تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۷
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان خبر داد؛

معاینه فنی بیش از ۱۲هزار ناوگان سنگین حمل ونقل جاده ای در سیستان و بلوچستان

تیمور باقری از مراجعه ۱۲هزار و ۳۳۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان‌ طی چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.
معاینه فنی بیش از ۱۲هزار ناوگان سنگین حمل ونقل جاده ای در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، تیمور باقری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان بیان کرد: از تعداد ناوگان های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان ،۹هزار و ۲۳۲دستگاه قبولی موفق به کسب گواهی معاینه فنی در مرتبه اول، یک هزار و۴۸۰دستگاه پس از اصلاح عیب این گواهی رادریافت  و تعداد یک هزار و۶۱۸دستگاه نیز موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشدند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کار معاینه فنی خودرو در حفظ محیط زیست، ایمنی و امنیت جاده ها افزود: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در مراكز فوق الذكر، علاوه بر بازديد هاي ظاهري شامل كيفيت آج لاستيك ها، شيشه ها و آينه ها، چراغ ها، كمربند ايمني، باك ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون هاي مكانيزه شامل تست ترمز، لغزش جانبي چرخ ها، تست آلاينده هاصورت می پذيرد.

باقری با اشاره به اعمال دوره ای کنترل های لازم توسط کارگروه نظارت برمعاینه فنی استان‌ شامل ادارات محیط زیست،پلیس راهور واداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، خاطر نشان کرد: در استان سیستان وبلوچستان ۴مرکز معاینه فنی سنگین، دومرکز در زاهدان و یک مرکز درهریک از شهرستان های خاش و زابل فعالیت می کنند وکلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می گیرد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfyxdyjw6dtea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما