تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۶
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی سيستان و بلوچستان گفت: تاكنون بالاترين رقم اعتباري مصوبات سفرهاي استانی رئيس‌جمهور به استان‌های سيستان و بلوچستان و خوزستان اختصاص يافته است.
بالاترين رقم اعتباری سفرهای استانی به جنوب شرق کشور اختصاص یافته است/ اجرای ۳۰مصوبه دولت سیزدهم در استان
به گزارش عصرهامون، مهرداد عرب‌اول رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سیستان و بلوچستان گفت: در سفر استاني رئيس‌جمهور به استان سيستان و بلوچستان در شهريورماه گذشته، مسائل مختلف استان به صورت ميداني بررسي و با ۱۲۷ مصوبه همراه شد كه ۳۰ مصوبه آن تاكنون به صورت كامل اجرا شده است.
 
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي  استان با بيان اين كه ۱۳وزارتخانه، چهار بنياد، صندوق كارآفريني اميد و صدا و سيما در مركز براي سيستان و بلوچستان مصوبه داشتند، ادامه داد: مجموع ريالي كل اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رياست جمهوري به استان ۲۱ هزار ميليارد تومان و ۲۵۰ ميليون يورو بوده كه دو هزار ميليارد تومان آن از دي‌ماه تا پايان سال ۱۴۰۰ پيش از موعد محقق شده است كه با اختصاص اين اعتبار بسياري از پروژه‌هايي كه راكد و متوقف بودند و يا روند اجرايي كندي داشتند، فعال شدند.
 
وی درباره مهم‌ترين دستاوردهاي سفر رئيس جمهور به اين استان، گفت: افتتاح نزديك به ۱۱۰ كيلومتر بزرگراه و راه اصلي تا مردادماه امسال و آسفالت نزديك به ۳۵۸ كيلومتر راه روستايي، از جمله دستاوردهاي مهم سفر استاني است.
 
عرب، از آغاز عمليات اجرايي ۸ پل بزرگ در پي سفر رئيس جمهور به استان خبر داد، افزود: تاكنون دو پل مهرستان و صفرزايي به بهره برداري رسيده است.
 
 رئيس سازمان مديريت و برنامه ‎ريزي استان تصریح كرد: اجراي كامل شبكه آب شهرهاي بريس و پسابندر، اتمام ساخت تصفيه خانه فاضلاب كنارك و اتمام ساخت ايستگاه پمپاژ فاضلاب چابهار، شروع عمليات حفاري ۴۰ حلقه چاه براي تامين آب روستايي، اتمام حفر ۱۰ حلقه چاه در منطقه حرمك و تست مدار خط اول با ظرفيت ۲۵۰ ليتر بر ثانيه و تهيه و تحويل قريب به ۳۰۰ منبع هزار ليتري آب براي عشاير در سطح استان از ديگر مصوباتي است كه در حوزه آب و فاضلاب اجرايي شده است.
 
عرب‌اول بیان كرد: تسريع در بررسي صدور مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان و پيش‌بيني اعتبار شروع عمليات اجرايي آن توسط سازمان برنامه و بودجه كشور، اختصاص رديف بودجه براي پروژه انتقال آب به سيستان و بلوچستان از درياي عمان و انتقال آب از چاه نيمه شماره ۲ به ۱ و از ۳ به ۴ در سال ۱۴۰۰ از ديگر مصوبات مهم محسوب مي‌شود كه اجرايي شده است.
 
رئيس سازمان مديريت و برنامه‎ ريزي استان با اشاره به گازدار شدن شهرستان زابل و سيمان سيستان در ارديبهشت ماه امسال، افزود: همچنين گازرساني به شهرستان خاش تا شهريور ماه امسال انجام خواهد شد و شهرستان ميرجاوه و روستاهاي اطراف هم علاوه بر برنامه مصوب وزارت نفت براي توسعه شبكه گازرساني تعيين شده است.
 
وي با اشاره به تحويل ۴۰ زمين چمن مصنوعي در ۲۶ شهرستان استان و اتمام پروژه‌هاي احداث خانه كشتي زابل و احداث ورزشگاه چندمنظوره چابهار تا هفته دولت امسال، گفت: تامين ۱۰۰ ميليارد تومان از اعتبارات مسئوليت اجتماعي وزارت نفت براي حوزه آموزش، بهداشت و درمان، راه روستايي و آب روستايي، تكميل يك بلوك از خوابگاه خواهران دانشگاه زابل و تامين ۳۳ ميليارد تومان اعتبار نقدي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري استان از ديگر دستاوردهاي سفر رئيس جمهور به استان سيستان و بلوچستان است.
 
انتهای پیام/س
https://www.asrehamoon.ir/vdcgqz9qnak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما