تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
در ادامه معضل حل نشدنی شبکه تلفن همراه در جنوب شرق کشور؛

ریشه قطعی های خطوط ارتباطی در سیستان و بلوچستان کجاست؟

خطوط مخابراتی که این روز ها به یکی از نیازهای اساسی جامعه تبدیل شده و نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد چرا که بسیاری از موارد و امورات زندگی در فضای مجازی صورت می پذیرد و به همین دلیل می طلبد متولیان امر، اهتمام ویژه ای برای رفع این معضل داشته باشند.
ریشه قطعی های خطوط ارتباطی در سیستان و بلوچستان کجاست؟
به گزارش عصرهامون، کندی سرعت اینترنت و اختلال در آنتن اپراتورهای تلفن همراه در سیستان و بلوچستان به قصه ادامه دار تبدیل شده و هر بار با وعده های مسئولین روزنه ای از امید در دل مردمان این خطه از کشور ایجاد اما پس از عدم تحقق ناامیدی مهمان دل مهربان ساکنین پهناورترین استان کشور می شود.

آنتن روستاهای شهرستان تازه تاسیس زرآباد در بیشتر مواقع بسیار ضعیف است و اینترنت هیچکدام از اپراتورها در این منطقه فعال نیست و بسیاری از مردم با پیمودن مسافت های طولانی برای انجام کارهای روزمره، با وجود مشکلات فراوان و قطعی خطوط ارتباطی از انجام کارهای روزمره خود باز می مانند.

خطوط تلفن همراه و ثابت و شبکه اینترنت در روستای هومدان در شهرستان زرآباد دکل تلفن‌ همراه اول ندارد، آنتن‌دهی و اینترنت در این روستا شدیدا ضعیف است و همچنین اسکله جُد؛ از آنتن دهی و اینترنت بی بهره است که حسب قول مخابرات استان با راه اندازی دکل روستای شریف آباد مشکل آنتن دهی و اینترنت آن رفع خواهد شد.

اختلال در کارهای روزمره با قطعی و نبود دکل های مخابراتی در روستاهای زرآباد

رئیسی یکی از معلمین روستای جد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به پراکندگی روستاها در جنوب سیستان و بلوچستان، نیاز به اینترنت و خطوط ارتباطی امری حیاتی برای انجام کارهای روزمره مردم است.

وی افزود: بسیاری از مردم با پیمودن مسافت های طولانی برای انجام کارهای روزمره، با وجود مشکلات فراوان و قطعی خطوط ارتباطی مواجه هستند و فعالیت دستگاه های خودپرداز، کارت خوان های فروشگاه ها و بسیاری از کارهای اداری با وجود قطعی های مکرر خطوط ارتباطی انجام نمی‌گیرد.

این شهروند زرآبادی گفت: عدم اراده و بی توجهی مسئولان برای رفع مشکل خطوط ارتباطی و شبکه اینترنت باعث اعتراض اهالی این مناطق شده است و مردم جهت برقراری ارتباطات ضروری مجبور هستند تا به ارتفاعات و پشت بام‌ ها بروند که این ترفند نیز در همه نقاط روستا ممکن نیست.

این معلم روستای جد تصریح کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و انجام برخی آموزش ها، قطعی شبکه اینترنت در روند تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تاثیر منفی خواهد گذاشت.
پیگیری های مکرر مردم جهت رسیدگی مسئولان به معضل تجهیز سایت دکل های مخابراتی بی نتیجه ماند

این شهروند ضمن انتقاد شدید از ناتوانی مخابرات در تجهیز سایت دکل های مخابراتی، گفت: دکل همراه اول روستا دچار اختلال شده است و پهنای باندش به شدت کاهش پیدا کرده بطوریکه در برخی نقاط روستا آنتن دهی وجود ندارد و این امر باعث گله مندی مردم روستا شده است.

وی ادامه داد: برای برقراری تماس باید چندین مرتبه شماره گیری کرد تا تماس مورد نظر برقرار شود و این امر باعث نارضایتی مردم روستا شده است.

رئیسی گفت: پیگیری های مکرر مردم جهت رسیدگی مسئولان به این معضل نتیجه ای در پی نداشته و وضعیت آنتن دهی در این منطقه روز به روز بدتر می‌شود.

 استاندار سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر نشست بررسی مشکلات شهرستان زرآباد با تاکید مجدد بر رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان زرآباد گفت: استقرار دکل اپراتور در محل بندر شهید رضایی زرآباد، گمرک بندر شهید رضایی و تعیین حریم دریایی هرچه زودتر بایستی به نتیجه برسد.

نبود هیچ گونه دکل پوشش ارتباطات در روستای دودر از توابع بخش مرکزی شهرستان زرآباد

فاروق اعظمی، نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در دنياي امروز با توجه به انجام كارهاي روزانه، استفاده از تلفن همراه به عنوان يك راه سريع به يكي از مهم ترين نيازهاي روزمره مردم از جمله استفاده از خدمات دولت الکترونیک و سرعت بخشیدن به فعالیتهای خدماتی، تبديل شده است ولي ضعف آنتن دهي تلفن همراه، اهالي روستاهای جنوب استان را آزار مي دهد.

وی با اشاره مکاتبه با وزیر ارتباطات و فناوری مبنی بر نبود هیچ گونه دکل پوشش ارتباطات در روستای دودر از توابع بخش مرکزی شهرستان زرآباد افزود: روز گذشته این مکاتبه به دلیل عدم دسترسی به آنتن دهی مناسب و اینترنت در این روستا انجام شده است.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها تصریح کرد: عدم پوشش ارتباطی در شهرستان زرآباد که از شهرستان های جدیدالتاسیس است همواره مورد اعتراض و نگرانی مردم جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: این موضوع بارها به مرکز استان گزارش شده اما مدیرکل مخابرات سیستان و بلوچستان در این خصوص پاسخگو نبودند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccmxqse2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما