرائیل را در هم بشکند.

اوین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی شکست سختی از حزب‌الله لبنان متحمل شد، شکستی که علاوه بر از بین بردن حیثیت و اعتبار او باعث عقب‌نشینی خفت‌بار این رژیم از لبنان نیز شد.

وی گفت: حزب الله لبنان با تاسی از نهضت عاشورا و آموزه های انقلاب اسلامی و با تمسک به این آموزه ها توانست رژیم صهیونسیتی را شکست دهد.

کارشناس سیاسی افزود: آموزه های عاشورایی، دینی و انقلابی و نظریات امام راحل و مقام معظم رهبری موجب ایجاد الگویی در منطقه شد که این الگو تنها راه موجود پیاده سازی شده و در منطقه ریشه می دهد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز«مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjtyevauqeimz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما