کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

سیستان و بلوچستان ۵۱۴ آزاده سرافراز دارد/ تشریح برنامه های گرامیداشت سالرز ورود آزادگان به میهن اسلامی در استان

25 مرداد 1401 ساعت 14:49

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۳ هزار و ۴۰۹ آزاده که در شکنجه ها و زندان های عراق بودند، ۵۱۴ نفر مربوط به استان است که در مراحل مختلف به میهن اسلامی بازگشتند.


به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، محمد ناظری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: در ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه ازادگان بعد از سال ها اسارت در زندان های عراق به میهن اسلامی بازگشتند.
 
وی افزود: ایثار و رشادت ازادگان در دوران دفاع مقدس که حضرت آقا از این بزرگواران به عنوان نیروی کار آزموده نام می برند و در سال هایی که در بند اسارت بودند برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری و عظمت ایثارگران این مرز و بوم ثبت کردند.
 
ناظری تصریح کرد: آزادگان با تاسی از بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین  (ع) به عنوان نماد قدرت و آزادگی در تاریخ شکوه اسلام بار دیگر توانستند آزادی شرافت و اصالت را در پرتو ارزش های اسلامی اثبات کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در این روز به یادماندنی از همه آزادگان و خانواده های ایشان که در راه دفاع از میهن، اسلام و راه پاسداشت از ارزش های اسلامی رنج اسارت را به جان خریدند و سختی هایی را تحمل کردند به عنوان متولی امر ایثار شهادت در استان قدردانی خواهیم کرد.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از ۵۱۴ آزاده در استان به ترتیب ۳۰۲ نفر از زاهدان، ۱۰۵ آزاده  از زابل، ۳۶ نفر از ایرانشهر، ۲ نفر از سراوان، ۱۳ نفر از زهک، ۱۰ نفر از خاش، ۷ نفر از هیرمند، ۷ نفر از چابهار، ۵ نفر از نیکشهر، ۴ نفر از نیمروز و ۱ نفر از دلگان بودند.
 
وی افزود: از بین آزادگان استان کم ترین مدت اسارت با ۲۷۱ روز مربوط به  صمد شاهوزهی  و بیشترین مدت اسارت با  ۳ هزار و ۵۹۱ روز که بالغ بر ۱۰ سال بود مروبط به جهانگیر آریانا می باشد.
 
ناظری بیان کرد: در طول این هفته ۱۱۶ برنامه با ۲۲ عنوان در سطح استان برگزار می شود که تجلیل از آزادگان، گردهمایی آزادگان تحت عنوان فرزندان حاج قاسم که در راستای پاسخ دندان شکن به فتنه گران که در روز عاشورا به شهدای مدافع حرم و شهید همدانی توهین کردند از اعم برنامه های گرامیداشت این مناسبت است.

وی غبار روبی مزار شهداء، اهدای خون آزادگان، قرائت زیارت عاشورا به یاد شهدای غریب که در دوران اسارت به شهادت رسیدند، سخنرانی جمعی از آزادگان در نماز جمعه و هماهنگی با صداوسیمای مرکز استان جهت معرفی آزادگان و بیان سخنان و خاطراتشان در دوران اسارت در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی را از دیگر برنامه های گرامیداشت بازگشت ازادگان به میهن اسلامی که در طول هفته جاری در سطح استان اجرا می شود بیان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 150709

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/150709/سیستان-بلوچستان-۵۱۴-آزاده-سرافراز-تشریح-برنامه-های-گرامیداشت-سالرز-ورود-آزادگان-میهن-اسلامی-استان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir