ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> ۶۰ هزار خانواده سیستانی از طرح رزاق بهره مند می شوند اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در طرح جهاد آبرسانی به ۹۰۰ روستا | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در لایو زنده با عصرهامون پیرامون پیگیری های حق آبه، اجرای طرح رزاق، کدینگ کارت های سوخت در استان و پیگیری و تکمیل پروژه گازرسانی به سیستان را در ارتباط زنده اینستاگرامی با پیج پایگاه خبری عصرهامون بیان کرد.
۶۰ هزار خانواده سیستانی از طرح رزاق بهره مند می شوند/ اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در طرح جهاد آبرسانی به ۹۰۰ روستا
محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس در این ارتباط زنده اینستاگرامی با عصرهامون با اشاره به اینکه یکی از مطالبه اول نمایندگان مردم در مجلس از دولت تامین آب پایدار است، گفت: یکی از حقوق تامین آب پایدار سیستان پیگیری حق آبه است و بنده در این دو سالی که به عنوان خادم مردم سیستان و استان هستم در هر جلسه ای که بودم در آن بیان کردم که باید وابستگی سیستان را به آبی که از افغانستان می آید در حوزه آب شرب قطع کنیم.
 
وی افزود: در خصوص پیگری حق آبه سیستان جلسات متعددی با دولت گذاشته شد و این نگرانی مردم که به حق هم بود هم به رئیس جمهور و هم به وزیر امور خارجه، هم به نماینده ویژه رئیس جمهور و هم به وزیر نیرو و همه ارکان دولت منتقل کردیم.
 
سرگزی بیان کرد: امروز یکی از دغدغه ها و یکی از اولویت های جدی وزارت نیرو ، وزارت امور خارجه که در هر گفتگوی با طرف افغان بحث می کنند، حق آبه رودخانه هیرمند و همچنین حق آبه تالاب هامون است، و  به همین اعتبار در چند روز گذشته، قبل از اینکه عازم سفر به کابل شویم ، جلسه مفصلی را آقای رئیس جمهور با حضور وزیر امور خارجه ونیرو برگزار کرد و بر پیگیری جدی حق آبه سیستان تاکید کرد.
 
وی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به افغانستان در خصوص پیگیری حق آبه سیستان گفت: اولین بار است که چنین سفری با این سبک که هم نماینده ویژه رئیس جمهور،هم وزیر نیرو اختصاصی، پیرامون حق آبه سیستان به افغانستان انجام شده است و  این سفر به نوعی از سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نوع اتمام حجت در فضای دیپلماتیک با طرف افغان بود، و جمهوری اسلامی اعلام کرد؛ ما با تمام قوت وارد موضوع شده و الزامات اجرای معاهده ۱۳۵۱ باید اتفاق بیفتد.
 
 این نماینده مجلس گفت: در این سفر اولین جلسه ما با وزیر نیرو و انرژی افغانستان بود که مفصل پیرامون حق آبه رودخانه هیرمند بحث شد و طرف افغان اعلام کرد علما و رهبران ما اعلام کردند که ما دیگر آب را به سمت گود زره هدایت نکنیم، اگر چه آنان مدعی این بودند که ما درسال گذشته هم با توجه به اینکه زمان کوتاهی بود که مسلط به افغانستان شدیم و اطلاعاتی که به ما داده شد باعث انحراف اب به سمت افغانستان شده بود .
 
سرگزی ادامه داد: در جلسه ای با ملا برادر معاون اول نخست وزیر افغانستان نیز مطالبه جمهوری اسلامی این بود سد یا بند کمال خان، که یک بند انحرافی است سازه بند باید تغییر کند اگر چه در این محاسباتی که مطرح می شود با توجه به اینکه حداکثر آبی که از بند کمال خان می تواند عبور پیدا کند در مسیر طبیعی آب ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه اگر آورد رودخانه به صورت دائمی باشد در سال قریب ۹ میلیارد متر مکعب با این دریچه عبور می کند .
 
 سرگزی با اشاره به اینکه هئیت ایرانی خواستار این بود که  باید سرریز به سمت طبیعی خود که رودخانه هیرمند است برود، بیان کرد: طرف افغان خیلی مقاومت کرد، که با اعلام جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه برنامه های مشترکی که داریم باید با رعایت این موضوع باشد و این بند انحرافی باید در آن اصلاحاتی صورت بگیرد و سر ریز به سمت رودخانه هیرمند برود، در نهایت انها اعلام کردند در هئیت دولت خود این موضوع را دنبال و مطرح می کنیم و با زهم قرار شد که این موضوع همچنان در حوزه دیپلماسی پیگیری شود.
 
وی با شاره به جلسه ای که بعد از بازگشت وزیر نیرو، با حضور وی به همراه کمیساریای آب ایران و افغانستان در کابل پیرامون چگونگی اجرای معاهده ۱۳۵۱برگزار شد، گفت: سه موضوع معاهده که سالیان سال مغفول مانده بود مورد بررسی قرار گرفت و سه نقطه محل تحویل آب مشخص که یکی محلی که رودخانه سیستان با مرز قطع می شود و دو نقطه بین میل ۵۱ و ۵۲ که ایستگاه های سنجش آب باید نصب شود و مشخص شود میزان آبی که به ایران تحویل می شود به چه صورت است.
 
نماینده مردم سیستان ادامه داد: مقرر شد تا پایان این ماه این دو نقطه مشخص و به سمت ساخت ایستگاههای که در معاهده پیش بینی شده است برای سنجش آب ان هم فقط برای تامین حق آبه هیرمند برویم.
 
وی خاطرنشان کرد: بحث تالاب هامون که مبحث جدایی است و در ادامه روند اجرایی دیپلماسی عمومی خود دنبال می کنیم.

 تا پایان مرداد ماه دستگاه های سنجش آب در افغانستان نصب می شود

سرگزی با بیان اینکه یک ایستگاهی در مدخل ورودی بالاتر از مدخل ورودی سد کجکی است به نام دهراوود یه چند سالی این ایستگاه خراب شد و امکان سنجش آب ورودی به مدخل سد کجکی وجود ندارد، گفت: در این جلسه خیلی محکم اعلام کردیم که این ایستگاه حتما باید ساخته شود و طرف افغان متعهد شد ظرف شش ماه این ایستگاه را بسازد.
 
وی ادامه داد: عدم انحراف آب به سمت گود زره، اصلاح بند کمال خان ، تعیین نقاط تحویل آب به ایران ضمن ایجاد ایستگاههای سنجش اب و همچنین اصلاح و تعمیر و بازسازی ایستگاه سنجش آب دهراوود از مهم ترین مباحث مطرح شده در مذاکرات با طرف افغان بود.
 
وی با اشاره به کلیپ ها و مطالبی مبنی بر ورود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به داخل ایران گفت: یک حجم آبی از ابتدای سال؛ و قبل از سال از بند کمال خان عبور کرده ؛ که مجموعه شرکت منابع آب ایران با  بررسی نقشه های ماهواره ای ورود این حجم را تایید نمی کند،  ولی اعلام می کنند قریب ۸۶ میلیون متر مکعب آب از مسیر بند کمال خان حرکت کرده که تنها قریب ۵ یا ۶ میلیون متر مکعبش وارد ایران شده است و ورود ۳۰۰ میلیون متر مکعب را تایید نکرد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: نکته بعدی که وجود دارد اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکنند و این  گلایه ما از وزارت نیرو در سالهای گذشته هم بود  ، اینکه مرحله بعد از کمیساریای آب هم پیش بینی شده است در معاعده و ان هم بحث برگزاری کمیته وزرا بوده است که از سال ۱۳۵۱ تا الان این کمیته برگزار نشده است و در همین سفر اصرار ما براین بود در جلسه جمع بندی هم برهمین بود که حتما این کمیته مشترک وزرا با پروتکل حقوقی خود برگزار شود و اگر آنجا هم نتیجه گیری نکنیم بحث حکمیت در معاهده پیش بینی شده است و در نهایت بحث شکایت به مراجع بین المللی به مانند چندین پرونده ای که ما در حوزه بین الملل داریم و امروز حکم صادر شده است واین از منظر حقوقی است .
 
وی افزود: اگر همزمان طرف طالبان به تعهدات خود عمل نکنند قرار شد پیش بینی های مناسب از سمت دستگاه های متولی ما در شواری عالی امنیت ملی توسط مجموعه وزارت نیرو، وزرات امور خارجه دنبال که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند و اقدامی صورت ندهند برنامه های جایگزین را هم ما پیش بینی بکنیم و به هرحال برخود های مناسب را ما داشته باشیم.
 
سرگزی گفت: اینکه به فضاهای بین المللی خوش بین باشیم به حرکت طرف مقابل به نظر من پسندیده نیست و ما باید تمام تمهیدات لازم را پیش بینی که اگر به تعهدات خود عمل نکردند از همین الان برنامه ما چیست ؟ نه اینکه بگذاریم سال ابی بعد شروع بشود بارندگی ها بیایید و زمانی که آب دارد منحرف می شود بعد تازه بریم مذاکره کنیم و تازه بریم دیپلماسی عمومی خود را فعال کنیم و این صحیح و درست نیست .
 
وی ادامه داد: امسال قبل از اینکه به سال ابی بعد وارد شویم، مذاکرات اخذ حق آبه را شروع کردیم، امسال اعلام کردند سال نرمال نبوده ، اما نکته ای که وجود دارد ما از امروز دنبال این می رویم که حق آبه رودخانه هیرمند را برای سال ابی بعد بگیریم و مذاکرات را از اکنون شروع کردیم .

سرگزی با اشاره به اینکه برخی می گویند چرا الان این سفر انجام شده خاطر نشان کرد: اگر الان این سفر انجام شده برای اینکه رودخانه هیرمند برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد و از امروز مذاکرات خود را شروع کردیم نه اینکه منتظر این بمانیم که بارندگی و سیلاب بشود و در بحبوهه سیلاب برویم مذاکره کنیم و بعد هم طرف بگوید دیر شد و زود شد و ما امکانش را نداریم اینجا خراب شد انجا خراب شد و از هم اکنون در بحث حق ابه رودخانه هیرمند محکم ورود پیدا کردیم.
 
در بحث آب سیستان نباید معطل حقآبه بمانیم
 
وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده در خصوص رفع تنش آبی سیستان اشاره کرد و گفت: در بحث جهاد آبرسانی قریب ۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۰۰ روستا در حوزه سیستان اختصاص که شبکه انتقال اب داخل این روستا ها ظرف مدت سه سال اصلاح شود .
 
سرگزی در خصوص حفر چاه های ژرف در منطقه سیستان افزود: بحث انتقال شیرین سازی چاه ژرف سوم به طول ۶ کیلومتر و ۴۰۰ متر شروع شده و میزان ابی که قراره وارد شبکه نیمروز شود پیش بینی ما بر این است که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون متر مکعب باشد و یک پنجم اب نیمروز را از این چاه ژرف ادیمی تامین کنیم.
 
وی گفت:  اگر قرار باشد هزینه یک سال آّب سیستان را از ابهای ژرف تامین کنیم در سال باید ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه کنیم آن هم  فقط برای تامین اب حاصل از چاه های ژرف، که در جمع بندی های که صورت گرفت مقرر شد وزارت نیرو بحث حفاری را انجام دهد که هزینه شیرین سازی اب فقط بماند که آن هم ۲۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان می شود و در طول سال قریب هزار میلیارد تومان اعتبارمی خواهد.

طرح رزاق طرحی برای بهبود معیشت مرزنشینان

نماینده مردم زابل در خصوص اجرای طرح رزاق در منطقه سیستان با اشاره به اینکه طرح رزاق پکیجی است که طراحی شده  برای بهبود معیشت مردم مرز نشین در سیستان بیان کرد:  بحث فروش سوخت مازاد مرز نشیینان یکی از برنامه های است که در طرح رزاق پیش بینی شده است که در این زمینه سه برنامه وجود داشت که متاسفانه هیچ کدام از شیوه های طرح رزاق در گذشته به دلایل مختلف انجام نشد.

سرگزی ادامه داد: پیشنهادی دادیم که با توجه به ظرفیتی که خود سیستان وجود دارد و مردم دارای گازوئیل و نفت سفید هستند، می توانند سوخت خود را به فروش برسانند و از محل فروش سوخت یک عایدی داشته باشند چرا که قیمت سوخت در مرز با قیمتی که به مردم می دهیم متفاوت است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها گذر فعال برای فروش سوخت مرزنشینان گذر شاقول است گفت: خیلی گله در خصوص تراکم زیاد و نوبت دهی طولانی مدت از سوی مردم داشتیم که برنامه ریزی شده تا در آینده ۵ الی ۶ نقطه به میزان استقبالی که مردم می کنند افزایش پیدا کند و در هر شهرستان بین یک تا دو گذر دیگر ایجاد شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اجرای طرح فروش سوخت مرزنشینان خیلی مهم بود ادامه داد: طرح فروش سوخت مرز نشین دو بخش دارد در بخش اول افرادی که دارای سوخت هستند می توانند سوخت خود را به قیمت  ۱۵ هزار تومان که قیمت مصوب است که در استانداری مشخص شده بفروشند اما در این بین یک عده ای  که سوخت ندارند و مستضعف هستند و بنای اصلی این طرح هم برای این افراد بود که بین ۳۰ تا ۶۰ هزار خانواده در سیستان است ،از مابه تفاوت فروش سوخت ۱۵ هزار تومان تا مرز بهره مند شوند و متناسب با میزانی است که فروخته می شود هر چقدر که ما سوخت بیشتری بفروشیم سود بیشتری حاصل خواهد شد و سود بین مردم تقسیم می شود.
 
کدینگ کارت های سوخت در استان

این نماینده مردم در خصوص کدینگ کارت های سوخت تصریح کرد: سوخت گازوئیلی که وارد استان می شود و فراورده های نفتی در طول روز قریب ۳ میلیون لیتر است و براساس اعلام مراجع رسمی مبارزه با قاچاق  میزان قاچاق قریب ۹ تا ۱۱ ملیون لیتر است که طی صحبتی که با وزیر نفت داشتم گفتم؛ اگر تمام مردم ما تمام سوخت خودروهای خود را قاچاق کنند می شود ۳ میلیون اما ۶ میلیون و هشت میلیون دیگر از کجا می آید و لذا قرار نیست که بخاطر مبارزه با قاچاق سوخت ایجاد محدودیت برای مردم استان شود.
 
سرگزی خاطر نشان کرد: امروز استان سیستان و بلوچستان را به عنوان یک استان گردشگری اعلام کردیم در دو سه سال گذشته و به قول معروف محل و حرکت گردشگران اعلام کردیم ولی گردشگری که در استان می آیید  و بنزنین نمی دهیم و برخی از جایگاه های ما کارت های سوخت که باید  در اختیار مردم قرار دهند متاسفانه این کار را انجام نمی دهند و ب این تفاسیر دیگر گردشگری به استان ما نخواهد امد .
 
وی ادامه داد: این موضوع را به جد در حال پیگیری هستیم چرا که مطالبه به حق مردم است و ما هم به عنوان خادم مردم مکلف به پیگیری هستیم و قطعا نتایج این موضوع را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.
 
سرگزی افزود: این موضوع  را تک تک  نمایندگان استان در مجمع نمایندگان در دست پیگری دارند و جلساتی متعددی را هم برگزار و جلسه ای هم با وزیر نفت اختصاصی علاوه بر این پیگیری های انفرادی که انجام دادیم در قالب مجمع برگزار خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه حضور مسئولین کشوری در منطقه و بازدید از منطقه می تواند راهگشا باشد افزود: در حوزه بزرگراه زابل - زاهدان در سال ۹۹ کل اعتبار ۴۰ میلیارد بود که با همت رئیس کمیسیون عمران مجلس این رقم به ۲۴۰ میلیارد رسید و امروز اگر سرعت و حرکت شبانه روزی ما در اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد لازمه آن تامین اعتباره است .
 
 وی ادامه داد: در حوزه حاشیه نشینی شهر زابل مدت ها بود که پروژه بهبود حاشیه نشینی اجرایی نمی شد ، اما با ورود کمیسیون عمران توانستیم ۵ محله در زابل را آسفالت کنیم و ا دو محله دیگر نیز در حال تکمیل شدن است و در ادامه محله های دیگر اضافه می شود.
 
نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه بعضا به برخی از حضورها هم گلایه داریم در حوزه سیستان که به طور مکرر هم صورت گرفته اما خروجی نداشته است، بیان کرد: بعضا می بینیم مسئولی سه بار ۴ بار به منطقه سفر داشته است اما خروجی نداشته است.

سرگزی بیان کرد: وقتی یک مدیر عالی رتبه به حوزه سیستان می آید با توجه به حوزه اختیاراتش می تواند یک اقدامی را در دستور کار خود قرار دهند که باید اعلام شود و مردم از ما توقع دارند.
 
وی گفت:  وقتی یک مسئول عالی رتبه چندین مرحله وارد منطقه می شود در مرحله اول و دوم که می آید مشکلات را می بیند و برسی می کند، مردم مرحله سوم انتنظار اختصاص اعتبار و انتطار حل مشکل را دارند،  بارهابه مسولین گفته ایم که مردم محصول حضور شما را در سیستان انتظار دارند ببیند.

سرگزی افزود: بیشترین میزان حضور مسئولان عالی رتبه نظام را در این دو سال داشتیم از رئیس مجلس، وزرا ی مختلف معاونین وزرا و روسای قوه ولی انتظار این است همانطور که با حضور رئیس مجلس در حوزه سیستان بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ی استان در کمیسیون تلفیق به ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد در سفر رئیس جمهور که مقام عالی رتبه دولت است این بودجه افزایش چشمگیری پیدا می کرد لذا باز هم از مسولان در دستگاههای اجرایی پیگیری خواهیم کرد بتوانیم یک خروجی مناسب داشته باشیم.
 
مصوبات سفر کمیسیون عمران مجلس به سیستان را تا نتیجه نهایی پیگیر هستیم

نماینده مردم حوزه سیستان با تاکید بر اینکه به  دنبال این هستیم تا پروژه های مختلف و مصوبات رئیس و اعضای کمیسیون عمران به سیستان عملیاتی و تکمیل شود افزود: روند اجرای این طرح ها و پروژه ها را در اختیار رسانه قرار خواهیم داد تا منتشر کنند و ما هم پیگیری های خود را در این حوزه به سمع و نظر مردم سیستان خواهیم رساند.
 
وی با اشاره به حرکت کند گاز رسانی در این منطقه گفت: در  بحث گاز رسانی به شهرها و روستاهای سیستان آماری که دستگاههای متولی اعلام کردند سال ۹۵ وزیر وقت نفت کلنگ ایجاد شبکه انتقال گاز را به حوزه سیستان می زند و قرار می شود ظرف دو یا سه سال این پروژه عملیاتی و اجرایی شود در سال اول شش درصد سال دوم صفر درصد سال سوم صفر درصد و در سال چهارم ۸ درصد یعنی در چهار سال ۱۴ درصد پروژه پیشرفت داشته است.
 
سرگزی ادامه داد:  در سال ۹۹ با توجه به پیگیری های انجام شده اولویت گاز رسانی کشور استان سیستان و بلوچستان می شود و میزان پیشرفت از ۸ درصد به قریب ۲۴ درصد می رسد و در ۱۴۰۰ هم در قانون بودجه اولویت اول گاز رسانی استان سیستان و بلوچستان مطرح می شود و در آن سال ۴۴ درصد رشد پیشرفت پروژه گاز رسانی به شهرهای مصوب را داشتیم در طول دو سال ۶۶ درصد و در طول چهار سال ۱۴ درصد رشد داشته است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه گاز رسانی به حوزه سیستان یکی از پروژه های مهم است و دائم پیگری و رصد می کنیم و تا تکمیل این پروژه لحظه ای نمی ایستیم تا حداقل بعد ۴۳ سال از انقلاب اسلامی مزه شیرین خدمت در حوزه گاز هم به مردم خوب حوزه سیستان چشانده شود.

وی  در خصوص معدن مس سیستان گفت: در این خصوص در حال پیگری هستیم که هم ۴۰ درصد سهامش واگذار به مردم شود و هم عملیات اجرایی ان تا دوماه اینده شروع شود  و به مروز زمان افراد بتوانند جذب فعالیت های اجرایی این کارخانه بشوند.

نماینده مجلس در خصوص مشکلات توزیع آرد در حوزه سیستان بیان کرد: گلایه مردم در حوزه ارد ونان کاملا به حق است، در دولت قبل پیگیری های زیادی صورت گرفت هم از  وزیر جهاد و معاونین مرتبط در حوزه استانداری و جاهای مختلف که نظارت بر کیفیت و میزان نانی که هر نانوایی به مردم تحویل دهدصورت گیرد.
 
وی ادامه داد: یک سری از نانوایی ها بحق زحمت می کشند و خدما خوبی به مردم ارائه میدهند اما در این بین برخی از نانوایی ها برای منافع خود کیفیت نان را پایین می آورند که از آن نانوایی نان خرید نشود، و وقتی خرید نشود امکان خرید ارد و سوخت خود را به راحتی پیدا می کنند، در این خصوص ضروری است استاندار و فرمانداران ورود پیدا کنند و هم به کیفیت و هم حجم نانی که باید به مردم بدهند نظارت جدی داشته باشند.

سرگزی با اشاره به اینکه آردی که در حوزه شهری توزیع می شود 18 درصد سبوس گیری می شود و آرد توزیع شده در بخش روستایی 15 درصد و این اچحافی در حق روستاییان است چرا که آرد تیره رنگ می شود و نان بعد از چند ساعت بعد از پخت حالت نوپان می گیرد به علت اینکه فیبر داخل نان بیشتر است.
 
وی با اشاره به اینکه سبوس موجود در ارد را افزایش دادند و میزان ارد تحویلی را کاهش که این مخلوط سبوس در نهایت به ضرر مردم است که در پیگیری های انجام شده، وزیر کشارزی دستور داد آردی  که به رروستاها داده می شود با همان کیفیت 18 درصد سبوس گیری باشد.

مطالبه گری از نمایندگان باعث شد برخی از مدیران به وظایف خود بی تفاوت شوند

وی در خصوص نتایج انعکاس سفر به کابل گفت: تصمیم بر این شد قبل از انتشار مکتوب اولین بار در یک برنامه زنده اینستاگرامی نتایج را به اطلاع مردم و فعلان رسانه ای و مطالبه گران قرار دهیم و همچنین در آینده هم در یک برنامه تلویزیونی توضیحاتی را پیرامون این موضوع به مردم بدهیم و بعد هم در حوزه رسانه های مکتوب مردم را مطلع خواهیم کرد.

سرگزی با اشاره به اینکه مطالبات صرفا نباید از نماینده باشد گفت: از مطالبه گران، خبرگزاری ها و خبرنگاران می خواهم در کنار هم ورود پیدا کنند و مطلبه را خیلی شفافا از دستگاه اجرایی داشته باشند  اما این نباشد که مطالبه را صرفا از شخص نمایند داشته باشند؛ آن وقت برخی از دستگاهای اجرایی در پشت مطالبه گری از نماینده غایب بشوند و هیج اقامی را انجام ندهند
 
وی ادامه داد: همین مطالبه گری در جاهای مختلف باعث شده برخی از مدیران بی تفاوت بشوند،  می گویند نماینده است برای ما پیگری می کند اب را حل کند فلان موضوع را حل کند و شاهد هستیم پیگیری جدی از سمت دستگاه  اجرایی  نمی شود.
 
این نماینده مجلس گفت: در این دوسال در رصد فضای مجازی خیلی از محتوا ها تولید شد ولی اگر بگویم که ۸۰ درصد این محتواها مطالبات از نمایندگان است حرفی به گزافه نگفتم کما اینکه بنده با توجه به اینکه خادم مردم هستم و همیشه به همه مردم گفتم وقتی ما نماینده و خادم مردم شدیم باید همه موضوعات را پیگری کنیم اما اگر در این محتواها مطالبه از دستگاه اجرایی می کردیم شاید خیلی بهتر می توانسیتم دستگاه ها اجرای خود را حرکت دهیم.

 انتهای پیام/س

  https://www.asrehamoon.ir/vdcc4xqs02bqpm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما