> مجوز پست اختصاصی برق برای شهرک صنعتی زاهدان کامبوزیا اخذ شد میزان مصرف آب در بخش صنعت، تنها ۲ درصد است | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۶
علیرضا راشکی گفت: با رایزنی های صورت گرفته منابع مجوز تامین شده و اجرای پست اختصاصی برای شهرک صنعتی کامبوزیا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.
مجوز پست اختصاصی برق برای شهرک صنعتی زاهدان کامبوزیا اخذ شد/ میزان مصرف آب در بخش صنعت، تنها ۲ درصد است
به گزارش عصرهامون، علیرضا راشکی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش از این هیچ یک از شهرک ها و نواحی صنعتی استان دارای پست اختصاصی برق نبودند و از یک فیدر مشترک با برق شهری استفاده می کردند که این موضوع سبب مشکل قطعی های مکرر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان شده بود.

وی افزود: ایجاد پست اختصاصی برای ناحیه صنعتی بزمان و نصرت آباد نیز در دستور کار است.

راشکی تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم زیر ساختی دیگر، که سال ها به عنوان معضل در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان و کل استان مطرح بود، تنش آبی است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین 92 درصد سهم آب به امور کشاورزی، 6 درصد مصرف آب شرب و تنها 2 درصد به بخش صنعت تعلق می گیرد که متاسفانه همین 2 درصد نیز به درستی به صنعت تعلق نمی گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: پس از سالها برای این مورد تدابیر خوبی اندیشیده شد و کار اجرایی آنها نیز آغاز شده است، به گونه ای که در تابستان سال جاری شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه، هیچ گونه قطعی آب نداشته است.

وی اضافه کرد: در اولین اقدام مجوز حفر 2 حلقه چاه در شهرک داده شد، که  این چاه ها حفر شد و پس از  آن نیز برای پایدار سازی منابع آبی شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه استفاده از پساب شهری و تصفیه آب در قالب آب صنعتی به میزان 25 لیتر بر ثانیه برای واحد های تولیدی ای که صنایع غذایی نیستند انجام شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان یاد آور شد: علاوه بر این مجوز حفر چاه در شهرک های صنعتی ایرانشهر، خاش و نیکشهر نیز داده شده است.

راشکی تاکید کرد: استفاده از پساب برای ناحیه صنعتی میانکنگی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مذاکرات لازم برای استفاده از منابع غنی چاه های ژرف استان برای شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز انجام شده است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: شهرک های صنعتی ایرانشهر و زاهدان میرجاوه گاز کشی شده اند، برای شهرک صنعتی کامبوزیا نیز خطوط ایستگاه فشار اجرا شده است و شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی هم در حال انجام تزریق گاز است.

راشکی یاد آور شد: با شرکت گاز نیز برنامه ریزی شده است که همگام با اولویت گاز رسانی در شهرستان های مختلف استان برای شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در استان برنامه ریزی شود.

وی گفت: علاوه بر امکانات ریز ساختی همچون آب، برق، تلفن، گاز و فیبر نوری، شهرک ها ونواحی صنعتی استان مجهز به آتش نشانی، ایستگاه های اورژانس و درمانی مجهز شده اند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb0gb8srhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما