کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودروسازان در تیر ماه چه تعداد خودرو فروختند؟

26 مرداد 1401 ساعت 8:22

کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در تیر ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است.


به گزارش عصر هامون به نقل از خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار مربوط به تولید و فروش خودروسازان مربوط به تیر ماه امسال نشان می‌دهد که کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در این ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است که می‌تواند یکی از نتایج تکمیل خودروهای ناقص و کاهش خودروهای دپویی باشد.

همچنین میزان فروشِ تیر ماهِ خودروسازان در مقایسه با خرداد ماه که ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ دستگاه فروخته شده بود، افت کرده است. البته تولید تیر ماه نیز نسبت به خرداد ماه که ۱۰۳ هزار و ۹۶۹ دستگاه بود، با کاهش مواجه شده است.
جزئیات فروش تیر ماه خودرو
بررسی جزئیات فروش خودروسازان نیز نشان می‌دهد که ایران‌خودرو در تیر ماه توانسته ۴۳ هزار و ۴۹۰ دستگاه خودرو بفروشد که اگرچه بیشترین فروش را در بین شرکت‌های تولیدکننده خودرو داشته اما نسبت به خرداد ماه افت ۱۵ هزار و ۱۳۴ دستگاهی داشته است.
این شرکت همچنین در ماه نخست فصل تابستان ۴۶ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو نیز تولید کرده که نسبت به خرداد ماه افت نزدیک به ۱۲ هزار دستگاهی داشته است.
ایران خودرو در این مدت، ۲۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه در گروه پژو، ۴ هزار و ۱۹۰ دستگاه سمند، ۶ هزار و ۹۱۳ دستگاه دنا، ۲ هزار و ۷۱۶ دستگاه رانا، ۹۱۸ دستگاه هایما و یکهزار و ۹۱۰ دستگاه تارا فروخته است.
همچنین سایپا در تیر ماه ۲۷ هزار و ۴۷۴ تولید کرده که نسبت به خرداد ماه ۵ هزار و ۸۱۹ دستگاه کمتر است. این شرکت در تیر ماه توانسته ۳۸ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو بفروشد.
فروش گروه X۲۰۰ سایپا شامل تیبا، کوئیک و ساینا ۳۲ هزار و ۹۰ دستگاه بوده است. همچنین این شرکت در تیر ماه ۲ هزار و ۴ دستگاه شاهین را به فروش رسانده است. ۴ هزار و ۶۰۴ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) نیز فروخته شده است.
پارس‌خودرو نیز در تیر ماه ۱۱ هزار و ۴۳۷ دستگاه خودرو تولید کرده که یکهزار و ۱۹۸ دستگاه کمتر از خرداد ماه بوده است. این شرکت در این ماه ۱۴ هزار و ۷۶۰ دستگاه فروخته که یکهزار و ۱۸۶ دستگاه بیشتر از خرداد ماه بوده است.
گروه Q۲۰۰ پارس‌خودرو ۹ هزار و ۴۸۲ دستگاه فروش در تیر ماه داشته است. همچنین ۴ هزار و ۹۳۴ دستگاه کوئیک معمولی دنده‌ای و ۲۴۶ دستگاه کوییک اتومات پلاس فروخته شده است.
همچنین این شرکت ۹۸ دستگاه ساینا را نیز در تیر ماه امسال به فروش رسانده است.
کد خبر 5564398


کد مطلب: 150722

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/150722/خودروسازان-تیر-ماه-تعداد-خودرو-فروختند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir