تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:

ورود ۲۰۰ هزار زائز اربعین به سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود

علیرضا مرحمتی گفت: طی دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا زائران کمی داشتیم اما امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار زائر افغانستانی و پاکستانی وارد استان شوند.
ورود ۲۰۰ هزار زائز اربعین به سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود
به گزارش عصرهامون، علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه دو مرز رسمی ریمدان و میرجاوه در بحث ورود زائران اربعین در نظر گرفته شده است بیان کرد: با زیرساخت های ساخته شده در مرز ریمدان و میرجاوه امیدواریم به خوبی بتوانیم از زائران اربعین مهمان نوازی کنیم.
 
وی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ هزار نفر در مرزهای استان تردد داشتند که از دو روز آینده این حجم افزایش پیدا خواهد کرد.
 
معاون امنیتی و انتظامی استاندار ادامه داد: در مرز میرجاوه با توجه به زیرساخت های موجود آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربعین را داریم.
 
مرحمتی خاطرنشان کرد: عمده مشکل ما در مرز ریمدان بود که با تعمیر مسیر و عریض کردن جاده، استقرار کانکس‌ها، نصب ۱۴ گیت ورودی، ساخت ۱۰۰ سرویس بهداشتی، اتصال کامل به اینترنت، تامین آب و برق آماده استقبال از زائران اربعین هستیم.
 
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین نیروهای خود را در مرز ریمدان و میرجاوه مستقر می کنند تا در کمترین زمان در صورت بروز مشکلات احتمالی برطرف شود.
 
معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به این اینکه اهالی روستاهای مجاور مرز حتی اعلام آمادگی کردند تا منازل خود را در اختیار زائران قراردهند، تشریح کرد: امیدواریم به برکت مراسم اربعین کمترین مشکل در این ایام را داشته باشیم.
 
وی گفت: مقرر شد با توافق های صورت گرفته مشابه آنچه در  استان قدس رضوی مشابه آنچه در میرجاوه ساخته در ریمدان نیز احداث کند.
 
انتهای پیام/س
  https://www.asrehamoon.ir/vdcg3z9qzak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما