تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
برای اولین بار استحصال خاویار از ماهی خاویاری در سیستان و بلوچستان در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی زهک انجام پذیرفت.
استحصال خاویار برای اولین بار در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، ظهر امروز برای اولین بار استحصال خاویار از ماهی خاویاری گونه فیل ماهی در سیستان و بلوچستان در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی زهک با حضور دکتر کرمی مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانداران حوزه سیستان، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل، دادستان شهرستان زهک و جمعی دیگر از مسئولین و آبزی پروران پیشرو منطقه سیستان انجام پذیرفت.

عیسی شاهرودی ، مدیر کل شیلات  آب های داخلی استان‌ گفت: با توجه به نتایج موفق و امید بخش حاصله، برنامه ریزی توسعه پرورش ماهیان خاویار با هماهنگی سازمان شیلات ایران در دستور کار شیلات استان قرار گرفته است و در حال حاضر یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری توسط بخش خصوصی در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسیده است و یک مزرعه دیگر درحال ساخت و تکمیل می باشد.

وی تصریح کرد :ماهیان خاویاری تحت عنوان فسیل زنده از گونه های آبزی ساکن دریای خزر می باشند. با توجه به کاهش شدید ذخایر آنها در دریای خزر و بر اساس سیاست حفاظت از ذخایر ژنتیکی و بررسی امکان توسعه آبزی پروری این گونه های مهم در اقلیم این منطقه تا مرحله استحصال خاویار توسط سازمان شیلات ایران در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار بچه ماهیان خاویاری گونه فیل ماهی به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی زهک وارد و پرورش آن آغاز شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjmvevxuqeiiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما