تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
مردم تزریق دز یادآور را جدی بگیرند؛

ایجاد سیستم تهویه مناسب در اماکن عمومی ضروری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع کرونا بهترین راهکار برای جلوگیری از این ویروس تزریق دُز یادآور، تهویه مناسب، رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز یادآور است.
ایجاد سیستم تهویه مناسب در اماکن عمومی ضروری است
به گزارش عصرهامون حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده شهرستان های چابهار، دشتیاری، دلگان، سرباز، سیب سوران، کنارک، زرآباد، راسک، مهرستان و نیک شهر در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد  قرار دارند.
 
وی افزود: در هفته گذشته ۷۶۱ مورد به ویروس کرونا مبتلا و ۲۵۹ مورد بستری و ۵ نفر نیز متاسفانه بر اثر بیماری کووید جان باختند.
 
استاندار با تاکید بر تزریق دُز یادآور تصریح کرد: متاسفانه در هفته گذشته ۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند اما به یاد داشته باشیم بخش اعظمی از این افراد کسانی ‌هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند لذا مردم تزریق دز یادآور را جدی بگیرند.
 
وی تصریح کرد: یک هزار و ۵۸۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یکهزار و ۲۰۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۳ هزار و ۱۹۴ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در هفته گذشته اقدام به تزریق واکسن کردند.
 
مدرس خیابانی ادامه داد: اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون درحاشیه شهر، مراکز پر جمعیت و ادارات نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش میزان تزریق واکسن شده است.
 
وی بیان کرد: میزان ابتلا در هفته گذشته ۶.۷ درصد و میزان بستری ۲۸.۸ درصد افزایش داشته که توصیه می‌شود شهروندان همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت و نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
 
استاندار گفت: از ظرفیت صدا سیما، علما، روحانیون، ائمه جمعه، صاحبان کلام برای ترغیب جامعه به تزریق واکسن اقدام کنند.
 
انتهای پیام/س
  https://www.asrehamoon.ir/vdcjyyevouqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما