کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود ذخایر خونی در شهرستان خاش؛

بیماران نیازمند چشم انتظار اهداء کنندگان خون هستند

30 شهريور 1401 ساعت 8:26

با توجه به قرار گرفتن شهرستان خاش در شاهراه حیاتی سیستان و بلوچستان و تصادفات جاده ای، بیماران زنان و زایمان و  بیماران تالاسمی این شهرستان با کمبود ذخایر خونی مواجه شده است .


 به گزارش عصرهامون به نقل از پایگاه خبری تفتان ما، سیستان و بلوچستان به سبب داشتن آمار بالای بیماران تالاسمی همواره نیازمند خون است و خون یکی از حیاتی‌ترین موارد برای بیماران تالاسمی است.
 
کمبود خون یکی از دغدغه‌های همیشگی سیستان و بلوچستان است چرا که این استان علاوه بر اینکه صدرنشین کشور در تعداد بیماران تالاسمی است با معضل تصادفات جاده ای و نیاز به خون برای مجروحان نیز مواجه بوده که اگر به این بیماران خون نرسد ممکن است حیات آن‌ها به خطر بیافتتد.
 
در این بین اما ذخایر خون در شهرستان خاش به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و همچنین کاهش آمار اهدای خون، با کاهش مواجه شده و بیماران نیازمند اهدای خون فوری مردم در مراکز انتقال خون هستند.
 
صابره ترشابی رییس انتقال خون شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به مراجعه بیماران از روستاها و شهرهای همجوار این شهرستان، انتقال خون خاش با کمبود ذخیره خون مواجه شده است.
 
وی با ابراز گلایه از عدم مراجعه شهروندان برای اهدای خون افزود: سازمان انتقال خون خاش دو روز در هفته یکشنبه و سه شنبه  آماده خونگیری از اهدا کنندگان می باشد که بارها با تماس تلفنی و فراخوان از مردم دعوت به عمل می آید، اما متآسفانه استقبال شهروندان بسیار کم است.
 
رئیس انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون نقش حساس و حیاتی بر عهده دارد خاطر نشان کرد: می طلبد مسؤلین نسبت به اختصاص و ساخت مکان مناسب اقدام کنند تا بتوانیم شاهد خدمات رسانی به بیماران در کل روزهای هفته باشیم.
 
ترشابی در پایان خواستار تعامل و همکاری علما، مسؤلین و مردم شد و گفت: نقش علما در ترغیب مردم برای اهدای خون انکار نشدنی است و میتوانند از تریبونی که در اختیار دارند از مردم و مسؤلین جهت این امر خداپسندانه دعوت به عمل آورند.
 
انتهای پیام/س
 
 
 


کد مطلب: 151548

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/151548/بیماران-نیازمند-چشم-انتظار-اهداء-کنندگان-خون-هستند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir