تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰
در آیات و روایات انسان پیروز کسی است که بر نفس خویش غلبه کرده و خلق بد خویش را به نیک خلقی تبدیل کند و حسن خلق به عنوان یکی از برترین فضایل اخلاقی انسان معرفی شده است.
پیامبر(ص) از دشمنانش دوست می ساخت/ خوش اخلاقی عبادت است
حجت الاسلام  والمسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصرهامون،  با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اخلاق خوب را یکی از ویژگی های بارز پیامبر(ص) برشمرد و گفت: پیامبر با همه مهربان بود حتی کسانی که با او بد اخلاقی می کردند و خداوند بارها در قرآن کریم اخلاق خوب و پسندیده پیامبر(ص) را مورد ستایش قرار داه است.
 
حجت الاسلام محمودی افزود: در قرآن کریم آیات زیادی در توصیف و معرفی پیامبر(ص) آمده است، و یکی از وسیع‌ترین توصیفاتی که خداوند درمورد آن حضرت بیان فرموده است؛ «انک لعلی خلق عظیم»؛ «تو بر اخلاق بزرگی هستی» این آیه نشان‌دهنده آن است که مهار اخلاق در دست آن حضرت بوده و این‌گونه در اخلاق رشد کرده و معالی و مکارم اخلاق را در خود ایجاد کرده است.
 
وی یکی از مهمترین علل موفقیت رسول اکرم (ص) در انجام رسالت عظیم و آسمانی اش را خوی نرم و ملایم عنوان کرد و بیان کرد: حضرت محمد (ص) نسبت به کسانی که حتی موجبات آزار و اذیت را برای او فراهم آورده بودند محبت می‌کردند وهمین اخلاق خوب پیامبر باعث شرمندگی آنان و در نهایت هدایتِ خطاکاران می‌شد.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  پیامبر (ص) در آن زمان در  جامعه‌ای پرخشونت حضور داشت و این حجم از مهربانی در برابر آن میزان از خشن بودن مردم می‌تواند درس بزرگی برای ما باشد تا در رفتار خود  نسبت به دیگران و حتی کسانی که با ما مخالف هستند ایشان را الگو قرار دهیم.
 
محمودی خاط نشان کرد: پیامیر(ص) با اخلاق کریمه و مهر و محبت بی شائبه خود مردم را به سمت خود جذب کرد و با چنین اخلاقی توانست انسان هایی تربیت کند که نمونه ای برای انسانیت و دلیلی برای اثبات دین خدا به شمار آیند.
 
این کارشناس مذهبی 28 صفر رحلت پیامبر بزرگ اسلام(ص) را بهترین فرصت برای بازخوانی تاریخ صدر اسلام است عنوان کرد و افزود: باید بدانیم  دشمن همیشه و در تمامی صحنه ها حضور داشته و همواره نیز سعی در تفرقه بین صفوف مسلمانان را  دارد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه امروز شاهد هستیم عده‌ای سعی دارند با ایجاد تفرقه و نفاق اقدامات مثبت جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهند، تصریح کرد: ما باید با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و با آگاهی و بصیرت اجازه ندهیم عده ای خود فروخته مسیر رشد و صعود نظام مقدس جمهوری اسلامی به تعویق بیندازند.
 
 
انتهای پیام/س https://www.asrehamoon.ir/vdccisqsx2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما